جدیدترین مطالب

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

در میان دالان های آبی “علیصدر” بزرگترین غار آبی ایران + فیلم

شاه ایران که از موفقیت عبدالله حاجیلو رئیس هیات کوهنوردی همدان از تجهیز غار علیصدر و توریستی کردن آن شنیده بود، سال ۱۳۵۵ برای اولین بار از غار علیصدر بازدید کرد و مقرر شد علاوه بر ارتباط برق سراسری به غار و روستاهای اطراف و آسفالت راه‌های دسترسی به غار، نسبت به ایجاد مهمانسرای جهانگردی در ده علیصدر اقدام‌شود.

کلید "برقرای ثبات" توقف جنایات رژیم اسرائیل است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست بریکس در مسکو با اشاره به تحولات منطقه گفت: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف فوری جنایات و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و مظلوم غزه است.

عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی با تشریح نتایج و اهمیت سفر رئیس جمهور به پاکستان تاکید کرد: اقتصاد ایران و پاکستان مکمل یکدیگر است، لذا تلاش می‌شود تا راه‌های توسعه مناسبات اقتصادی و بازرگانی ۲ کشور تقویت شود.

Loading

سازمان همکاری اسلامی کارایی لازم را ندارد

۱۳۹۶/۰۶/۲۶ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه سازمان همکاری اسلامی کارایی لازم را ندارد، گفت: رژیم صهیونیستی در آموزش و ترغیب کسانی که علیه مسلمانان میانمار اقدام می کنند، نقش داشته است.

اصغر زارعی کارشناس مسائل منطقه در خصوص ریشه های اختلاف میان دولت میانمار و مردم روهینگیا و همچنین واکنش کشورهای اسلامی نسبت به نسل کشی مسلمانان اظهار داشت: موضوع دولت میانمار و درگیری آنها با اقلیت مسلمان کشورشان مساله ای است که به دو یا سه دهه پیش (۱۹۷۰ میلادی) بر می گردد و از همان زمان هم بوداییان افراطی اقدام به آزاد و اذیت مسلمانان می کردند.

وی گفت: از همان دوران هم ایران نسبت به این وضعیت ابراز تاسف و نگرانی خود را داشت و ما خواستار رسیدگی وضعیت مسلمانان روهینگیا توسط دولت میانمار بودیم که البته برای دوره ای کوتاه این درگیری ها فروکش کرد و مجدد در ۱۹۹۱ دور جدیدی از این درگیری ها شروع شد. طی چند ماه اخیر هم شاهد افزایش درگیری ها و اقدامات خشونت آمیز بوداییان افراطی، ارتش و نیروهای دولتی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا بودیم که منجر به کشتار وسیع آنها و کوچ اجباری صد ها هزار نفر از آنها به بنگلادش هستیم.

کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: متاسفانه دردناک تر از همه این مسائل حادث شده، سکوت و بی تفاوتی مجامع بین المللی و نهادهای مدعی دفاع از حقوق بشر در جهان است که در رأس آنها سازمان ملل متحد قرار دارد و آن هم متاثر از سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی از کنار فجایع انسانی رخ داده در میانمار عبور کرده است.

زارعی با بیان اینکه کشورهای اسلامی و اعضای سازمان همکاری اسلامی در بی تفاوتی کامل به سر می برند، اظهار داشت: در این میان سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد دست به کار شد تا در حاشیه نشست های سازمان ملل، سفرای کشورهای اسلامی نسبت به اعمال فشار بر روی دولت میانمار تشریک مساعی داشته باشند که این اقدام هم متاسفانه نتیجه ای را در بر نداشت.

وی تصریح کرد: عدم کارایی لازم سازمان همکاری اسلامی در سال های اخیر منجر به گستاخ تر شدن و جری تر شدن کسانی شده که اینگونه اقدامات را علیه مسلمانان انجام می دهند. شواهدی به دست آمده که می توان گفت رژیم صهیونیستی در آموزش و ترغیب کسانی که علیه مسلمانان میانمار اقدام می کنند، نقش داشته است و امروز هم می بینیم علی رغم وقوع این جنایات هولناک خانم سوچی که از سوی قدرت های بین المللی به عنوان یکی از برندگان جایزه به اصطلاح صلح نوبل شناخته می شود، سکوت اختیار می کند و در دولت تحت نظارت وی به راحتی حقوق مردم بی گناه نادیده گرفته می شود.

کارشناس مسائل منطقه در پایان خاطرنشان کرد: این سکوت در قبال جنایات وحشیانه در میانمار از جانب دولت آمریکا و غربی ها به عنوان اصلی ترین حامی خانم سوچی، بار دیگر پوچ بودن ادعای مدافعین حقوق بشر را به اثبات می رساند و به نظر می آید جامعه جهانی نیاز به یک تغییر رویه اساسی در مواجه با نسل کشی های صورت گرفته در نقاط مختلف دنیا دارد چه در میانمار، چه در یمن که دو سال و اندی است توسط رژیم آل سعود و متحدین آن، به پیشیتبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده شده اند.

منبع: مهر

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *