جدیدترین مطالب
تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی
شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حملهای موشکی و پهپادی را علیه سرزمینهای اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاعرسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقهای و فرامنطقهای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.
چالشهای پیشروی مودی در انتخابات سراسری هند
شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شرق آسیا گفت: علیرغم شانس پیروزی، لیکن احتمالا تعداد کرسیهایی که نارندار مودی، نخست وزیر هند در پارلمان آینده این کشور در اختیار خواهد داشت، کمتر باشد، چون به نظر میرسد مسلمانان و دیگر اقوام هند در انتخابات سراسری به سمت احزاب مخالف حزب حاکم حرکت کنند.
پیچیدگیها و ضرورت مقابله با داعش خراسان
شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: با قدرتگیری طالبان در افغانستان موضوع داعش خراسان و درگیری این دو گروه و گسترش دامنه تهدیدات امنیتی آن در منطقه بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است، زیرا فعالیتهای تروریستی این گروه تروریستی، اختلال در امنیت منطقه را به همراه دارد. علاوه بر این، حمایت از فعالیتهای انتحاری و افراد مسلح در منطقه، امنیت ایران را نیز به خطر انداخته است. از این رو، داعش خراسان بهعنوان یک تهدید مهم برای امنیت شرقی کشورمان شناخته میشود.
أحدث المقالات
نتایج تحقیقات آکسفورد:
فیسبوک و توئیتر ابزاری برای پروپاگاندا
نتایج تحقیقات دانشگاه آکسفورد فاش میکند، از پروپاگاندا در رسانههای اجتماعی برای دستکاری افکار عمومی در سراسر جهان استفاده میشود. این تحقیقات نشان میدهد، رسانههای اجتماعی یک میدان نبرد بینالمللی برای “سیاستهای کثیف” است.
روزنامه گاردین نوشت : به عنوان نمونه، در روسیه حدود ۴۵ درصد از حسابهای توئیتری فوقالعاده فعال ربات هستند. در تایوان که کمپینی علیه تسای اینگ-ون، رئیسجمهوری آن به راه افتاده، هزاران حساب هماهنگ اما نیمه خودکار پروپاگاندای چین را پخش میکنند.
این تحقیقات که بخشی از “پروژه تحقیقات پروپاگاندای محاسباتی موسسه اینترنت آکسفورد” است، در ۹ کشور از جمله برزیل، کانادا، چین، آلمان، لهستان، اوکراین و ایالات متحده آمریکا انجام شد.
فیلیپ هوآرد، پروفسور مطالعات اینترنت در آکسفورد با اشاره به نتایج تحقیقات میگوید: دروغ، شایعه، اطلاعرسانی غلط که از عوامل سنتی پروپاگاندار هستند، به صورت آنلاین منتشر میشوند و الگوریتمهای فیسبوک یا توئیتر از آنها حمایت میکند.
محققان این پروهش در آمریکا هم به این نتیجه رسیدند که با پدیدهای به نام “ایجاد رضایت عمومی” روبرو هستند که در واقع توهم محبوبیت به وجود میآورد و در نتیجه یک نامزد سیاسی میتواند به محبوبیتی دست پیدا کند که قبلا نداشته است.
0 Comments