جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

Loading

رسانه ها؛ تهدید ترامپ به فعال کردن “مکانیسم ماشه” و…

۱۳۹۹/۰۵/۲۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: فعال کردن"مکانیسم ماشه" علیه ایران از سوی آمریکا، واکنش وزارت خارجه آمریکا به پیشنهاد پوتین، تشدید فشارهای آمریکا بر شرکت‌های چینی، امضای توافق همکاری نظامی بین آمریکا و لهستان، تعویق مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی، اقدام رژیم صهیونیستی برای محاصره دریایی کامل نوار غزه، خودداری طالبان از مذاکره با دولت افغانستان، خروج سفیر فلسطین از امارات ، امضای نخستین قرارداد بین شرکت های اماراتی و صهیونیستی بعد از عادی سازی روابط، تاکید اردوغان برادامه حفاری در مدیترانه شرقی،  امضا قرارداد اقتصادی ۱۶ میلیارد دلاری بین ترکیه و لیبی و گفتگوی لوکاشنکو با پوتین در بحبوحه اعتراضات در بلاروس از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

دویچه وله: دو روز پس از ناموفق ماندن تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت سازمان ملل، دونالد ترامپ از گام بعدی این کشور سخن گفته است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا  از فعال کردن “مکانیسم ماشه” علیه ایران خبر داد ترامپ همچنین به پیشنهاد پوتین درباره میانجیگری روسیه در مناقشه هسته‌ای با ایران نیز واکنشی سرد نشان داده است.

اسپوتنیک روسیه: آمریکا معتقد است که شورای امنیت سازمان ملل متحد بهترین جا برای برگزاری نشست آنلاین در باره ایران است.وزارت خارجه آمریکا با نشان دادن واکنش نسبت به ایده ولادیمیر پوتین در باره برگزاری نشست آنلاین در موضوع ایران اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد بهترین جا برای بحث در باره مسأله تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است.رئیس جمهور روسیه روز 14 ماه اوت اعلام کرد که روسیه به برجام پایبند است. ولادیمیر پوتین پیشنهاد کرد دیدار آنلاین اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل با حضور آلمان و ایران برگزار شود تا بتوان از تشدید اوضاع جلوگیری کرد.

العالم فارسی: ترامپ از احتمال تشدید فشارها بر شمار بیشتری از شرکت های چینی خبر داد. رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد این احتمال وجود دارد که شمار بیشتری از شرکت‌های بزرگ چینی را هدف ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها قرار دهد؛ به‌مانند آن‌چه بر تیک‌تاک اعمال شده است.

رادیو چین: آمریکا و لهستان روز شنبه یک توافق همکاری نظامی امضا کردند که به ‌موجب آن حضور نظامی آمریکا در این کشور شرق اروپا تقویت خواهد شد.ماه گذشته میلادی وزارت دفاع لهستان اعلام کرد آمریکا و لهستان بر سر یک توافق همکاری نظامی که راه را برای استقرار هزار سرباز دیگر آمریکایی در این کشور هموار می‌کند توافق کرده‌اند.

 ان. اچ.کی ژاپن: مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی به تعویق می افتد. منابع ارتش کره جنوبی می گویند که این کشور و آمریکا مانور نظامی مشترکی خود را با دو روز تاخیر به علت ویروس کرونا از روز سه شنبه آغاز خواهند کرد. این مانور که انتظار می رود تمرکز آن بر تمرین عملیاتی بر اساس مرکز فرماندهی شبیه سازی شده کامپیوتری باشد، ابتدا قرار بود روز یکشنبه آغاز شود و تا بیست و هشتم اوت ادامه یابد.

خبرگزاری تسنیم: رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته تا در واکنش به آنچه پرتاب دو راکت به سمت یکی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین خواند٬ حوزه دریایی نوار غزه را به طور کامل ببندد.رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته تا در واکنش به پرتاب دو راکت به سمت شهرک صهیونیست نشین «سدیروت» حوزه دریایی مقابل نوار غزه را به طور کامل ببندد.

خبرگزاری فارس:  طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت افغانستان را به رسمیت نشناخته و با آن وارد مذاکره نخواهد شد.‌ در بحبوحه آغاز مذاکرات بین الافغانی در دوحه قطر، طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت افغانستان را به رسمیت نشناخته و تنها با نمایندگان گروه‌های مختلف وارد مذاکره خواهد شد. طالبان تاکید کرد که دولت افغانستان را به رسمیت نشناخته و آن را تنها یک نهاد غربی برای ادامه اشغال افغانستان می‌داند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): سفیر فلسطین در واکنش به توافق عادی سازی روابط امارات با ٰرژیم صهیونیستی، این کشور را برای همیشه ترک کرد. جبریل الرجوب، دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد، سفیر فلسطین در امارات این کشور را ترک کرده است و هرگز به این کشور باز نمی‌گردد.وی در ادامه افزود، توافق میان امارات و اسرائیل خنجری از پشت به فلسطینیان و تمامی مسلمانان و امت عربی است.

الکوثر فارسی: پس از آنکه ابوظبی اخیرا از برقراری رابطه با تل آویو خبر داد، دو شرکت اماراتی و صهیونیستی به بهانه همکاری برای تولید کیت‌های تشخیص ویروس کرونا، قرارداد همکاری امضا کردند.بامداد یکشنبه اولین قرارداد همکاری بین شرکت‌های صهیونیستی و اماراتی امضا شد.

آناتولی  ترکیه:  رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه طبق حقوق بین‌المللی دریاها حق با آنکارا است، تصریح کرد کشتی‌ اکتشافی اوروچ‌رئیس تا 23 آگوست به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد و به کوچکترین مداخله پاسخ لازم را خواهیم داد.وی در ادامه تاکید کرد: در مقابل قلدری در حریم دریایی‌مان، تحریم‌ها و اظهارات تهدیدآمیز سر خم نکرده و گامی به عقب بر نخواهیم داشت.

خبرگزاری ایرنا: ” دولت وفاق ملی لیبی” یک تفاهمنامه اقتصادی به ارزش ۱۶ میلیارد دلار با ترکیه به امضا رساند که براساس آن تکمیل طرح های عظیم ساختمانی لیبی که به علت جنگ متوقف شده بود از سرگرفته می شود. این توافقنامه بخشی از همکاری اقتصادی ترکیه و لیبی برای تکمیل ۱۸۴ طرح عظیم ساختمانی است که به علت جنگ در لیبی متوقف شده بود.

یورونیوز: همزمان با تداوم اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، الکساندر لوکاشنکو روز شنبه با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود تلفنی گفت‌و‌کو کرد. همزمان هزاران معترض به نتایج انتخابات در مینسک، پایتخت بلاروس تظاهرات کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *