جدیدترین مطالب

–    معادلات پیچیده اسرا

-    معادلات پیچیده اسرا

با وجود آنکه رژیم صهیونیستی سعی دارد خود را پیروز معادلات سیاسی و میدانی جنگ غزه نشان دهد، اما واقعیت‌های جاری حکایت از چیز دیگری دارد؛ واقعیت‌هایی که یادآور می‌شوند حماس به رغم ۸ ماه جنایت و کشتار اشغالگران کماکان دست برتر خود را دارد و می‌تواند روند تحولات را بر خلاف ارزیابی و برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها پیش ببرد. در این میان حماس با اظهارنظر جدید فرمانده خود می تواند اشغالگران را به سمتی بکشاند که صهیونیست ها را از کلید زدن جنگ گسترده در رفح باز بدارد و حتی مجبور به بازگشت به میز مذاکره کند. چرا که بسیاری از تحلیلگران و ناظران معتقد بودند به دلیل شکست مذاکرات به دلیل کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در قطر اکنون نتانیاهو خود را برای حمله به رفع آماده می‌کند. اما مواضع مقامات حماس تمام محاسبات بی بی را به هم خواهد ریخت. چون آنگونه یک چهره کلیدی حماس گفته است این گروه (حماس) به تنهایی ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی شین بت را در اختیار دارد.

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

بریتانیا درحالی‌که فقط چند روز از تصویب یک بسته حمایتی چندمیلیاردی برای اوکراین در آمریکا می‌گذرد، وعده داد که ۵۸۰ میلیون یوروی دیگر تجهیزات نظامی جدید ازجمله موشک‌های دوربرد را در اختیار کی‌یف خواهد گذاشت. به‌این‌ترتیب هم‌زمان با تشدید حملات روسیه به اوکراین، متحدان کی‌یف نیز سطح حمایت‌های مالی و نظامی خود را افزایش می‌دهند.

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

Loading

أحدث المقالات

واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا

با افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.»

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: قانون کردن شهرک‌سازی در کرانه باختری، حطرناک و بی‌ملاحظه‌گری است

 معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به گزارش‌هایی درباره تلاش مقام‌های اسرائیلی برای قانونی کردن ساخت شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری، حمایت از پایگاه‌های غیرقانونی را «خطرناک و بی‌ملاحظه‌گری» خواند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: قانون کردن شهرک‌سازی در کرانه باختری، حطرناک و بی‌ملاحظه‌گری است

 معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به گزارش‌هایی درباره تلاش مقام‌های اسرائیلی برای قانونی کردن ساخت شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری، حمایت از پایگاه‌های غیرقانونی را «خطرناک و بی‌ملاحظه‌گری» خواند.

حماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بود

یک رهبر حماس با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر امروز در باتلاق گرفتار شده و حمله به رفح هم نمی‌تواند آن را از شکست نجات دهد گفت عملیات «وعده صادق» پاسخی راهبردی به دشمن بود و اهمیت ضربه‌ای که این عملیات به اسرائیل وارد کرد کمتر از طوفان الاقصی نیست.

Loading
7دیماه 1396

رسانه ها ؛ پیشنهاد ژاپنی ها درباره مذاکرات به بن بست رسیده صلح خاورمیانه و…

۱۳۹۶/۱۰/۰۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: پیشنهاد ژاپن برای برگزاری مذاکرات صلح چهارجانبه ،درخواست تیلرسون از کره شمالی ، احتمال لغو تحریم‌های اروپا علیه روسیه در سال 2018، واکنش ها به توافق سودان و ترکیه، انتقاد صندوق کودکان ملل متحد از ارتش میانمار ، هشدار دوباره مقامات یمنی به ساکنان امارات و عربستان، هواپیماهای آمریکایی در تیررس اس- ۳۰۰ و دیدار عضو شورای دولتی چین با وزیران عربستان سعودی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   اسرائیل از پیشنهاد ژاپن برای برگزاری مذاکرات صلح چهارجانبه خبر داد.مقامات دولت اسرائیل گفتند که ژاپن به منظور آغاز دوباره مذاکرات به بن بست رسیده صلح خاورمیانه، پیشنهاد برگزاری یک گفت و گوی چهارجانبه با حضور مقامات اسرائیل، فلسطین و همچنین یکی از مقامات آمریکایی را داده است.تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن، روز دوشنبه در بیت المقدس با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، دیدار کرد.

اسپوتنیک روسیه:  رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت: مقامات کره شمالی باید تلاش کنند تا به میز مذاکره بازگردند. به گزارش اسپوتنیک، او ادامه داد: “درب مذاکره باز است، اما کره شمالی باید شایستگی بازگشت به میز مذاکره را داشته باشد.”

خبرگزاری فارس: نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد که احتمال لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در سال 2018 میلادی وجود دارد.به گزارش خبرگزاری فارس، «ولادیمیر شیژوف» نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا امروز پنج‌شنبه اعلام کرد، این احتمال بسیار زیاد است که اتحادیه اروپا تحریم های ضدروسیه را در سال 2018 میلادی لغو کند. بنا بر این گزارش، این دیپمات روس در مصاحبه با روزنامه «ایزوستیا» در پاسخ به سوالی درباره احتمال لغو این تحریم‌ها گفت: «من تلاش می‌کنم تا از زیاده‌روی در پیش بینی خودداری کنم و به حدس و گمان روی نیاورم اما چنین احتمالی در سال آتی وجود دارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  سودان تاکید کرد، توافق اخیر خارطوم با ترکیه به امنیت هیچ یک از کشورهای عربی لطمه‌ای وارد نمی‌کند.به گزارش ایسنا،  سفارت سودان در ریاض بیانیه‌ای کتبی را درباره توافقات امضا شده در جریان سفر دو روزه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به سودان منتشر کرد. این بیانیه پس از آن منتشر شد که روزنامه سعودی عکاظ ادعا کرد خارطوم اداره شهر بندری سوآکین را به آنکارا داده است.سوآکین یکی از قدیمی‌ترین بنادر آفریقاست که مسلمانان آفریقایی از آن برای سفر به مکه برای انجام مناسک حج استفاده می‌کردند.

خبرگزاری صدا و سیما: جاستین فورسیت معاون اجرایی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) نظامیان میانمار به کودکان روهینگیا یا پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده مقابل چشمان این کودکان تجاوز کرده و پس از آزار و شکنجه جنسی آنها را به قتل می رسانند.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، وی تاکید کرد:  چیزی که ما در سالهای اخیر شاهد بوده ایم و همچنین در سال دوهزار و هفده مشهود است، این است که کودکان عمدا هدف جنگها و مناقشات هستند.

العالم فارسی: مقامات یمنی دوباره به ساکنان امارات و عربستان سعودی هشدار دادند تا از مناطق استرتژیک کشورهای خود دوری کنند.”عبدالرزاق الموید” رئیس گشت ساحلی یمن از آمادگی نیروهای گشت ساحلی برای شلیک موشک المندب 1 به برج های متجاوزان سعودی خبر داد.همچنین “محمد علی الحوثی” رئیس کمیته عالی انقلابی یمن از ساکنان امارات و عربستان سعودی خواست از مناطق حساس و استراتژیک اقتصادی و نظامی و تاسیسات حیاتی دور باشند.

الکوثرفارسی: فرمانده نیروی هوایی روسیه اعلام کرد که هواپیماهای آمریکایی بارها در تیررس سامانه‌های‌ اس- ۳۰۰ روسیه در سوریه قرار گرفته‌اند.به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر، ژنرال «الکساندر لیونوف» در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد : بارها پهپادهای راهبردی و بمب افکن ها و جنگنده‌های‌ آمریکا در تیررس سامانه‌های‌ دفاع موشکی اس- ۳۰۰ بودند.

رادیوچین: یانگ جیه چی عضو ادارۀ سیاسی کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست و شورای دولتی چین با خالد الفلیح وزیر انرژی، صنعت و معدن و محمد الجدان وزیر دارایی عربستان دیدار و گفتگو کرد.یانگ جیه چی گفت: چین مایل است به اتفاق عربستان ضمن اجرای دستاوردهای کمیسیون مشترک بلندپایۀ دو کشور، اجرای طرح یک کمربند یک جاده و دورنمای 2030، برای ایجاد الگوی جدیدی در همکاری دو کشور که به سود مردم هر دو کشور باشد، تلاش کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *