جدیدترین مطالب

Loading

أحدث المقالات

فرانسه: هرگونه عملیات زمینی در رفح نقطه عطفی در جنگ غزه خواهد بود

با افزایش نشانه‌های جدید مبنی بر قریب‌الوقوع بودن آغاز عملیات اسرائیل در رفح، کریستوف لوموان، معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت که «پاریس با آغاز هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف است و این امر نقطه عطفی در جنگ جاری در غزه خواهد بود.»

به جای کمک به آمریکا به اوکراینی ها کمک کنید

در شرایطی که مردم اوکراین به صلح و آتش بس نیاز دارند می بینیم که برخی کشورها هنوز تلاش دارند بر طبل جنگ بکوبند و اجازه ندهند شرایط ایجاد راهکار سیاسی برای بحران اوکراین پیدا شود.

بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض

نیویورک – ایرنا- همزمان با تشدید جنگ اسرائیل در غزه و ناکامی در اجرای قطعنامه آتش بس و مذاکرات سیاسی برای دستیابی به توافق میان اسرائیل و حماس، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پس از سفر به چین به عربستان سعودی می رود تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری کشورش، برای رویای عادی سازی روابط ریاض- تل آویو در میانه جنگ تلاش کند.

Loading
نتایج تحقیقات آکسفورد:

فیس‌بوک و توئیتر ابزاری برای پروپاگاندا

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ | علمی - فرهنگی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: مطالعات آکسفورد در ۹ کشور نشان می‌دهد،‌ دولت و اشخاص از رسانه‌های اجتماعی به میزان زیادی برای اشاعه دروغ، اطلاع‌رسانی غلط و پروپاگاندا استفاده می‌کنند.

 نتایج تحقیقات دانشگاه آکسفورد فاش می‌کند، از پروپاگاندا در رسانه‌های اجتماعی برای دستکاری افکار عمومی در سراسر جهان استفاده می‌شود. این تحقیقات نشان می‌دهد، رسانه‌های اجتماعی یک میدان نبرد بین‌المللی برای “سیاست‌های کثیف” است.

روزنامه گاردین نوشت : به عنوان نمونه، در روسیه حدود ۴۵ درصد از حساب‌های توئیتری فوق‌العاده فعال ربات هستند. در تایوان که کمپینی علیه تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری آن به راه افتاده، هزاران حساب هماهنگ اما نیمه خودکار پروپاگاندای چین را پخش می‌کنند.

این تحقیقات که بخشی از “پروژه تحقیقات پروپاگاندای محاسباتی موسسه اینترنت آکسفورد” است، در ۹ کشور از جمله برزیل،‌ کانادا،‌ چین،‌ آلمان،‌ لهستان، اوکراین و ایالات متحده آمریکا انجام شد.

فیلیپ هوآرد،‌ پروفسور مطالعات اینترنت در آکسفورد با اشاره به نتایج تحقیقات می‌گوید: دروغ، شایعه، اطلاع‌رسانی غلط که از عوامل سنتی پروپاگاندار هستند، به صورت آنلاین منتشر می‌شوند و الگوریتم‌های فیس‌بوک یا توئیتر از آنها حمایت می‌کند.

محققان این پروهش در آمریکا هم به این نتیجه رسیدند که با پدیده‌ای به نام “ایجاد رضایت عمومی” روبرو هستند که در واقع توهم محبوبیت به وجود می‌آورد و در نتیجه یک نامزد سیاسی می‌تواند به محبوبیتی دست پیدا کند که قبلا نداشته است.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *