جدیدترین مطالب

مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی سربازگیری اجباری حکومت نظامیان میانمار هستند. جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده اند.

“فراخوان یکپارچه” اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

"فراخوان یکپارچه" اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

اتحادیه اروپایی همچنین به تاکتیک وعده تحریم های شدیدتر علیه ایران متوسل شده است. انتظار می رود وزرای امور خارجه اتحادیه اروپایی، این روزها، درباره اعمال تحریم های بیشتر در همین هفته، اگر همه موافق باشند، گفت وگو کنند.موفق باشید!: غرب از سال ۱۹۷۹ در حال وضع تحریم علیه ایران است و تهران هم به دور زدن آنها خو گرفته تا فن آوری های نظامی اش را به پیش ببرد. تحریم ها بیشتر ارزشی نمادین دارند.
Loading

أحدث المقالات

نیویورک پست: گوگل ۲۸ کارمند خود را که خواستار لغو قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری با ارتش اسرائیل بودند، اخراج کرد / معترضان در اعتصابی ۱۰ ساعته مانع کار سایر کارکنان شده بودند؛ پلیس آمریکا نیز گروهی از آنان را دستگیر کرده بود

شرکت آمریکایی گوگل ۲۸ کارمند را که در اعتصاب ۱۰ ساعته در دفاتر این شرکت در نیویورک و سانی ویل کالیفرنیا در اعتراض به همکاری تجاری خود با ارتش اسرائیل شرکت کرده بودند را اخراج کرد.

مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی سربازگیری اجباری حکومت نظامیان میانمار هستند. جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده اند.

امام حسین (ع) متعلق به همه آزادگان عالم است/ «وعده صادق» دل مردم عراق را شاد کرد

کربلا- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی در بغداد گفت: امام حسین (ع) نه فقط به مسلمانان، بلکه متعلق به همه آزادگان عالم است، در اربعین همه اقوام، ملت‌ها، مذاهب و ادیان حضور دارند که عامل مهمی در وحدت امت اسلامی و آزادگان و مستضعفان جهان است. 

Loading
کارشناس غرب آسیا با اشاره به انتقال قریب الوقوع سفارت واشنگتن به بیت المقدس تصریح کرد

پایان نقش آفرینی آمریکا در فلسطین

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: یک کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر این‌که فلسطینی‌ها با راهپیمایی حق بازگشت را زنده کردند،‌ گفت: آمریکایی‌ها چه بخواهند و چه نخواهند مبارزات مقاومت ادامه خواهد داشت و آن‌ها هیچ نقشی نباید و نمی‌توانند در آینده فلسطین داشته باشند.

حسین شیخ الاسلام در ارزیابی خود از اقدام آمریکا برای انتقال سفارت از تل آویو به قدس اظهار کرد: انتقال سفارت خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت و خلاف تمام تصمیم‌هایی است که در مذاکرات فلسطینی ‌ها با صهیونیست‌ها بوده است البته به نظر می‌رسد آمریکا در حال پیش دستی است تا آن ر ا به عنوان مساله حل شده قلمداد کند.

 وی افزود: در واقع آمریکا در تلاش است تا به عنوان تحمیل امر واقع این مساله را به فلسطینی‌ها تحمیل کند اما فلسطینی‌ها هم بهترین روش را برای مقابله با این توطئه آمریکا در پیش گرفتند و آن راهپیمایی بازگشت است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه بیان کرد: براساس قطعنامه‌های پیشین  سازمان ملل حق بازگشت حق مسلم فلسطینی‌ها است، اما به خاطر سازش‌کاری‌های مختلف این حق بازگشت از فلسطینی‌ها گرفته شده بود ، لذا فلسطینی‌ها با این راهپیمایی‌های خیلی دقیق و مخالفت آمیز حق بازگشت را برگرداندند و آن را زنده کردند.

شیخ الاسلام همچنین اظهار کرد: برای همین است که تا این اندازه اسرائیلی‌ها عصبی برخورد می‌کنند، زیرا فلسطینی ها مسالمت آمیز و بدون اسلحه وارد عرصه شده ‌اند اما آن ها فلسطینی‌ها را شهید و تعداد زیادی را هم مجروح کرده اند به دلیل این که آن چیزی را که فکر می‌کردند تمام شده، فلسطینی ها درحال زنده کردن آن هستند.

وی با اشاره به سه مساله مهم قدس، حق بازگشت و مرزها تاکید کرد: اعتقاد ما این است که اسرائیل باید نابود شود، آن‌ها می‌خواهند با انتقال سفارت مساله را تمام شده تلقی کنند اما فلسطینی‌ها با روش راهپیمایی مقاومت حق بازگشت، مرزها و قدس را زنده می‌کنند،‌ این اقدام روش خوبی برای مقابله است و ان شالله نتیجه می‌گیرند.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره این‌که آیا راهپیمایی‌های فلسطینی‌ها می‌تواند بر اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی تاثیرگذار باشد؟ گفت: آمریکایی‌ها در این منطقه شکست خورده‌اند و نقش موثری نمی‌توانند داشته باشند در واقع در مسایل سوریه،‌عراق و یا لبنان هم جایی ندارند، انتخابات لبنان شکست بزرگی برای آمریکایی‌ها،‌سعودی و طرفدارانشان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در واقع از نظر نظامی، سیاسی و حتی اجتماعی شکست خورده‌اند و مقاومت پیروز همه این‌ها است و آن‌ها کاری نمی‌توانند کنند. مبارزات مقاومت در داخل فلسطین و یا فلسطینی‌های خارج از سرزمین‌های اشغالی ادامه خواهد داشت؛ آمریکایی‌ها چه بخواهند و چه نخواهند، چه سفارت منتقل کنند و چه این کار را انجام ندهند.

شیخ الاسلام همچنین بیان کرد: البته در مورد مساله قدس و فلسطین از ابتدا رویکرد این بوده صهیونیست‌هایی که خارج از سرزمین‌های اشغالی به این منطقه می‌آیند بتوانند با عرب‌ها در آرامش زندگی کنند اما اکنون شرایط به گونه‌ای نیست که آن‌ها می‌خواستند. ممکن است شاه عربستان سران رژیم صهیونیستی را به خانه خودش راه دهد یا شاهان عرب سران صهیونیست‌ها را در خانه خود جای دهند اما مردم عرب صهیونیست‌ها را به خانه‌های خود راه نمی‌دهند و آن‌ها را از فلسطین بیرون خواهند کرد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا درباره این‌که  در صورت عملی شدن تصمیم آمریکا چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ اظهار کرد: مقاومت فلسطینی ها پایدارتر شده و مشخص می‌شود آمریکایی‌ها نمی‌توانند ضامن هیچ مذاکره‌ای باشند، گرچه هیچ نقشی نباید و نمی‌توانند در آینده فلسطین داشته باشند.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *