جدیدترین مطالب

تلاش‌های کابینه جنگ نتانیاهو برای انحراف افکار عمومی از جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: رژیم صهیونیستی درصدد «بهره‌برداری روانی» از مسائل اخیر منطقه، برای انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات این رژیم در غزه است. بررسی فضای حاکم بر محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و مراکز همسو با آن در سطح منطقه و بین‌الملل نشان می‌دهد که این رژیم، به‌دنبال «برجسته و غالب‌سازی» تنش‌های اخیر با جمهوری اسلامی ایران است تا فشار سنگینی که را که در افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی و حتی دولت‌های اروپایی علیه‌ جنگ غزه ایجاد شده است، را کاهش دهد.

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

چشم‌انداز رقابت ژئوپلیتیکی قدرت‌های بزرگ در قفقاز

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: اگر روند واگرایی کشورهای منطقه به‌ویژه جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان از روسیه با سرعت اتفاق بیفتد، ممکن است روس‌ها واکنش جدی‌تری نسبت به آن نشان داده و حتی با استفاده از قدرت سخت از تغییر نظم سنتی منطقه جلوگیری کنند.

تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حمله‌ای موشکی و پهپادی را علیه سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.

چالش‌های پیش‌روی مودی در انتخابات سراسری هند

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شرق آسیا گفت: علیرغم شانس پیروزی، لیکن احتمالا تعداد کرسی‌هایی که نارندار مودی، نخست وزیر هند در پارلمان آینده این کشور در اختیار خواهد داشت، کمتر باشد، چون به نظر می‌رسد مسلمانان و دیگر اقوام هند در انتخابات سراسری به سمت احزاب مخالف حزب حاکم حرکت کنند.

پیچیدگی‌ها و ضرورت مقابله با داعش خراسان

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: با قدرت‌گیری طالبان در افغانستان موضوع داعش خراسان و درگیری این دو گروه و گسترش دامنه تهدیدات امنیتی آن در منطقه بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است، زیرا فعالیت‌های تروریستی این گروه تروریستی، اختلال در امنیت منطقه را به همراه دارد. علاوه بر این، حمایت از فعالیت‌های انتحاری و افراد مسلح در منطقه، امنیت ایران را نیز به خطر انداخته است. از این رو، داعش خراسان به‌عنوان یک تهدید مهم برای امنیت شرقی کشورمان شناخته می‌شود.

برخورد تبعیض آمیز دبیرکل سازمان ملل در قبال تنش ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – تحلیل و گفتگو: حقوقدانان بین‌المللی معتقدند اگر آمریکا و کشورهای غربی اقدام ایران را به‌عنوان یک اقدام دفاعی به رسمیت می‌شناختند، حمله احتمالی مجدد رژیم اسرائیل به ایران یک اقدام تهاجمی محسوب می‌شد و نتانیاهو نمی‌توانست در صحنه بین‌المللی توجیهی برای آن داشته باشد.

Loading

أحدث المقالات

بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت

یک رسانه برجسته عربی با اشاره به بیداری جهان بعد از مشاهده جنایات اسرائیل تحت حمایت کامل آمریکا و غرب در نوار غزه تاکید کرد که دورویی آمریکا برای جهانیان فاش شده و امروز اسرائیل یک بارِ استراتژیک و پرهزینه بر دوش ایالات متحده است.

Loading

رسانه ها؛ تهدید ترامپ به فعال کردن “مکانیسم ماشه” و…

۱۳۹۹/۰۵/۲۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: فعال کردن"مکانیسم ماشه" علیه ایران از سوی آمریکا، واکنش وزارت خارجه آمریکا به پیشنهاد پوتین، تشدید فشارهای آمریکا بر شرکت‌های چینی، امضای توافق همکاری نظامی بین آمریکا و لهستان، تعویق مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی، اقدام رژیم صهیونیستی برای محاصره دریایی کامل نوار غزه، خودداری طالبان از مذاکره با دولت افغانستان، خروج سفیر فلسطین از امارات ، امضای نخستین قرارداد بین شرکت های اماراتی و صهیونیستی بعد از عادی سازی روابط، تاکید اردوغان برادامه حفاری در مدیترانه شرقی،  امضا قرارداد اقتصادی ۱۶ میلیارد دلاری بین ترکیه و لیبی و گفتگوی لوکاشنکو با پوتین در بحبوحه اعتراضات در بلاروس از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

دویچه وله: دو روز پس از ناموفق ماندن تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت سازمان ملل، دونالد ترامپ از گام بعدی این کشور سخن گفته است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا  از فعال کردن “مکانیسم ماشه” علیه ایران خبر داد ترامپ همچنین به پیشنهاد پوتین درباره میانجیگری روسیه در مناقشه هسته‌ای با ایران نیز واکنشی سرد نشان داده است.

اسپوتنیک روسیه: آمریکا معتقد است که شورای امنیت سازمان ملل متحد بهترین جا برای برگزاری نشست آنلاین در باره ایران است.وزارت خارجه آمریکا با نشان دادن واکنش نسبت به ایده ولادیمیر پوتین در باره برگزاری نشست آنلاین در موضوع ایران اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد بهترین جا برای بحث در باره مسأله تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است.رئیس جمهور روسیه روز 14 ماه اوت اعلام کرد که روسیه به برجام پایبند است. ولادیمیر پوتین پیشنهاد کرد دیدار آنلاین اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل با حضور آلمان و ایران برگزار شود تا بتوان از تشدید اوضاع جلوگیری کرد.

العالم فارسی: ترامپ از احتمال تشدید فشارها بر شمار بیشتری از شرکت های چینی خبر داد. رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد این احتمال وجود دارد که شمار بیشتری از شرکت‌های بزرگ چینی را هدف ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها قرار دهد؛ به‌مانند آن‌چه بر تیک‌تاک اعمال شده است.

رادیو چین: آمریکا و لهستان روز شنبه یک توافق همکاری نظامی امضا کردند که به ‌موجب آن حضور نظامی آمریکا در این کشور شرق اروپا تقویت خواهد شد.ماه گذشته میلادی وزارت دفاع لهستان اعلام کرد آمریکا و لهستان بر سر یک توافق همکاری نظامی که راه را برای استقرار هزار سرباز دیگر آمریکایی در این کشور هموار می‌کند توافق کرده‌اند.

 ان. اچ.کی ژاپن: مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی به تعویق می افتد. منابع ارتش کره جنوبی می گویند که این کشور و آمریکا مانور نظامی مشترکی خود را با دو روز تاخیر به علت ویروس کرونا از روز سه شنبه آغاز خواهند کرد. این مانور که انتظار می رود تمرکز آن بر تمرین عملیاتی بر اساس مرکز فرماندهی شبیه سازی شده کامپیوتری باشد، ابتدا قرار بود روز یکشنبه آغاز شود و تا بیست و هشتم اوت ادامه یابد.

خبرگزاری تسنیم: رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته تا در واکنش به آنچه پرتاب دو راکت به سمت یکی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین خواند٬ حوزه دریایی نوار غزه را به طور کامل ببندد.رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته تا در واکنش به پرتاب دو راکت به سمت شهرک صهیونیست نشین «سدیروت» حوزه دریایی مقابل نوار غزه را به طور کامل ببندد.

خبرگزاری فارس:  طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت افغانستان را به رسمیت نشناخته و با آن وارد مذاکره نخواهد شد.‌ در بحبوحه آغاز مذاکرات بین الافغانی در دوحه قطر، طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت افغانستان را به رسمیت نشناخته و تنها با نمایندگان گروه‌های مختلف وارد مذاکره خواهد شد. طالبان تاکید کرد که دولت افغانستان را به رسمیت نشناخته و آن را تنها یک نهاد غربی برای ادامه اشغال افغانستان می‌داند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): سفیر فلسطین در واکنش به توافق عادی سازی روابط امارات با ٰرژیم صهیونیستی، این کشور را برای همیشه ترک کرد. جبریل الرجوب، دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد، سفیر فلسطین در امارات این کشور را ترک کرده است و هرگز به این کشور باز نمی‌گردد.وی در ادامه افزود، توافق میان امارات و اسرائیل خنجری از پشت به فلسطینیان و تمامی مسلمانان و امت عربی است.

الکوثر فارسی: پس از آنکه ابوظبی اخیرا از برقراری رابطه با تل آویو خبر داد، دو شرکت اماراتی و صهیونیستی به بهانه همکاری برای تولید کیت‌های تشخیص ویروس کرونا، قرارداد همکاری امضا کردند.بامداد یکشنبه اولین قرارداد همکاری بین شرکت‌های صهیونیستی و اماراتی امضا شد.

آناتولی  ترکیه:  رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه طبق حقوق بین‌المللی دریاها حق با آنکارا است، تصریح کرد کشتی‌ اکتشافی اوروچ‌رئیس تا 23 آگوست به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد و به کوچکترین مداخله پاسخ لازم را خواهیم داد.وی در ادامه تاکید کرد: در مقابل قلدری در حریم دریایی‌مان، تحریم‌ها و اظهارات تهدیدآمیز سر خم نکرده و گامی به عقب بر نخواهیم داشت.

خبرگزاری ایرنا: ” دولت وفاق ملی لیبی” یک تفاهمنامه اقتصادی به ارزش ۱۶ میلیارد دلار با ترکیه به امضا رساند که براساس آن تکمیل طرح های عظیم ساختمانی لیبی که به علت جنگ متوقف شده بود از سرگرفته می شود. این توافقنامه بخشی از همکاری اقتصادی ترکیه و لیبی برای تکمیل ۱۸۴ طرح عظیم ساختمانی است که به علت جنگ در لیبی متوقف شده بود.

یورونیوز: همزمان با تداوم اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، الکساندر لوکاشنکو روز شنبه با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود تلفنی گفت‌و‌کو کرد. همزمان هزاران معترض به نتایج انتخابات در مینسک، پایتخت بلاروس تظاهرات کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *