جدیدترین مطالب

اعتراف‌ها و نگرانی اندیشکده آمریکایی از شکست سیاسی رژیم صهیونیستی در غزه

شورای راهبردی آنلاین-رصد: اندیشکده آمریکایی سیاست خاور نزدیک واشنگتن با اعتراف به اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه فاقد راهبرد است، هشدار داد سطح جنایات این رژیم به حدی رسیده است که حتی نزدیک‌ترین متحدانش هم نمی‌خواهند در آن‌ها شریک باشند.

ابعاد و پیامدهای سفر اردوغان به عراق

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: سفر اخیر اردوغان به عراق، آن هم بعد از آخرین حضورش در بغداد که به 13 سال قبل برمی‌گردد، یکی از تحولات مهم سیاسی، اقتصادی و امنیتی در روابط دو کشور ارزیابی می‌شود.

عقب‌نشینی نیروهای روسیه از قفقاز جنوبی؛ راهبرد یا تاکتیک؟

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: به دنبال انتشار خبری مبنی بر آنکه کرملین به طور ضمنی تأیید کرد که صلح‌بانان روس از منطقه قره‌باغ عقب می‌کشند و سلاح‌ها و تجهیزات خود را به همراه می‌برند، این پرسش به طور جدی مطرح است که آیا روسیه می‌خواهد منطقه قفقاز جنوبی را به غرب واگذار کند؟

اهمیت راهبردی کریدور اقتصادی هند – خاورمیانه – اروپا

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شبه قاره گفت: هند و امارات متحده عربی کار بر روی اولین مرحله از ایجاد کریدور اقتصادی هند – خاورمیانه – اروپا معروف به کریدور آی‌مک (عرب‌مِد) که به عنوان مسیری جایگزین برای تنگه هرمز و طرح جاده ابریشم چین معرفی شده بود را آغاز کرده‌اند. اگرچه برخی گمانه‌زنی‌ها مطرح است که با ادامه جنگ در غزه و التهاب در خاورمیانه، ممکن است کار بر روی این کریدور به حاشیه رانده شود.

تحلیلی بر سفر اردوغان به عراق

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آنکارا تحت تاثیر فشار غرب و آمریکا، که بعد از جنگ اوکراین تشدید شده، تلاش دارد سیاست تنش صفر با همسایگان از جمله عراق را پیش ببرد.

تلاش‌های کابینه جنگ نتانیاهو برای انحراف افکار عمومی از جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: رژیم صهیونیستی درصدد «بهره‌برداری روانی» از مسائل اخیر منطقه، برای انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات این رژیم در غزه است. بررسی فضای حاکم بر محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و مراکز همسو با آن در سطح منطقه و بین‌الملل نشان می‌دهد که این رژیم، به‌دنبال «برجسته و غالب‌سازی» تنش‌های اخیر با جمهوری اسلامی ایران است تا فشار سنگینی که را که در افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی و حتی دولت‌های اروپایی علیه‌ جنگ غزه ایجاد شده است، را کاهش دهد.

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

Loading

أحدث المقالات

اعتراف‌ها و نگرانی اندیشکده آمریکایی از شکست سیاسی رژیم صهیونیستی در غزه

شورای راهبردی آنلاین-رصد: اندیشکده آمریکایی سیاست خاور نزدیک واشنگتن با اعتراف به اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه فاقد راهبرد است، هشدار داد سطح جنایات این رژیم به حدی رسیده است که حتی نزدیک‌ترین متحدانش هم نمی‌خواهند در آن‌ها شریک باشند.

ابعاد و پیامدهای سفر اردوغان به عراق

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: سفر اخیر اردوغان به عراق، آن هم بعد از آخرین حضورش در بغداد که به 13 سال قبل برمی‌گردد، یکی از تحولات مهم سیاسی، اقتصادی و امنیتی در روابط دو کشور ارزیابی می‌شود.

امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد + فیلم

تهران- ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی وارد بانجول پایتخت گامبیا شد.

اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد

تهران- ایرنا- یک زن سوئدی افراطی و ضد اسلام روز جمعه در شهر مالمو در سوئد در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را به آتش کشید.

Loading
7دیماه 1396

رسانه ها ؛ پیشنهاد ژاپنی ها درباره مذاکرات به بن بست رسیده صلح خاورمیانه و…

۱۳۹۶/۱۰/۰۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: پیشنهاد ژاپن برای برگزاری مذاکرات صلح چهارجانبه ،درخواست تیلرسون از کره شمالی ، احتمال لغو تحریم‌های اروپا علیه روسیه در سال 2018، واکنش ها به توافق سودان و ترکیه، انتقاد صندوق کودکان ملل متحد از ارتش میانمار ، هشدار دوباره مقامات یمنی به ساکنان امارات و عربستان، هواپیماهای آمریکایی در تیررس اس- ۳۰۰ و دیدار عضو شورای دولتی چین با وزیران عربستان سعودی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   اسرائیل از پیشنهاد ژاپن برای برگزاری مذاکرات صلح چهارجانبه خبر داد.مقامات دولت اسرائیل گفتند که ژاپن به منظور آغاز دوباره مذاکرات به بن بست رسیده صلح خاورمیانه، پیشنهاد برگزاری یک گفت و گوی چهارجانبه با حضور مقامات اسرائیل، فلسطین و همچنین یکی از مقامات آمریکایی را داده است.تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن، روز دوشنبه در بیت المقدس با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، دیدار کرد.

اسپوتنیک روسیه:  رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت: مقامات کره شمالی باید تلاش کنند تا به میز مذاکره بازگردند. به گزارش اسپوتنیک، او ادامه داد: “درب مذاکره باز است، اما کره شمالی باید شایستگی بازگشت به میز مذاکره را داشته باشد.”

خبرگزاری فارس: نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد که احتمال لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در سال 2018 میلادی وجود دارد.به گزارش خبرگزاری فارس، «ولادیمیر شیژوف» نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا امروز پنج‌شنبه اعلام کرد، این احتمال بسیار زیاد است که اتحادیه اروپا تحریم های ضدروسیه را در سال 2018 میلادی لغو کند. بنا بر این گزارش، این دیپمات روس در مصاحبه با روزنامه «ایزوستیا» در پاسخ به سوالی درباره احتمال لغو این تحریم‌ها گفت: «من تلاش می‌کنم تا از زیاده‌روی در پیش بینی خودداری کنم و به حدس و گمان روی نیاورم اما چنین احتمالی در سال آتی وجود دارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  سودان تاکید کرد، توافق اخیر خارطوم با ترکیه به امنیت هیچ یک از کشورهای عربی لطمه‌ای وارد نمی‌کند.به گزارش ایسنا،  سفارت سودان در ریاض بیانیه‌ای کتبی را درباره توافقات امضا شده در جریان سفر دو روزه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به سودان منتشر کرد. این بیانیه پس از آن منتشر شد که روزنامه سعودی عکاظ ادعا کرد خارطوم اداره شهر بندری سوآکین را به آنکارا داده است.سوآکین یکی از قدیمی‌ترین بنادر آفریقاست که مسلمانان آفریقایی از آن برای سفر به مکه برای انجام مناسک حج استفاده می‌کردند.

خبرگزاری صدا و سیما: جاستین فورسیت معاون اجرایی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) نظامیان میانمار به کودکان روهینگیا یا پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده مقابل چشمان این کودکان تجاوز کرده و پس از آزار و شکنجه جنسی آنها را به قتل می رسانند.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، وی تاکید کرد:  چیزی که ما در سالهای اخیر شاهد بوده ایم و همچنین در سال دوهزار و هفده مشهود است، این است که کودکان عمدا هدف جنگها و مناقشات هستند.

العالم فارسی: مقامات یمنی دوباره به ساکنان امارات و عربستان سعودی هشدار دادند تا از مناطق استرتژیک کشورهای خود دوری کنند.”عبدالرزاق الموید” رئیس گشت ساحلی یمن از آمادگی نیروهای گشت ساحلی برای شلیک موشک المندب 1 به برج های متجاوزان سعودی خبر داد.همچنین “محمد علی الحوثی” رئیس کمیته عالی انقلابی یمن از ساکنان امارات و عربستان سعودی خواست از مناطق حساس و استراتژیک اقتصادی و نظامی و تاسیسات حیاتی دور باشند.

الکوثرفارسی: فرمانده نیروی هوایی روسیه اعلام کرد که هواپیماهای آمریکایی بارها در تیررس سامانه‌های‌ اس- ۳۰۰ روسیه در سوریه قرار گرفته‌اند.به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر، ژنرال «الکساندر لیونوف» در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد : بارها پهپادهای راهبردی و بمب افکن ها و جنگنده‌های‌ آمریکا در تیررس سامانه‌های‌ دفاع موشکی اس- ۳۰۰ بودند.

رادیوچین: یانگ جیه چی عضو ادارۀ سیاسی کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست و شورای دولتی چین با خالد الفلیح وزیر انرژی، صنعت و معدن و محمد الجدان وزیر دارایی عربستان دیدار و گفتگو کرد.یانگ جیه چی گفت: چین مایل است به اتفاق عربستان ضمن اجرای دستاوردهای کمیسیون مشترک بلندپایۀ دو کشور، اجرای طرح یک کمربند یک جاده و دورنمای 2030، برای ایجاد الگوی جدیدی در همکاری دو کشور که به سود مردم هر دو کشور باشد، تلاش کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *