جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

سخنگوی کاخ سفید: بر اساس حدس و گمان نظر نمی‌دهم

تهران- ایرنا- کارین ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید روز جمعه (به وقت محلی) در جریان نشست مطبوعاتی خود با بیان اینکه من درباره گزارش‌ها و تحولات امروز در خاورمیانه نظری ندارم، گفت: من نمی‌توانم در این باره بر اساس حدس‌ها و گمان‌ها چیزی بگویم.

وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود + فیلم

نیویورک – ایرنا – حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه گفت: (بنیامین) نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) از کنترل خارج شده است و باید مهار شود.

امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاشها در غزه شده است + فیلم

نیویورک – ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجاه ایران در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

Loading

سازمان همکاری اسلامی کارایی لازم را ندارد

۱۳۹۶/۰۶/۲۶ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه سازمان همکاری اسلامی کارایی لازم را ندارد، گفت: رژیم صهیونیستی در آموزش و ترغیب کسانی که علیه مسلمانان میانمار اقدام می کنند، نقش داشته است.

اصغر زارعی کارشناس مسائل منطقه در خصوص ریشه های اختلاف میان دولت میانمار و مردم روهینگیا و همچنین واکنش کشورهای اسلامی نسبت به نسل کشی مسلمانان اظهار داشت: موضوع دولت میانمار و درگیری آنها با اقلیت مسلمان کشورشان مساله ای است که به دو یا سه دهه پیش (۱۹۷۰ میلادی) بر می گردد و از همان زمان هم بوداییان افراطی اقدام به آزاد و اذیت مسلمانان می کردند.

وی گفت: از همان دوران هم ایران نسبت به این وضعیت ابراز تاسف و نگرانی خود را داشت و ما خواستار رسیدگی وضعیت مسلمانان روهینگیا توسط دولت میانمار بودیم که البته برای دوره ای کوتاه این درگیری ها فروکش کرد و مجدد در ۱۹۹۱ دور جدیدی از این درگیری ها شروع شد. طی چند ماه اخیر هم شاهد افزایش درگیری ها و اقدامات خشونت آمیز بوداییان افراطی، ارتش و نیروهای دولتی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا بودیم که منجر به کشتار وسیع آنها و کوچ اجباری صد ها هزار نفر از آنها به بنگلادش هستیم.

کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: متاسفانه دردناک تر از همه این مسائل حادث شده، سکوت و بی تفاوتی مجامع بین المللی و نهادهای مدعی دفاع از حقوق بشر در جهان است که در رأس آنها سازمان ملل متحد قرار دارد و آن هم متاثر از سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی از کنار فجایع انسانی رخ داده در میانمار عبور کرده است.

زارعی با بیان اینکه کشورهای اسلامی و اعضای سازمان همکاری اسلامی در بی تفاوتی کامل به سر می برند، اظهار داشت: در این میان سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد دست به کار شد تا در حاشیه نشست های سازمان ملل، سفرای کشورهای اسلامی نسبت به اعمال فشار بر روی دولت میانمار تشریک مساعی داشته باشند که این اقدام هم متاسفانه نتیجه ای را در بر نداشت.

وی تصریح کرد: عدم کارایی لازم سازمان همکاری اسلامی در سال های اخیر منجر به گستاخ تر شدن و جری تر شدن کسانی شده که اینگونه اقدامات را علیه مسلمانان انجام می دهند. شواهدی به دست آمده که می توان گفت رژیم صهیونیستی در آموزش و ترغیب کسانی که علیه مسلمانان میانمار اقدام می کنند، نقش داشته است و امروز هم می بینیم علی رغم وقوع این جنایات هولناک خانم سوچی که از سوی قدرت های بین المللی به عنوان یکی از برندگان جایزه به اصطلاح صلح نوبل شناخته می شود، سکوت اختیار می کند و در دولت تحت نظارت وی به راحتی حقوق مردم بی گناه نادیده گرفته می شود.

کارشناس مسائل منطقه در پایان خاطرنشان کرد: این سکوت در قبال جنایات وحشیانه در میانمار از جانب دولت آمریکا و غربی ها به عنوان اصلی ترین حامی خانم سوچی، بار دیگر پوچ بودن ادعای مدافعین حقوق بشر را به اثبات می رساند و به نظر می آید جامعه جهانی نیاز به یک تغییر رویه اساسی در مواجه با نسل کشی های صورت گرفته در نقاط مختلف دنیا دارد چه در میانمار، چه در یمن که دو سال و اندی است توسط رژیم آل سعود و متحدین آن، به پیشیتبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده شده اند.

منبع: مهر

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *