جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

کانال ۱۳ اسرائیل: در جریان سفر وزیر خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و نتانیاهو رخ داده

بنا بر گزارش شبکه اسرائیلی “کانال ۱۳”، در جریان سفر آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیراسرائیل پشت در‌های بسته رخ داده است. گفته شده است که مشاجره بین این دو سیاستمدار در جریان مشاهده تصاویر ویدیویی که حاکی از شرایط فعلی زندگی در نوار غزه بوده و توسط نتانیاهو نشان داده شده است، صورت گرفته است.

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر پورن‌ وارد چهارمین روز شد

دونالد ترامپ صبح جمعه در چهارمین روز از محاکمه خود، در دادگاهی با حضور ۱۲عضو اصلی هیات منصفه و یک نفر علی‌البدل که همگی از قبل انتخاب شده بودند وارد شد. پنج عضو علی‌البدل دیگر نیز احتمالا تا پایان هفته انتخاب خواهند شد. ترامپ در لحظه ورود طوری به نظر می‌رسید که گویی رویداد‌های اخیر اندکی بر او تأثیر گذاشته است

ببینید | واکنش نفیسه کوهنورد، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی به اتفاقات امروز اصفهان: هیمنه اسرائیل زیر سوال رفت

نفیسه کوهنورد، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی گفت: همه این حمله اسرائیل به ایران را مسخره می‌کنند؛ می‌گویند اسرائیل ببر کاغذی است؛ اکنون هیمنه اسرائیل زیر سوال رفته و در واقع این یک پیروزی برای ایران و محور مقاومت است!/پارسین

Loading

برتری‌طلبی مسکو در انرژی هسته‌‌ای

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین – ترجمه: استفاده از صادرات انرژی به‌عنوان موتوری برای نفوذ ژئوپلیتیکی، موضوع جدیدی برای روسیه نیست.

اندیشکده استراتفور نوشت: گاز طبیعی به‌عنوان یک اهرم نفوذ در سراسر اروپا، یک کالای مهم تجاری در مجموعه راهبردهای مسکو برای دست یافتن به هدف است.
انتظار می‌رود تقاضای جهانی برای منابع انرژی جایگزین فزونی یابد، اما قدرت‌های هسته‌‌ای غربی و آسیایی نتوانسته‌اند در‌ ‌این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، زیرا ترکیبی از نیروهای بازار، تغییرات پی‌درپی سیاسی و افکار منفی اجتماعی جریان را در بسیاری از قدرت‌های سنتی علیه هسته‌‌ای چرخانده است.
بااین‌حال روسیه در چند سال اخیر به دنبال گسترش راهبرد صادرات انرژی هسته‌‌ای خود و حفظ نفوذ سیاسی بر صحنه جهانی در خارج از بخش‌های نفت و گاز طبیعی بوده است.
تصویب قراردادها توسط «شورای دولتی مصر» با «شرکت انرژی اتمی ‌دولتی روسیه» در اوایل ماه جاری، همراه با دیدار احتمالی رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین از قاهره، راهبرد مزبور را به خط مقدم بازگرداند.
درحالی‌که شرکت‌های انرژی هسته‌‌ای در سایر نقاط جهان در کشمکش هستند، روسیه بزرگ‌ترین بازیگر در صحنه جهانی گشته است.
دفتر سفارش‌های شرکت مزبور با شرایط سرمایه‌گذاری و قراردادی جذاب حمایت می‌شود. روسیه برخلاف رهبران غربی به‌جای تمرکز بر رآکتورهای پیشرفته هسته‌‌ای یا استاندارد، به راه‌حل‌های پایان-تا-پایان و ازجمله دفع زباله روی آورده است.
موضع اصلی و جهانی مسکو ضمانت شده و بدون محدودیت نیست. درحالی‌که روسیه به‌اندازه دیگر بازیگران عمده، به‌ویژه در جهان درحال‌توسعه، از سوی نیروهای بازار کنترل نمی‌شود، برنامه ملی چین هنوز به‌طورجدی وجود ندارد، اما چرخش آشکار آرژانتین از روسیه به سمت چین در آخرین پروژه هسته‌‌ای خود شاید نشان‌دهنده آن است که رقابت با مسکو نزدیک‌تر می‌شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *