جدیدترین مطالب

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

Loading

أحدث المقالات

ترامپ: هر یهودی که به دموکرات‌ها رای دهد از اسرائیل و مذهبش متنفر است

 ترامپ در گفتگویی در پاسخ به سوالی درباره انتقادات فزاینده دموکرات‌ها علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و نحوه مدیریت جنگ غزه همزمان با ادامه افزایش آمار کشته‌شدگان غیرنظامی گفت: «به نظر من درواقع آن‌ها از اسرائیل متنفرند و حزب دموکرات هم از اسرائیل نفرت دارد.» او افزود: «هر یهودی که به دموکرات‌ها رای دهد از مذهب خود متنفر است. آن‌ها از هرچیزی در رابطه با اسرائیل نفرت دارند و باید از خود شرمسار باشند، چون به این ترتیب اسرائیل نابود خواهد شد.» 

هوش مصنوعی خطر بشریت است؟

هوش مصنوعی به اختصار هوشی است که توسط ماشین ظهور پیدا می‌کند و در مقابل هوش طبیعی که توسط انسان و جانوران ظاهر می‌شود قرار می‌گیرد.

کرملین: رئیسی به پوتین، تلفنی تبریک گفت/ پیام متقابل نوروزی پوتین به ایرانیان

مسکو- ایرنا- سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد: ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با همتای روس خود، انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به ریاست‌جمهوری روسیه را تبریک گفت.

کرملین: رئیسی به پوتین، تلفنی تبریک گفت

مسکو- ایرنا- سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد: ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با همتای روس خود، انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به ریاست‌جمهوری روسیه را تبریک گفت.

Loading

رسانه ها؛انتقاد روسیه از توافق نفتی آمریکا و قسد و…

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین:  انتقاد مسکو از  توافق نفتی آمریکا با کردهای سوریه ، خروج بیش از ۳ هزار نظامی آمریکایی از افغانستان، بیروت امروز میزبان نشست بین المللی کمک به لبنان، تظاهرات ضددولتی در بیروت، هشدار سفیر روسیه درباره امکان دخالت خارجی در امور داخلی لبنان، تظاهرات گسترده مقابل اقامتگاه نتانیاهو، کاهش شدید سود آرامکو، برگزاری نخستین دور مذاکرات بین الافغانی در ‫قطر، افزایش حضور نظامی آمریکا در مرزهای روسیه ، سفر نادر مقام آمریکایی به تایوان ، رشد تجارت خارجی چین در ماه ژوییه، حمله ترامپ به  دموکرات‌ها و فاصله گرفتن بانک های چینی از سویفت از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزارت خارجه روسیه اعلام کرد توافق میان کردها و یک شرکت آمریکایی برای سرقت نفت سوریه در راستای نقض قوانین بین المللی و حاکمیت سوریه توسط واشنگتن است. وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: علاوه بر این آمریکا قصد دارد در چارچوب توافق با نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) دو پالایشگاه نفت سیار را برای کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی ناشی از نشتی نفت و فرآورده‌های آن به این نیروها بدهد.در این بیانیه آمده است: صحبت درباره نقض‌های مکرر قوانین بین المللی توسط آمریکا است.

خبرگزاری مهر: وزیر دفاع آمریکا می‌گوید تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، شمار نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان به کمتر از ۵ هزار نفر کاهش خواهد یافت. مارک اسپر در مصاحبه با فاکس نیوز مدعی شد که شمار نظامیان این کشور در افغانستان، تا ماه میلادی نوامبر، به کمتر از ۵ هزار نفر کاهش خواهد یافت.در حال حاضر حدود ۸ هزار و ۶۰۰ نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.

الکوثر فارسی: هیات هایی از کشورهای عربی و غیر عربی به منظور شرکت در کنفرانس بین المللی حمایت از لبنان که امروز یکشنبه در این کشور برگزار می شود وارد بیروت شدند. ابن کنفرانس به دنبال انفجار مهیب اخیر در بندر بیروت برگزار می شود که تلفات جانی و مالی شدیدی به دنبال داشت. این کنفرانس با ابتکار عمل فرانسه و حضور کشورهای عربی و غیر عربی به صورت مجازی برگزار می شود.

یورونیوز:  معترضان لبنانی دیروز  با تظاهرات در بیروت به برخی از ساختمان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی از جمله وزارت خارجه، انرژی و بازرگانی حمله کردند و وارد آن‌ها شدند. در این تظاهرات دست‌کم یک پلیس کشته شد و صلیب سرخ نیز اعلام کرد حداقل ۱۷۵ نفر زخمی شده‌اند.معترضان در ابتدای تظاهرات خود تلاش کرده بودند وارد ساختمان پارلمان در مرکز بیروت شوند که با مقاومت نیروهای ضدشورش روبرو شدند.

خبرگزاری تسنیم:  سفیر روسیه در بیروت، ضمن اشاره به امکان دخالت در امور داخلی لبنان به بهانه کمک‌های انسان دوستانه‌، به تشریح برخی علل و ابعاد مختلف اعتراضات گسترده کنونی در این کشور پرداخت. “الکساندر زاسیپکین” سفیر فدراسیون روسیه در لبنان در مصاحبه با خبرگزاری «نووستی» چنین ابراز عقیده کرد که برخی کشورها به بهانه کمک برای رفع عواقب انفجار مهیب در بندر بیروت، ممکن است قصد دخالت در امور داخلی لبنان را داشته باشند. وی گفت: «در حال حاضر، بسیاری از کشورها در سطوح مختلف در حال کمک رسانی به لبنان برای بازسازی بیروت هستند و می‌گویند که در چنین شرایطی لازم است تا با یکدیگر متحد شد. ولی واقعیت چیز دیگری است.

دویچه وله:  هزاران شهروند اسرائیلی در اعتراض به نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند. شرکت کنندگان در تظاهرات ضد دولتی به پرونده فساد مالی نتانیاهو اشاره کرده و خواستار برکناری او شدند. هزاران نفر از مردم  اسرائیل با تجمع در کنار محل سکونت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، نارضایتی خود را از راهکار دولت در ارتباط با مقابله با بحران کرونا ابراز داشتند. حزب لیکود، حزب نتانیاهو، شرکت‌کنندگان در این اعتراضات را نیروهای وابسته به جریان‌های چپ اعلام کرده و از برخی از رسانه‌ها انتقاد کرده است.

 خبرگزاری صدا و سیما: در پی کاهش بهای نفت، سود شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی در سه ماهه دوم امسال ۷۳ و چهار دهم درصد کاهش یافت. شرکت آرامکو امروز اعلام کرد سود خالص این شرکت در فاصله ‏ماه‌های آوریل تا ‏ژوئن (سه ماهه دوم) امسال، در مقیاس سالیانه، یعنی نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته، ۷۳.۴ درصد کاهش یافته است.

آناتولی  ترکیه: رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان از برگزاری دور اول مذاکرات بین الافغانی در قطر خبر داد. عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی و رئیس لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان امروز شنبه طی کنفرانس خبری در کابل، پایتخت این کشور اعلام کرد که نخستین دور مذاکرات بین الافغانی در ‫قطر برگزار خواهد شد. وی همچنین افزود: هیچ یک از کمیسیون‌های لویه‌جرگه مشورتی صلح افغانستان به‌گونۀ قاطع با آزادی 400 زندانی گروه طالبان مخالفت نکرده‌اند.

اسپوتنیک روسیه: آمریکا گروه بندی مجدد ارتش خود را در اروپا با هدف افزایش حضور نظامی در مرزهای روسیه انجام می دهد.ماک اسپر وزیر دفاع آمریکا در گفتگویی با شبکه فاکس نیوز بیان داشت: « در نهایت ما ارتش بزرگی را به سمت شرق می فرستیم یعنی نزدیک به مرزهای روسیه.»

العالم فارسی: الکس ایزار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، در رأس هیئتی از تایوان دیدار می‌کند. در ۴۰ سال گذشته، از آغاز روابط دیپلماتیک آمریکا با جمهوری خلق چین به‌جای تایوان، سفر ایزار رخدادی بسیار نادر به‌شمار می‌رود.الکس ایزار در حساب خود در توییتر مدعی شد این سفر از یک سو بیانگر «حمایت رئیس‌جمهور آمریکا از رهبری بین‌المللی (تایوان) در عرصه درمانی» است و از سوی دیگر تاکیدی بر این موضوع که «جوامع آزاد و دمکراتیک بهترین نمونه برای حفظ و اشاعه سلامت هستند».

رادیو چین: بر اساس تازه ترین داده های منتشر شده از سوی اداره کل گمرک چین، در ماه ژوییه، تجارت خارجی چین از ماه ژوئن همچنان رشد مثبت خود را حفظ کرده، واردات و صادرات با شرکای تجاری مهم نیز رشد داشته است.طبق این آمار، از ژانویه تا ژوییه امسال، ارزش کل واردات و صادرات کالاهای چین 17 تریلیون و 160 میلیارد یوان بوده که در مقایسه با دوران مشابه سال گذشته 1.7 درصد کاهش یافته است.

 ان. اچ.کی ژاپن: کنگره ملی خلق چین احتمالا دوره عضویت قانونگذاران هنگ کنگ را یک سال تمدید می کند. انتظار می رود که کنگره ملی خلق چین در پی به تعویق افتادن انتخابات شورای قانونگذاری هنگ کنگ، بر سر تمدید دوره عضویت اعضای این شورا بحث و تبادل نظر کند.کری لم رئیس اجرایی هنگ کنگ در پایان ماه ژوئیه با اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا اعلام کرد انتخاباتی که در ابتدا قرار بود طبق برنامه در روز ششم سپتامبر برگزار شود، یک سال به تعویق خواهد افتاد.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر در یک کنفرانس خبری مدعی شد دموکرات‌ها می‌خواهند در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر تقلب کرده و آن را سرقت کنند.دونالد ترامپ»که در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید صحبت می‌کرد از وجود قوانینی برای ملزم کردن رأی‌دهندگان به ارائه اسناد هویتی هنگام اخذ رأی حمایت کرد.

خبرگزاری ایرنا: درپی بالا گرفتن تنش ها میان چین و آمریکا و اقدام واشنگتن در تحریم مقام های هنگ کنگی، پکن از بانک های خود خواست از سامانه تبادلات بانکی سوئیفت فاصله گرفته و از سامانه جایگزین چینی استفاده کنند. آمریکا بتدریج در حال افزایش فشارها بر مقام های چین و هنگ کنگ است و علت آن را تصویب قانون امنیتی هنگ کنگ در کنگره ملی خلق چین عنوان کرده است این باعث شده است تا نگرانی بانک های چین از تحریم های فزاینده آمریکا بیشتر شود. چین سال ۲۰۱۵ میلادی سامانه پرداخت بین بانکی و فرامرزی به نام «سی آی پی اس» ایجاد کرد که اقدامی از سوی این کشور برای فاصله گرفتن از تحریم ها و فشارهای آمریکا نیز محسوب می شود و بتدریج بانک های خود را تشویق کرده است تا از این سامانه که مبادلات یوانی (ارز چین) انجام می دهد، برای پرداخت های خود استفاده کنند.

 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *