جدیدترین مطالب

تلاش‌های کابینه جنگ نتانیاهو برای انحراف افکار عمومی از جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: رژیم صهیونیستی درصدد «بهره‌برداری روانی» از مسائل اخیر منطقه، برای انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات این رژیم در غزه است. بررسی فضای حاکم بر محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و مراکز همسو با آن در سطح منطقه و بین‌الملل نشان می‌دهد که این رژیم، به‌دنبال «برجسته و غالب‌سازی» تنش‌های اخیر با جمهوری اسلامی ایران است تا فشار سنگینی که را که در افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی و حتی دولت‌های اروپایی علیه‌ جنگ غزه ایجاد شده است، را کاهش دهد.

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

چشم‌انداز رقابت ژئوپلیتیکی قدرت‌های بزرگ در قفقاز

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: اگر روند واگرایی کشورهای منطقه به‌ویژه جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان از روسیه با سرعت اتفاق بیفتد، ممکن است روس‌ها واکنش جدی‌تری نسبت به آن نشان داده و حتی با استفاده از قدرت سخت از تغییر نظم سنتی منطقه جلوگیری کنند.

تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حمله‌ای موشکی و پهپادی را علیه سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.

چالش‌های پیش‌روی مودی در انتخابات سراسری هند

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شرق آسیا گفت: علیرغم شانس پیروزی، لیکن احتمالا تعداد کرسی‌هایی که نارندار مودی، نخست وزیر هند در پارلمان آینده این کشور در اختیار خواهد داشت، کمتر باشد، چون به نظر می‌رسد مسلمانان و دیگر اقوام هند در انتخابات سراسری به سمت احزاب مخالف حزب حاکم حرکت کنند.

پیچیدگی‌ها و ضرورت مقابله با داعش خراسان

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: با قدرت‌گیری طالبان در افغانستان موضوع داعش خراسان و درگیری این دو گروه و گسترش دامنه تهدیدات امنیتی آن در منطقه بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است، زیرا فعالیت‌های تروریستی این گروه تروریستی، اختلال در امنیت منطقه را به همراه دارد. علاوه بر این، حمایت از فعالیت‌های انتحاری و افراد مسلح در منطقه، امنیت ایران را نیز به خطر انداخته است. از این رو، داعش خراسان به‌عنوان یک تهدید مهم برای امنیت شرقی کشورمان شناخته می‌شود.

برخورد تبعیض آمیز دبیرکل سازمان ملل در قبال تنش ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – تحلیل و گفتگو: حقوقدانان بین‌المللی معتقدند اگر آمریکا و کشورهای غربی اقدام ایران را به‌عنوان یک اقدام دفاعی به رسمیت می‌شناختند، حمله احتمالی مجدد رژیم اسرائیل به ایران یک اقدام تهاجمی محسوب می‌شد و نتانیاهو نمی‌توانست در صحنه بین‌المللی توجیهی برای آن داشته باشد.

Loading

أحدث المقالات

عملیات وعده صادق نماد اقتدار جبهه مقاومت بود

دانشگاه دمشق هم میزبان نشستی با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران و جمعی از حقوقدانان سوری بود تا راهکار‌های پیگیری قانونی جنایات رژیم صهیونیستی را در محافل بین المللی بررسی کنند.

Loading
24آذرماه 1397

رسانه ها؛ اعلام آمادگی قطر برای حل بحران با چهارکشور عربی و…

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تاکید امیر قطر برحل بحران خلیج فارس، ادامه عملیات ترکیه در شمال عراق ، سفرنماینده ویژه پوتین به تهران، آغاز مجدد اعتراضات در فرانسه، انتقاد صربستان از طرح تشکیل ارتش کوزوو ، نقض توافقنامه سوئد توسط عربستان، کاهش تنش در روابط آمریکا و کانادا بر سر پرونده مدیر هوآوی، مخالفت چین با دخالت کنگرۀ آمریکا در امور داخلی چین، تحریم کره جنوبی از سوی آمریکا و تاکید اعضای «آلبا» بر مقابله با سیاستهای آمریکا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما:  امیر قطر برای گفتگو به منظور حل بحران خلیج فارس اعلام آمادگی کرد. تمیم بن حمد آل ثانی در سخنرانی خود در هجدهمین نشست دوحه، گفت موضع قطر در برابر بحران خلیج فارس بر اساس گفتگو و دوری جستن از دخالت در امور داخلی کشورها، تغییر نکرده است. تمیم بن حمد افزود: هر چه هم که اختلافات شدید باشد، گفتگو می تواند شکاف بین طرف ها را از بین ببرد.

خبرگزاری مهر:  علیرغم اعتراض عراق، وزیر خارجه ترکیه می‎گوید مادامی که پای مبارزه با تروریسم از جمله پ ک ک در میان باشد، به عملیات در سنجار ادامه می‎دهیم.به گزارش خبرگزاری مهر، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه از تداوم عملیات‌های نظامی این کشور در «سنجار» عراق خبر داد.

خبرگزاری فارس: «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران از سفر «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه در امور سوریه خبر داد.لاورنتیف به همراه سفیر روسیه در تهران با «حسین جابری‌انصاری» دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی دیدار و درباره آخرین تحولات سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم:  پلیس فرانسه امروز شنبه برای متفرق کردن معترضان به سیاست‌های اقتصادی «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور این کشور به پرتاب گاز اشک‌آور متوسل شد.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، رسانه‌های فرانسه گزارش کردند همزمان با آغاز مجدد تظاهرات، پلیس در خیابان «شانزلیزه» مستقر شده و به سمت معترضان گاز اشک‌آور پرتاب کرده است. تظاهرات‌کنندگان خواستار استعفای ماکرون هستند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس جمهور صربستان آمریکا، بریتانیا و آلمان را متهم کرد که به جمهوری کوزوو در تشکیل ارتش مستقل کمک کرده‌اند. به گزارش ایسنا، آلکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان به دنبال اعلام طرح کوزوو برای تشکیل ارتش، تشکیل یک نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل را خواستار شد. او اظهار داشته که اقدامات کوزوو می‌تواند باعث اخلال در صلح منطقه بالکان غربی شود.

العالم: ائتلاف متجاوز عربستان تنها در ۲۴ ساعت نخست توافقنامه سوئد ۲۱ بار آن را نقض کرده و به شکل‌های مختلف به شهر الحدیده حمله کرد.به گزارش العالم، در حالی که مدت زمان زیادی از توافق آتش‌بس در الحدیده یمن نمی‌گذرد منابع خبری از وقوع درگیری‌هایی در مناطق حومه شرق الحدیده خبر می‌دهد.

یورونیوز: کانادا و آمریکا روز جمعه توافق کردند که مسائل سیاسی نباید بر روند استرداد منگ وانژو، مقام ارشد شرکت مخابراتی هوآوی چین تاثیر بگذارد.کریستیا فریلند، وزیر خارجه کانادا با اعلام این خبر بر اجرای روند قانونی در مورد مقام ارشد شرکت مخابراتی چین تاکید کرد.منگ وانژو روز اول دسامبر (۱۰ آذر) در ونکوور بازداشت شد. دستگیری وی به درخواست آمریکا و توسط پلیس کانادا صورت گرفت.

رادیو چین:لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به تصویب طرحی درباره امور تبت چین در کنگره آمریکا گفت: کنگره آمریکا با تصویب این طرح با نادیده گرفتن واقعیات، گستاخانه در امور داخلی چین دخالت کرده و چین قاطعانه با آن مخالفت می کند.بنا به گزارشها کنگره آمریکا با تصویب طرحی خواستار اجازه دادن به ورود دیپلماتها، خبرنگاران و گردشگران آمریکایی به تبت چین شده و مدعی شده است که اگر آنها نتوانند وارد تبت شوند، کنگره آمریکا خواستار جلوگیری از ورود مقامات چین به آمریکا خواهد شد.

اسپوتنیک روسیه: آمریکا هواپیمای رئیس جمهور کره جنوبی را در لیست سیاه این کشور قرار داد. به گزارش اسپوتنیک ، آمریکا به دلیل آنکه هواپیمای «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی به کره شمالی سفر کرده، این هواپیما را در لیست سیاه قرار داد.این لیست سیاه، دستور العملی اجرایی است که سال 2017 میلادی توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امضا شد و تحریم های اعمال شده علیه کره شمالی را گسترش داده است.

پارس تودی : سران اعضای بلوک «البا» در هاوانا دیدار، و بر مقابله با سیاستهای آمریکا در منطقه آمریکای لاتین تاکید کردند. به گزارش پارس‌تودی ، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا، «دانیل اورتگا» رئیس جمهوری نیکاراگوئه و  «اوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی به علاوه سران و مقامات دیگر کشورهای عضو «آلبا»  روز جمعه در نشست هاوانا حضور داشتند.«اتحاد بولیواری ملت‌های آمریکای لاتین» (آلبا) که در ابتدا از سوی کوبا و ونزوئلا در سال 2004 تشکیل شد، با هدف کاهش اتکای آمریکای لاتین به  آمریکا و غرب شکل گرفت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *