جدیدترین مطالب

تحلیلی بر سفر اردوغان به عراق

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آنکارا تحت تاثیر فشار غرب و آمریکا، که بعد از جنگ اوکراین تشدید شده، تلاش دارد سیاست تنش صفر با همسایگان از جمله عراق را پیش ببرد.

تلاش‌های کابینه جنگ نتانیاهو برای انحراف افکار عمومی از جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: رژیم صهیونیستی درصدد «بهره‌برداری روانی» از مسائل اخیر منطقه، برای انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات این رژیم در غزه است. بررسی فضای حاکم بر محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و مراکز همسو با آن در سطح منطقه و بین‌الملل نشان می‌دهد که این رژیم، به‌دنبال «برجسته و غالب‌سازی» تنش‌های اخیر با جمهوری اسلامی ایران است تا فشار سنگینی که را که در افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی و حتی دولت‌های اروپایی علیه‌ جنگ غزه ایجاد شده است، را کاهش دهد.

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

چشم‌انداز رقابت ژئوپلیتیکی قدرت‌های بزرگ در قفقاز

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: اگر روند واگرایی کشورهای منطقه به‌ویژه جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان از روسیه با سرعت اتفاق بیفتد، ممکن است روس‌ها واکنش جدی‌تری نسبت به آن نشان داده و حتی با استفاده از قدرت سخت از تغییر نظم سنتی منطقه جلوگیری کنند.

تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حمله‌ای موشکی و پهپادی را علیه سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.

چالش‌های پیش‌روی مودی در انتخابات سراسری هند

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شرق آسیا گفت: علیرغم شانس پیروزی، لیکن احتمالا تعداد کرسی‌هایی که نارندار مودی، نخست وزیر هند در پارلمان آینده این کشور در اختیار خواهد داشت، کمتر باشد، چون به نظر می‌رسد مسلمانان و دیگر اقوام هند در انتخابات سراسری به سمت احزاب مخالف حزب حاکم حرکت کنند.

Loading

أحدث المقالات

ویدیو / ریزش مرگبار اتوبان در چین

تاکنون دستکم ۱۹ نفر جان خود را در پی ریزش بخشی از یک بزرگراه در جنوب چین، از دست داده، ۱۸ خودرو بر اثر ریزش آسیب دیده و امدادگران ۳۰ نفر را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

Loading
کارشناس غرب آسیا با اشاره به انتقال قریب الوقوع سفارت واشنگتن به بیت المقدس تصریح کرد

پایان نقش آفرینی آمریکا در فلسطین

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: یک کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر این‌که فلسطینی‌ها با راهپیمایی حق بازگشت را زنده کردند،‌ گفت: آمریکایی‌ها چه بخواهند و چه نخواهند مبارزات مقاومت ادامه خواهد داشت و آن‌ها هیچ نقشی نباید و نمی‌توانند در آینده فلسطین داشته باشند.

حسین شیخ الاسلام در ارزیابی خود از اقدام آمریکا برای انتقال سفارت از تل آویو به قدس اظهار کرد: انتقال سفارت خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت و خلاف تمام تصمیم‌هایی است که در مذاکرات فلسطینی ‌ها با صهیونیست‌ها بوده است البته به نظر می‌رسد آمریکا در حال پیش دستی است تا آن ر ا به عنوان مساله حل شده قلمداد کند.

 وی افزود: در واقع آمریکا در تلاش است تا به عنوان تحمیل امر واقع این مساله را به فلسطینی‌ها تحمیل کند اما فلسطینی‌ها هم بهترین روش را برای مقابله با این توطئه آمریکا در پیش گرفتند و آن راهپیمایی بازگشت است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه بیان کرد: براساس قطعنامه‌های پیشین  سازمان ملل حق بازگشت حق مسلم فلسطینی‌ها است، اما به خاطر سازش‌کاری‌های مختلف این حق بازگشت از فلسطینی‌ها گرفته شده بود ، لذا فلسطینی‌ها با این راهپیمایی‌های خیلی دقیق و مخالفت آمیز حق بازگشت را برگرداندند و آن را زنده کردند.

شیخ الاسلام همچنین اظهار کرد: برای همین است که تا این اندازه اسرائیلی‌ها عصبی برخورد می‌کنند، زیرا فلسطینی ها مسالمت آمیز و بدون اسلحه وارد عرصه شده ‌اند اما آن ها فلسطینی‌ها را شهید و تعداد زیادی را هم مجروح کرده اند به دلیل این که آن چیزی را که فکر می‌کردند تمام شده، فلسطینی ها درحال زنده کردن آن هستند.

وی با اشاره به سه مساله مهم قدس، حق بازگشت و مرزها تاکید کرد: اعتقاد ما این است که اسرائیل باید نابود شود، آن‌ها می‌خواهند با انتقال سفارت مساله را تمام شده تلقی کنند اما فلسطینی‌ها با روش راهپیمایی مقاومت حق بازگشت، مرزها و قدس را زنده می‌کنند،‌ این اقدام روش خوبی برای مقابله است و ان شالله نتیجه می‌گیرند.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره این‌که آیا راهپیمایی‌های فلسطینی‌ها می‌تواند بر اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی تاثیرگذار باشد؟ گفت: آمریکایی‌ها در این منطقه شکست خورده‌اند و نقش موثری نمی‌توانند داشته باشند در واقع در مسایل سوریه،‌عراق و یا لبنان هم جایی ندارند، انتخابات لبنان شکست بزرگی برای آمریکایی‌ها،‌سعودی و طرفدارانشان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در واقع از نظر نظامی، سیاسی و حتی اجتماعی شکست خورده‌اند و مقاومت پیروز همه این‌ها است و آن‌ها کاری نمی‌توانند کنند. مبارزات مقاومت در داخل فلسطین و یا فلسطینی‌های خارج از سرزمین‌های اشغالی ادامه خواهد داشت؛ آمریکایی‌ها چه بخواهند و چه نخواهند، چه سفارت منتقل کنند و چه این کار را انجام ندهند.

شیخ الاسلام همچنین بیان کرد: البته در مورد مساله قدس و فلسطین از ابتدا رویکرد این بوده صهیونیست‌هایی که خارج از سرزمین‌های اشغالی به این منطقه می‌آیند بتوانند با عرب‌ها در آرامش زندگی کنند اما اکنون شرایط به گونه‌ای نیست که آن‌ها می‌خواستند. ممکن است شاه عربستان سران رژیم صهیونیستی را به خانه خودش راه دهد یا شاهان عرب سران صهیونیست‌ها را در خانه خود جای دهند اما مردم عرب صهیونیست‌ها را به خانه‌های خود راه نمی‌دهند و آن‌ها را از فلسطین بیرون خواهند کرد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا درباره این‌که  در صورت عملی شدن تصمیم آمریکا چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ اظهار کرد: مقاومت فلسطینی ها پایدارتر شده و مشخص می‌شود آمریکایی‌ها نمی‌توانند ضامن هیچ مذاکره‌ای باشند، گرچه هیچ نقشی نباید و نمی‌توانند در آینده فلسطین داشته باشند.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *