جدیدترین مطالب

اعتراف‌ها و نگرانی اندیشکده آمریکایی از شکست سیاسی رژیم صهیونیستی در غزه

شورای راهبردی آنلاین-رصد: اندیشکده آمریکایی سیاست خاور نزدیک واشنگتن با اعتراف به اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه فاقد راهبرد است، هشدار داد سطح جنایات این رژیم به حدی رسیده است که حتی نزدیک‌ترین متحدانش هم نمی‌خواهند در آن‌ها شریک باشند.

ابعاد و پیامدهای سفر اردوغان به عراق

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: سفر اخیر اردوغان به عراق، آن هم بعد از آخرین حضورش در بغداد که به 13 سال قبل برمی‌گردد، یکی از تحولات مهم سیاسی، اقتصادی و امنیتی در روابط دو کشور ارزیابی می‌شود.

عقب‌نشینی نیروهای روسیه از قفقاز جنوبی؛ راهبرد یا تاکتیک؟

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: به دنبال انتشار خبری مبنی بر آنکه کرملین به طور ضمنی تأیید کرد که صلح‌بانان روس از منطقه قره‌باغ عقب می‌کشند و سلاح‌ها و تجهیزات خود را به همراه می‌برند، این پرسش به طور جدی مطرح است که آیا روسیه می‌خواهد منطقه قفقاز جنوبی را به غرب واگذار کند؟

اهمیت راهبردی کریدور اقتصادی هند – خاورمیانه – اروپا

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شبه قاره گفت: هند و امارات متحده عربی کار بر روی اولین مرحله از ایجاد کریدور اقتصادی هند – خاورمیانه – اروپا معروف به کریدور آی‌مک (عرب‌مِد) که به عنوان مسیری جایگزین برای تنگه هرمز و طرح جاده ابریشم چین معرفی شده بود را آغاز کرده‌اند. اگرچه برخی گمانه‌زنی‌ها مطرح است که با ادامه جنگ در غزه و التهاب در خاورمیانه، ممکن است کار بر روی این کریدور به حاشیه رانده شود.

تحلیلی بر سفر اردوغان به عراق

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آنکارا تحت تاثیر فشار غرب و آمریکا، که بعد از جنگ اوکراین تشدید شده، تلاش دارد سیاست تنش صفر با همسایگان از جمله عراق را پیش ببرد.

تلاش‌های کابینه جنگ نتانیاهو برای انحراف افکار عمومی از جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: رژیم صهیونیستی درصدد «بهره‌برداری روانی» از مسائل اخیر منطقه، برای انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات این رژیم در غزه است. بررسی فضای حاکم بر محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و مراکز همسو با آن در سطح منطقه و بین‌الملل نشان می‌دهد که این رژیم، به‌دنبال «برجسته و غالب‌سازی» تنش‌های اخیر با جمهوری اسلامی ایران است تا فشار سنگینی که را که در افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی و حتی دولت‌های اروپایی علیه‌ جنگ غزه ایجاد شده است، را کاهش دهد.

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

Loading

أحدث المقالات

اعتراف‌ها و نگرانی اندیشکده آمریکایی از شکست سیاسی رژیم صهیونیستی در غزه

شورای راهبردی آنلاین-رصد: اندیشکده آمریکایی سیاست خاور نزدیک واشنگتن با اعتراف به اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه فاقد راهبرد است، هشدار داد سطح جنایات این رژیم به حدی رسیده است که حتی نزدیک‌ترین متحدانش هم نمی‌خواهند در آن‌ها شریک باشند.

ابعاد و پیامدهای سفر اردوغان به عراق

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: سفر اخیر اردوغان به عراق، آن هم بعد از آخرین حضورش در بغداد که به 13 سال قبل برمی‌گردد، یکی از تحولات مهم سیاسی، اقتصادی و امنیتی در روابط دو کشور ارزیابی می‌شود.

امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد + فیلم

تهران- ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی وارد بانجول پایتخت گامبیا شد.

اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد

تهران- ایرنا- یک زن سوئدی افراطی و ضد اسلام روز جمعه در شهر مالمو در سوئد در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را به آتش کشید.

Loading

سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از شیوع جهانی کرونا

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی سعی می‌کند در شرایط شیوع کرونا حداکثر سوءاستفاده را با دروغ‌پراکنی و شایعه و شیوه‌های عملیات روانی داشته باشد، گفت: این رژیم با همین شیوه‌ها، در شرایط کنونی در حال آشکارسازی روابطش با برخی رژیم‌های عربی است.

سید رضا صدرالحسینی در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از درگیری کشورها با بحران کرونا برای پیشبرد اهداف خود در منطقه، خاطرنشان کرد: نگاهی به روندهایی که پس از شیوع بیماری کووید-19 در نقاط مختلف دنیا به وجود آمد، نشان می‌دهد که کشورها و رژیم‌ها سیاست‌های مختلفی در این دوره اتخاذ کردند؛ برخی برخورد سوءاستفاده‌گرانه و برخی برخوردی منفعلانه و برخی دیگر برخورد ناظرانه داشتند. رژیم غاصب صهیونیستی از رژیم‌های سیاسی بود که در ارتباط با این موضوع با نگاهی سوء استفاده‌گرانه ورود کرد.

وی با اشاره به تلاش این رژیم برای الحاق کرانه باختری در این شرایط و همچنین ایجاد ناآرامی‌ها در برخی کشورها ازجمله لبنان، افزود: در ابتدا آمریکایی‌ها هم از همین راهبرد استفاده کردند و پس از برخورد با شیوع بالای کرونا در کشورشان و تلفات فراوان، مجبور به تغییر موضع شدند؛ اما رژیم صهیونیستی با توجه به تجربیاتی که در حوزه عملیات روانی دارد، تلاش کرده به سوءاستفاده‌های خود ادامه دهد.

 

تلاش رژیم صهیونیستی برای علنی‌سازی روابط پنهانی با برخی کشورهای عربی

این کارشناس مسائل غرب آسیا گسترش روابط با کشورهایی را که در طول یک دهه گذشته با رژیم صهیونیستی روابط پنهانی داشتند، یکی از این سوءاستفاده‌ها دانست و گفت: این رژیم در شرایط کنونی در حال آشکارسازی این روابط است. این رژیم برای افزایش مشروعیت داخلی خود تلاش می‌کند روابط خود را با کشورهای عربی – اسلامی افزایش دهد.

وی با اشاره به اظهارات سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مبنی بر اینکه در آغاز شیوع کرونا یکی از کشورهای خلیج‌فارس به آن‌ها کمک‌رسانی کرده است، اظهار داشت: نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل این بحث را به‌عنوان عملیات پیش‌دستانه و اقدامی به‌منظور سوءاستفاده از شرایط کنونی مطرح کرده است؛ چراکه همه به‌خوبی آگاه هستند که هیچ‌یک از کشورهای عربی منطقه توان کمک‌رسانی در حوزه جلوگیری از شیوع و یا درمان بیماری کووید-19 را ندارند که بخواهند چیزی به این رژیم منتقل کنند.

صدرالحسینی تأکید کرد: این کشورها وابستگی شدیدی از جهت درمانی به کشورهای غربی دارند؛ بنابراین کاملاً مشخص است که این موضوع نوعی عملیات روانی برای اعلام این مسئله به تعداد معدودی از کشورها است که بگویند ما دیگر در انزوا نیستیم و با کشورهای عربی – اسلامی ارتباط داریم و اگر در این حوزه کشورهایی هم هستند که با ما رابطه ندارند، بعد از مدتی مجبور می‌شوند با توجه به در اقلیت بودن، ارتباط خود را با ما ایجاد کنند.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا گفت: تلاش رژیم صهیونیستی بر این است که مسئله «ایران هراسی» را در این فضا گسترش دهد و به کشورهای عربی – اسلامی اعلام کند که همه شما تعصباتی را که درگذشته نسبت به سرزمین فلسطین داشتید، کنار گذاشتید و فقط ایران است که این کار را نمی‌کند؛ بنابراین شما از ترس ایران باید به غرب و رژیم صهیونیستی نزدیک و برای مقابله با ایران به ما متصل شوید و از ما کمک بگیرید.

وی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی سعی می‌کند در فضای موجود حداکثر سوءاستفاده را با دروغ‌پراکنی و شایعه و شیوه‌های عملیات روانی داشته باشد، اضافه کرد: البته بخش قابل‌توجهی از اقدامات رژیم صهیونیستی پس از شیوع بیماری کووید-19 در فضای مجازی و با استفاده از عملیات روانی صورت می‌گیرد و سعی می‌کند با سوءاستفاده از این فضا اهداف خود را پیش ببرد؛ چراکه در داخل سرزمین‌های اشغالی میزان شیوع بیماری کرونا و تلفات آن بسیار بالا است؛ اما آمار و ارقامی در این رابطه از جانب دولت نتانیاهو اعلام نمی‌شود.

وی با اشاره به شکنندگی دولت نتانیاهو و متزلزل بودن آن به دلیل شکست انتخاباتی در سه مرحله گفت: این دولت اقتدار لازم برای اقدامات قابل‌توجه در حوزه داخلی و خارجی ندارد. همچنین کاهش کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی این رژیم را وادار کرده از شیوه‌های عملیات روانی استفاده کند و به سوءاستفاده‌های خود ادامه دهد.

صدرالحسینی با بیان اینکه سوءاستفاده‌هایی که به دلیل مشکلاتی که در برخی کشورهای عربی – اسلامی در پی شیوع کرونا ایجاد شده در فضای مجازی و میدانی صورت می‌گیرد، ادامه داد: این اقدامات را باید در قالب عملیات روانی و با در نظر گرفتن سستی بسیاری از حکام، پادشاهان و امرای رژیم‌های اسلامی و عربی در نظر گرفت و الا در شرایط کنونی در مقیاس قدرت این رژیم نسبت به قبل از کووید-19 هیچ‌گونه افزایش توان و قدرتی به وجود نیامده است و با توجه به شرایط داخلی ضعف بیشتری به این رژیم حاکم شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *