جدیدترین مطالب

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

چشم‌انداز رقابت ژئوپلیتیکی قدرت‌های بزرگ در قفقاز

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: اگر روند واگرایی کشورهای منطقه به‌ویژه جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان از روسیه با سرعت اتفاق بیفتد، ممکن است روس‌ها واکنش جدی‌تری نسبت به آن نشان داده و حتی با استفاده از قدرت سخت از تغییر نظم سنتی منطقه جلوگیری کنند.

تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حمله‌ای موشکی و پهپادی را علیه سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.

چالش‌های پیش‌روی مودی در انتخابات سراسری هند

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شرق آسیا گفت: علیرغم شانس پیروزی، لیکن احتمالا تعداد کرسی‌هایی که نارندار مودی، نخست وزیر هند در پارلمان آینده این کشور در اختیار خواهد داشت، کمتر باشد، چون به نظر می‌رسد مسلمانان و دیگر اقوام هند در انتخابات سراسری به سمت احزاب مخالف حزب حاکم حرکت کنند.

پیچیدگی‌ها و ضرورت مقابله با داعش خراسان

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: با قدرت‌گیری طالبان در افغانستان موضوع داعش خراسان و درگیری این دو گروه و گسترش دامنه تهدیدات امنیتی آن در منطقه بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است، زیرا فعالیت‌های تروریستی این گروه تروریستی، اختلال در امنیت منطقه را به همراه دارد. علاوه بر این، حمایت از فعالیت‌های انتحاری و افراد مسلح در منطقه، امنیت ایران را نیز به خطر انداخته است. از این رو، داعش خراسان به‌عنوان یک تهدید مهم برای امنیت شرقی کشورمان شناخته می‌شود.

برخورد تبعیض آمیز دبیرکل سازمان ملل در قبال تنش ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – تحلیل و گفتگو: حقوقدانان بین‌المللی معتقدند اگر آمریکا و کشورهای غربی اقدام ایران را به‌عنوان یک اقدام دفاعی به رسمیت می‌شناختند، حمله احتمالی مجدد رژیم اسرائیل به ایران یک اقدام تهاجمی محسوب می‌شد و نتانیاهو نمی‌توانست در صحنه بین‌المللی توجیهی برای آن داشته باشد.

همکاری در حوزه انرژی؛ مانع بروز شکاف در روابط آذربایجان – اتحادیه اروپا؟

شورای راهبردی آنلاین-رصد: پرچم جمهوری آذربایجان در سال 2001 در شورای اروپا برافراشته شد، اما عضویتش در مجمع پارلمانی این شورا 23 سال بعد، به دلیل سوابق ضعیف حقوق بشری به حالت تعلیق درآمد. این مساله نشان دهنده تنش‌هایی رو به رشد میان باکو و برخی کشورهای غربی است.

Loading

أحدث المقالات

فارن پالسی: اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا روابط مستحکم واشنگتن با اسرائیل را برملا کرد

تهران- ایرنا- نشریه فارن پالسی در گزارشی، نوشت: اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا آنچنان که برخی ادعا می‌کنند، بحران فرهنگی یا آموزش عالی ایالات متحده نیست بلکه یک بحران سیاسی در آمریکا است که ریشه در سیاست خارجی واشنگتن و به ویژه روابط نزدیک، مستحکم و طولانی‌مدت آنها با (رژیم) اسرائیل دارد.

Loading

رسانه ها؛ نقشه تل‌آویو برای سرنگونی پادشاهی اردن و …

۱۴۰۱/۱۱/۲۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین – رسانه ها: ادعای سوریه مبنی بر فشار آمریکا به کشورها برای عدم ارسال کمک به سوریه، آغاز دور جدید مذاکرات ایران و عربستان به زودی در بغداد، معیارهای دوگانه و رفتار غیرانسانی رسانه‌های غربی در پوشش اخبار زمین‌لرزه ترکیه و سوریه، نقشه تل‌آویو برای سرنگونی پادشاهی اردن، ابراز تاسف رئیس سازمان انرژی اتمی نسبت به رفتارسیاسی و غیرحرفه‌ای آژانس در افشای گزارش‌های محرمانه، رد طرح آمریکا برای آتش‌بس در فلسطین اشغالی از سوی حماس، تاکیدمجارستان بر اینکه عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا را تصویب نمی‌کند، پاسخ منفی سوئد به درخواست فردی برای سوزاندن قران در برابر سفارت ترکیه، رونمایی از موشک بالستیک بین قاره‌ای جدید کره شمالی، افزایش تولید نفت در روسیه، اعتراف بایدن به تهدید رهبر چین به خاطر اوکراین، روسیه و ایران در حال بررسی امکان استفاده از ارزهای دیجیتال، نامه ۶۰ نماینده کنگره آمریکا به بایدن برای مقابله با قدرت پهپادی ایران، سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به مصر، سفر زلنسکی به فرانسه برای تامین موشک‌های دوربرد، درخواست وزیرخارجه سوریه برای لغو تحریمها، بازدید سردار قاآنی از مناطق زلزله زده حلب، تاکید مشاور اسد مبنی بر اینکه غرب فقط به مناطق شورشیان کمک می‌فرستد، هشدار سازمان ملل نسبت به تبدیل شدن «آفریقای سیاه» به کانون جدید افراط‌گرایی، اظهارات بایدن درخصوص اوضاع داخلی چین و وضعیت اوکراین، تاکید زلنسکی بر اینکه ماکرون عقیده‌اش را نسبت به پوتین تغییر داده است، تاکید رئیس پارلمان اروپا بر اینکه اروپا باید جنگنده و موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کند، رایزنی تهران و مسکو برای توسعه میدان گازی در ایران، افشای نقش آمریکا در انفجار نورد استریم و «گروه هفت» در تدارک برای تحریم ایران و چین، از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

اسپوتنیک : الکسی ددوف سفیر روسیه در تهران اعلام کرد روسیه و ایران در حال بررسی امکان استفاده از ارزهای دیجیتال برای عملیات صادرات و واردات هستند، اما یک چارچوب نظارتی لازم است.

تسنیم : بشار اسد در نشستی با هیئت وزرای لبنانی که به دمشق سفر کرده‌اند ضمن قدردانی از لبنان و همه کشورهایی که در این شرایط سخت کنار سوریه هستند اظهار داشت که بسیاری از کشورها تحت فشارهای آمریکا قرار دارند تا به سوریه کمک نکنند.

ایسنا : روزنامه رأی الیوم در گزارشی از نقشه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای سرنگونی نظام اردن و کوچاندن صدها هزار فلسطینی کرانه باختری به اردن خبر داد. وزیر دارایی تندرو و نژادپرست اسرائیلی زمانی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را دروغگو توصیف کرد، هیچ نکته جدیدی را در واقع مطرح نکرد، چراکه این یک اتهام نیست، بلکه یک واقعیت قطعی همراه با شواهد است، اما چیزی که این وزیر نژاد پرست نگفت، این بود که او شریک قوی نتانیاهو در توطئه اسرائیل برای اجرای طرح سرنگونی نظام هاشمی به رهبری ملک عبدالله دوم در اردن است و اینکه اگر نگوییم تمامی، بلکه بیشتر فلسطینی‌ها از ساکنان کرانه باختری به کرانه خاوری کوچانده شوند که این امر برخاسته از شعار دولت تندرو او است که می‌گوید “اردن همان فلسطین است”. چه بسا این تهدید موجودیتی اسرائیل علیه اردن، در رأس دستورکار سفر اخیر پادشاه اردن به واشنگتن و دیدارش با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و اعضای کنگره قرار داشت.

فارس: سفیر روسیه در تهران تصریح کرد که ایران و شرکت گازپروم در حالی رایزنی برای رسیدن به توافق در خصوص توسعه میدان‌های گازی در ایران هستند. سفیر روسیه همچنین در ادامه افزود که دیگر شرکت‌های روسی به طرز چشمگیری به همکاری با ایران در بخش نفت و گاز به خصوص در میدان گازی پارس جنوبی علاقمند هستند». وی در خصوص تلاش روسیه برای مقابله با تحریم های غرب به بهانه حمایت از اوکراین گفت: «با در نظر گرفتن فشار تحریم‌های گسترده غرب بر روسیه پس از آغاز عملیات ویژه نظامی، به طور مشترک با ایران در حال توسعه ابزارهایی برای دور زدن اقدامات نامشروع و کاهش تأثیر منفی آن هستیم».

تی.آر.تی ترکیه: اولا اوسترلینگ، سخنگوی مطبوعاتی پلیس استکهلم، گزارش داد که به درخواست مجوز فردی برای سوزاندن قرآن در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم پاسخ منفی داده شده است. اوسترلینگ گفت: ما قبل از تصمیم گیری در مورد این موضوع با سازمان اطلاعات سوئد گفت و گو داشتیم. در نتیجه تصمیم گرفتیم به شخص مورد نظر اجازه انجام این فعالیت داده نشود. هویت شخصی که درخواست مجوز کرده است فاش نشده است.

العالم : رسانه‌های دولتی کره شمالی امروز (پنجشنبه) با انتشار تصاویری از رونمایی موشک بالستیک بین‌قاره‌ای جدید پیونگ‌یانگ با سوخت جامد خبر دادند و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی وعده ساخت سلاح‌های پیشرفته بیشتر را داد. رونمایی از موشک جدید قدرتمند کره شمالی در جریان یک رژه نظامی بزرگ به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس ارتش کره شمالی در اواخر شب گذشته (چهارشنبه) به وقت محلی انجام گرفت.

تسنیم : محمد شیاع السودانی در پاسخ به این سوال که آیا به زودی دور جدیدی از گفت‌وگوها میان عربستان سعودی و ایران به میزبانی بغداد آغاز خواهد شد، اعلام کرد : « ان شاء الله. به زودی این دیدار صورت خواهد گرفت. از آغاز به کار دولت و بنا به درخواست برادران در عربستان سعودی و ایران، ما  خواهان تداوم این روابطه  هستیم و آن را ضروری می‌دانیم زیرا دیدگاه‌های متفاوت در منطقه  هرچه بیشتر با یکدیگر همگرا شوند، ثبات بیشتری به وجود می‌آید.  وی در ادامه افزود: گفت‌وگوها و ارتباط‌ات  برای تدارک این دیدارها ادامه دارد و اساسا این دیدارها در برخی از سطوح صورت می‌گیرد اما ما می‌خواهیم که سطح آن ارتقا یابد. هدف ما بالا بردن سطح دیدار مقامات مسئول امنیتی به سطح روابط دیپلماتیک تحت نظارت عراق است. نخست وزیر عراق تاکید کرد: بغداد به ایفای نقش خود در میزبانی گفت‌وگوهای میان عربستان سعودی و ایران ادامه خواهد دارد و دور جدیدی از نشست میان دو طرف در آینده برگزار خواهد شد و امیدواریم که سطح نشست‌های امنیتی به سطح دیپلماتیک ارتقا یابد. السودانی  در پاسخ به این سوال که آیا شخصا در این دیدارها شرکت خواهد کرد، گفت: بله من شخصا موضوع را پیگیری می‌کنم.

مهر : «روبرتا مِتسولا»، رئیس پارلمان از کشورهای اتحادیه اروپا درخواست کرد که ارتش اوکراین را به جنگنده و سامانه‌های موشکی دوبرد تجهیز کنند.

فارس: سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب امروز (پنجشنبه، ۹ ژانویه) در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک تصریح کرد: «حملات اسرائیلی‌ها در ایران با شکست مواجه شد، اما پاسخ‌های دردناکی دریافت کردند و این به زودی در رفتارشان نمایان خواهد شد.

ایسنا : بثینه شعبان، مشاور ریاست جمهوری سوریه گفت: متأسفانه غرب فقط به مناطقی که تروریست‌ها در آن هستند – جایی که کلاه سفیدها هستند – اهمیت می‌دهد، اما به مناطقی که اکثر مردم سوریه در آن زندگی می‌کنند اهمیتی نمی‌دهد… بیشتر پول و همه تجهیزات به این قسمت کشور ارسال شده است.

اسپوتنیک : تولید نفت در روسیه شروع به رشد کرده و در هفته اول ماه فوریه، شرکت های نفتی روسی تولید خود را 0.7 درصد نسبت به سطح متوسط ژانویه افزایش دادند. حجم تولید نفت در روسیه به 1.491 میلیون تن در روز رسیده که فقطکمی کمتر از میانگین روزانه در فوریه سال گذشته، قبل از شروع عملیات ویژه در اوکراین است. پایداری استخراج را می توان به تخفیف های زیاد در فروش نفت روسیه نسبت داد و به همین دلیل می توان حجم زیادی از صادرات را از نظر فیزیکی حفظ کرد.

ایرنا: منابع خبری گزارش دادند، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) وارد قاهره شد. اسماعیل هنیه برای دیدار و گفت وگو با مقام‌های مصری به این کشور سفر کرده است. بر اساس این گزارش، هیأت حماس قرار است با مقام‌های مصری درباره اقدامات خطرناکی که رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و مسجدالاقصی انجام داده، بحث و رایزنی کند.

الکوثر: وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد اکنون زمان ارائه کمک های بشردوستانه به ملت سوریه است نه اعمال تحریم هایی که آلام مردم را تشدید می کند. فیصل المقداد در گفتگوی تلفنی با «گیر پدرسن» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه تاکید کرد: پس از وقوع فاجعه زلزله ویرانگر در سوریه، کشورهای دوست و برادر با سوریه و رهبران آن ابراز همبستگی کردند. پدرسن نیز با سوریه در این مصیبت دردناک ابراز همبستگی و برای هر اقدامی به منظور تامین اقلامی که به سوریه برای مقابله پیامدهای این زمین لرزه کمک کند، اعلام آمادگی کرد.

تسنیم : رسانه‌های وابسته به غرب و آمریکا علاوه بر اتخاذ معیارهای دوگانه در پوشش اخبار زمین‌لرزه بزرگ ترکیه و سوریه، با انتشار محتوای توهین‌آمیز ، مصیبت بزرگی که بر سر زلزله‌زدگان آمده را به سخره می‌گیرند. با وجود اینکه شدت تلفات انسانی و خسارت‌های مادی ناشی از زلزله در سوریه با توجه به مساحتی که زمین‌لرزه در ان اتفاق افتاده ، چیزی کمتر از خسارات ترکیه نیست؛ اما رسانه‌های جهانی از همان ابتدا تنها زلزله ترکیه را در کانون توجه قرار دادند و انگار که اتفاقی در سوریه نیفتاده است.

مهر : هئیت وزیران دولت مجارستان امروز پنج شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که بوداپست طرح عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا را مادامی که مشکل سرکوب اقلیت مجارستانی در استان زاکارپاتیا حل نشود، به تصویب نخواهد رساند.

ایرنا: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پس از سفر یک روزه به انگلیس، در دومین سفر خارجی خود از آغاز جنگ در اوکراین به فرانسه سفر کرد. زلنسکی پیش از سفر به پاریس در جمع خبرنگاران گفت: در جریان این سفر در مورد تامین موشک‌های دوربرد برای اوکراین با رهبران اتحادیه اروپا گفت‌ وگو خواهم کرد. رئیس جمهور اوکراین که در این سفر به دنبال گرفتن تسلیحات و کمک‌های بیشتر از کشورهای اروپایی است، روز پنجشنبه در نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل شرکت خواهد کرد.

ایران پرس: نخست‌وزیر مجارستان در یک جلسه ویدئو کنفرانسی با اتحادیه اروپا خواستار بازنگری تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه شد و درباره نابودی اقتصاد اروپا هشدار داد.

تسنیم : رئیس سازمان انرژی اتمی درباره افشای اطلاعات هسته‌ای ایران توسط آژانس گفت: « آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاعات برنامه هسته‌ای ایران را به دست مخالفان احیای توافق هسته‌ای می‌دهد. ما از رفتار سیاسی و غیرحرفه‌ای آژانس در ارتباط با افشای گزارش‌های محرمانه برجام به دیگران متاسف هستیم.»

اسپوتنیک : جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین را تهدید کرده که در صورت حمایت از روسیه در اوکراین، سرمایه گذاری غرب را از دست خواهد داد. این مطلب را رهبر آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی PBS گفته است. بایدن گفت:” من در تابستان با او تماس گرفتم تا بگویم این یک تهدید نیست، فقط یک مشاهده است… ببینید چه اتفاقی برای روسیه افتاده است، ششصد شرکت آمریکایی روسیه را ترک کردند، از مک دونالد گرفته تا اکسون. <…> شما مدام به من می گویید که دلیل حفظ روابط با آمریکا و اروپا جذب سرمایه گذاری آنها در چین است. و اگر شما در چنین نوع معامله شرکت کنید، چه کسی در چین سرمایه گذاری خواهد کرد”. بایدن افزود، علیرغم انتظارات برای حمایت چین از روسیه، چنین اتفاقی نیفتاد.

ایسنا : گزارش جدید آژانس توسعه بین‌المللی سازمان ملل می‌گوید کانون جهانی جدید افراط‌گرایی خشونت‌آمیز، جنوب صحرای آفریقا یا آفریقای سیاه است که مردم به‌دلیل عوامل اقتصادی و کمتر مذهبی به آن می‌پیوندند. در این گزارش آمده است که زندگی بسیاری از آفریقایی‌ها تحت تأثیر همه گیری کووید-۱۹، تورم بالا و تغییرات آب و هوایی قرار گرفته است. به گفته این سازمان، تعداد افرادی که به دلایل مذهبی به گروه‌های افراطی پیوسته‌اند، ۵۷ درصد کاهش یافته است.

الکوثر: سردار سرتیپ “اسماعیل قاآنی” فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر چهارشنبه برای نظارت بر روند امدادرسانی به مردم سوریه وارد شهر حلب در شمال غرب  سوریه شد. فرمانده نیروی قدس از مناطق آسیب دیده شهر حلب بازدید و بر کار امدادگران ایرانی حاضر در محل آواربرداری مناطق آسیب دیده حلب نظارت کرد.

فارس: ویاچسلاو ولودین رئیس دومای دولتی روسیه پس از گزارش سیمور هرش روزنامه‌نگار تحقیقی مشهور آمریکایی که واشنگتن را مسئول خرابکاری سال گذشته در خط لوله نورد استریم خواند، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را «تروریست» نامید. او به گزارش منتشر شده توسط سیمور هرش اشاره کرد که به گفته یک منبع مطلع در مصاحبه با این روزنامه‌نگار، غواصان نیروی دریایی آمریکا تحت پوشش رزمایش ناتو مواد منفجره را در خطوط لوله کلیدی در دریای سیاه در ژوئن ۲۰۲۲ کار گذاشتند که بعداً منفجر شد. ولودین گفت: اگر [هری اس.] ترومن (سی‌وسومین رئیس‌جمهور آمریکا) تبهکاری شد که تسلیحات اتمی را علیه غیرنظامیان در هیروشیما و ناکازاکی استفاده کرد، پس بایدن تروریستی شد که دستور تخریب زیرساخت انرژی شرکای استراتژیک خود، آلمان، فرانسه و هلند را صادر کرد.

ایسنا : رئیس‌جمهور اوکراین در جریان سفر به پاریس گفت، رئیس‌جمهور فرانسه نظر خود را درباره اینکه آیا غرب و اوکراین باید “وجهه ولادیمیر پوتین را حفظ کنند”، تغییر داده است. او گفت : فکر می‌کنم ماکرون، این بار جدا نظر خود را تغییر داده. او بود که بحث ارسال تانک‌ها به اوکراین را مطرح کرد. وی همچنین از درخواست عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حمایت کرد. فکر می‌کنم این یک علامت واقعی است. طبق گفته زلنسکی، اکنون “اعتمادی واقعی” میان اوکراین، فرانسه و سایر شرکای بین‌المللی وجود دارد.

تسنیم : بعد از پایان سفر هیئت جنبش جهاد اسلامی فلسطین به قاهره، روز گذشته هیئت حماس به ریاست «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش سفر مشابهی را انجام داده و به مصر رفت. اعضای هیئت حماس در قاهره به ریاست اسماعیل هنیه به مقامات مصری اعلام کردند که طرح آمریکا برای آتش بس در فلسطین اشغالی در چارچوب تضمین امنیت رژیم اشغالگر بوده و همه فلسطینیان آن را رد می‌کنند.

اسپوتنیک: هنری کوئلار، نماینده کنگره آمریکا با رهبری گروه دو حزبی متشکل از ۶۰ قانونگذار آمریکایی در نامه ای از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته است با برنامه پهپادی ایران مقابله کند. در این نامه بر اساس اتهامات آمریکا و غرب در ماه‌های اخیر به ایران در خصوص استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، از بایدن خواسته شده است که رویکردی هماهنگ و همه جانبه برای اختلال در زنجیره‌های تامین پهپادهای ایران و توقف جریان ورود قطعات پهپادی ساخت آمریکا به ایران به کار گیرد.

ایسنا : رئیس‌جمهور آمریکا ضمن اعلام اینکه کمک به اوکراین در جریان حمله روسیه بی‌انتهاست، تاکید کرد، رئیس جمهور روسیه همین الان هم اوکراین را از دست داده است. او در مصاحبه‌ای با شبکه پی‌بی‌اس گفت: هیچ راهی وجود ندارد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بتواند در جنگ اوکراین پیروز شود. او همین الان هم اوکراین را از دست داده است. پوتین فکر می‌کرد که اگر به اوکراین حمله کند، اول از همه مورد تحسین و استقبال همه روس‌زبان‌ها قرار می‌گیرد و آنها به او می‌گویند “خوش آمدید، بفرمایید داخل”. دوم اینکه، پوتین فکر می‌کرد به دنبال این حمله ناتو فرو می‌پاشد، ناتو کاری انجام نمی‌دهد و از اینکه وارد عمل شود خواهد ترسید. وی افزود: اما هیچ‌یک از این تصورات به حقیقت تبدیل نشدند. ناتو بر خلاف تصور پوتین، در حال هماهنگ کردن حمایت‌ها از اوکراین است.

فارس: در شرایطی که کشورها و منابع غربی همچنان مدعی هستند که جمهوری اسلامی ایران از طریق کمک‌های نظامی به روسیه در جنگ اوکراین مشارکت دارد، روزنامه «بیزنس‌تایمز» سنگاپور در گزارشی به نقل از افراد آگاه نوشت که  گروه هفت (G7) در حال بحث در خصوص وضع تحریم علیه شرکت‌های چینی، ایرانی و کره شمالی است که مدعی است قطعات و فناوری با اهداف نظامی را در اختیار روسیه قرار می‌دهند. این منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود به بیزنس استاندارد گفته‌اند که بحث ها هنوز در مرحله شکل‌گیری است و اقداماتی که هر یک از اعضای گروه هفت انجام می‌‌دهند، ممکن است یکسان نباشد و هنوز مشخص نیست که چه شرکت‌هایی ممکن است در فهرست تحریم‌های این گروه قرار بگیرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *