جدیدترین مطالب

به روایت یک چوپان دروغگو

رژیمِ صهیونیستی در یکی از آخرین حملاتِ خود، مسجدِ فاخُورِه در شمالِ غزه را هم، تخریب کرد.

تحلیلی بر اهمیت و جایگاه تدابیر دیوان لاهه در قبال جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: دیپلمات پیشین کشورمان گفت: دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه، اوایل فروردین ماه تدابیر جدیدی اتخاذ کرد که به موجب آن، رژیم صهیونیستی ملزم به انجام اقدامات لازم و موثر جهت همکاری با سازمان ملل بدون هرگونه تاخیر است.

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

هیچ کشور‌ی اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است

کریمی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به عملیات تنبیهی وعده صادق گفت: هیچ کشوری اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است،این عملیات ، وزن ژئوپلوتیک ایران در محیط خاورمیانه و حتی در محیط جهانی را افزایش داد و توان بازدارندگی ایران را بالا برد.

کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید

وزیر خارجه انگلیس که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است ضمن تکرار ادعا‌ها علیه پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه، به سران این رژیم هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند تا بتوانند روی بحران غزه متمرکز بمانند.

حکم دادگاه فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد ادعا‌های بی‌اساس و غیرمستند مندرج در حکم منتشره از سوی دادگاه کیفری فدرال آرژانتین در ارتباط با پرونده «لاپوشانی مستندات مربوط به پرونده آمیا»، این اقدام را معطوف به اهداف و اغراض سیاسی دانست و آن را محکوم کرد.

Loading

أحدث المقالات

به روایت یک چوپان دروغگو

رژیمِ صهیونیستی در یکی از آخرین حملاتِ خود، مسجدِ فاخُورِه در شمالِ غزه را هم، تخریب کرد.

پاسخ‌های بالقوه اسرائیل به ایران بین حمله به نیرو‌های نیابتی تا تهاجم سایبری است / اسرائیل دو بار در روز‌های اخیر، حمله اش به ایران را متوقف کرده

سه منبع اسرائیلی به ای بی سی نیوز گفتند که اسرائیل حداقل دو شب در روزهای گذشته حملات تلافی جویانه علیه ایران را آماده کرده اما سپس آن را متوقف کرد.

لیلاز: اسرائیل می خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند؛ نباید در این دام بیفتیم/ من واقعا تا حالا نمی دانستم اسرائیل بدون امریکا 10دقیقه دوام نمی آورد

ماجرای توفان‌الاقصی به همه جهان نشان داد که اسراییل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است. اسراییل هیچ چیز نیست و 10 دقیقه بدون امریکا دوام نمی‌آورد. من این را نمی‌دانستم.

Loading

افزایش هزینه‌های نظامی جهان در سال 2016

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:بر اساس تازه‌ترین آمار موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم هزینه‌ نظامی جهان در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۷۰۰ میلیارد دلار بوده که نسبت به ۲۰۱۵ افزایشی ۴ /۰ درصدی داشته است و آمریکا همچنان درصدر است.

موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم (Sipri) به تازگی آمار هزینه‌های ‌نظامی در سطح جهان را منتشر کرده است. این موسسه که در سال ۱۹۶۶ تاسیس شد، یکی از معتبرترین منابع  در زمینه تجزیه و تحلیل سیاست ‌نظامی و تجارت جنگ‌افزار محسوب می‌شود. 

بر اساس آمار منتشره، در سال ۲۰۱۶ در سراسر جهان ۱۶۸۶ میلیارد دلار صرف اهداف نظامی شده است. ایالات متحده همچنان در صدر فهرست کشورهایی است که بیشترین میزان هزینه نظامی را داشته‌اند. بودجه نظامی سال ۲۰۱۶ آمریکا ۶۱۱ میلیارد دلار بوده که نسبت به ۲۰۱۵ حدود ۷ /۱ درصد افزایش یافته است.

رده دوم جهانی در اختیار چین است. این ابرقدرت اقتصادی هزینه نظامی خود را نسبت به سال ۲۰۱۵ حدود ۵/ ۵ درصد افزایش داده و به ۲۱۵ میلیارد دلار رسانده است.

بودجه نظامی سال ۲۰۱۶ روسیه نیز ۶۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده که نسبت به سال پیش از آن افزایشی ۶ درصدی داشته است.

عربستان سعودی هزینه نظامی خود را نسبت به سال ۲۰۱۵ حدود ۳۰ درصد کاهش داده، اما با صرف ۶۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای فعالیت‌های نظامی، در رده‌ چهارم فهرست موسسه سوئدی قرار گرفته است.

در مقابل، هند بودجه نظامی خود در سال ۲۰۱۶ را ۵/ ۸ درصد افزایش داده و به حدود ۶۰ میلیارد دلار رسانده است.

آلمان با ۴۱ میلیارد و یک میلیون دلار، پس از ژاپن و کره جنوبی، مقام نهم را کسب کرده است.

 در حالی که هزینه نظامی در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا، اقیانوسیه و شمال آفریقا بالا رفته، کشورهای آمریکای جنوبی و بخش‌هایی از خاورمیانه مخارج خود را در این زمینه کاهش داده‌اند.

رکورد افزایش هزینه نظامی در سال ۲۰۱۵ در اختیار لتونی است (۴۴ درصد) و رکورد کاهش بودجه نظامی به ونزوئلا تعلق دارد (۵۶ درصد).

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *