جدیدترین مطالب

لزوم توجه ویژه به کشورهای حوزه تمدنی ایران و فارسی زبان

لزوم توجه ویژه به کشورهای حوزه تمدنی ایران و فارسی زبان

اشکان پیرزاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: یکی از اصولی که در سیاست خارجی دولت سیزدهم پیگیری می شود تعامل موثر با کشورهای همسایه خصوصا تعامل با کشورهای حوزه تمدنی ایران و کشورهای فارسی زبان بوده است که در دولت های قبل به دلیل عدم اهتمام به این راهبردها، خالق تهدیداتی برای کشور شد.

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

همانطور که از قبل هم قابل پیش‌بینی بود و مقامات آمریکایی هم اعلام کرده بودند، ایالات متحده قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد؛ اقدامی مسجل، اما پرحاشیه برای جو بایدن که خود را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌بیند. در گزارش‌های پیشین «ایران» به این نکته اشاره شده بود که تداوم حمایت‌های سیاسی، دیپلماتیک، نظامی، اقتصادی و تجاری آمریکایی ها از اشغالگران آثار مخربی را برای رئیس جمهور آمریکا به دنبال داشته است تا جایی که آمارها از احتمال شکست او خبر می‌دهند. با این وجود دولت بایدن تصمیم گرفت کماکان به سیاست خود مانند هفت ماه گذشته برای حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

چشم‌انداز روابط اقلیم کردستان با بغداد

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل عراق گفت: با نزدیک شدن ترکیه به دولت مرکزی عراق، اقلیم کردستان در آینده از بسیاری از ادعاهایی که درباره خودمختاری این منطقه داشته است، فاصله خواهد گرفت و بیشتر به دولت مرکزی وابسته می‌شود.

Loading

أحدث المقالات

ادعای اف‌بی‌آی: هکرهای چینی به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا نفوذ کرده‌اند

تهران-ایرنا- رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) مدعی شد، هکرهای وابسته به دولت چین، به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا نفوذ کرده‌اند و منتظر «لحظه مناسب برای وارد کردن ضربه ای مخرب و ویرانگر» هستند.

ایرانی های همراه اسرائیلی های مخالف

روز جمعه میلیون ها نفر از مردم ایران در راهپیمایی حمایت از انتقام نیروهای مسلح ایران بابت حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق شرکت کردند، خبری که در بهبوهه هیاهوی حمله پهبادی کذایی بر علیه پایگاه شکاری نیروی هوایی ایران در اصفهان کمرنگ ماند.

Loading

سرنگونی جنگنده صهیونیستی و تغییر معادلات مقاومت

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: سردبیر روزنامه الکترونیکی رأی الیوم نوشت: سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی نقطه آغاز تغییر در معادلات مقاومت از حالت تدافعی به حالت تهاجمی است.

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در یادداشت امروز خود نوشت؛ سرنگونی هواپیمای اسرائیلی و مقابله با تجاوزگری اسرائیل در سوریه روزی تاریخی است که از مدتها پیش در انتظار آن بوده ایم… آیا ما در برابر مرحله تازه ای از بازدارندگی هستیم؟ چرا نتانیاهو شتابزده با پوتین و ترامپ تماس گرفت و دست گدائی برای مهار بحران دراز کرد؟ بازگشائی پناهگاهها در حیفا و تل آویو به چه معناست؟
حقیقتاً روزی تاریخ است… سیستم دفاع هوائی سوریه در زمانی مناسب هواپیمای اف 16 اسرائیلی را که نماد زورگوئی اسرائیل است سرنگون کردند. کجا؟ در آسمان فلسطین اشغالی و به موازات آن شش موشک بالستیک به اهداف تعیین شده اصابت نکردند.
این اقدام سوریه برای یکبار نخواهد بود بلکه نقطه آغاز مرحله ای تازه است تا به این شکل محور مقاومت از معادله بازدارندگی فعال به مرحله تهاجم و هدف قرار دادن عمق اسرائیل منتقل شود. ما به چشم خویش لاشه هواپیمایی که در الجلیل سقوط کرده بود و همچنین موشکها را دیدیم.
بازگشائی پناهگاههای حیفا و تل آویو و تماس شتابزده نتانیاهو از طریق خط تلفن قرمز با رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا و درخواست مهار بحران، بدان معناست که اسرائیل نمی خواهد وارد جنگی گسترده شود. این مسئله به معنای تغییر در معادلات و آغاز صبحی تازه است. این پیامی صریح به اسرائیل بود که می گفت زمان زورگوئی به پایان رسیده است و این امت اکنون درحال بیداری هستند و آماده می شوند تا کرامت و عزت خود را به سرعت بازیابند.
این سیستم دفاعی پیشرفته سوریه آغاز بارش باران است. این واکنش غیرمستقیم روسیه به سرنگونی هواپیمای سوخوی روسی در آسمان شهرک سراقب در حومه ادلب و حمله آمریکا به نیروهای طرفدار ارتش سوریه در شرق دیرالزور است.
گنبد آهنین اسرائیل نتوانست با موشکهای سوری مقابله کند و در برابر موشک های مقاومت که از جنوب لبنان و جنوب فلسطین شلیک خواهند شد نیز ناتوان خواهد بود. این گنبدها هرچقدر که عظیم باشند قادر به حفاظت از شهرک نشینان نخواهند بود زیرا اراده ای قویتر وجود دارد. اراده ای که ریشه در زخم دارد و می خواهد به خفت و سستی پایان دهد.
این موشک مبارک سوری که هواپیمای اف 16 متجاوز اسرائیلی را سرنگون کرد، اعتبار امت عربی را بازگرداند و روحیه ضعیف شهروندان عربی را تقویت کرد تا مسیر خود را در برابر دشمن اشغالگر بازیابند.
از زمانی که فرماندهان نظامی اسرائیل به جای استفاده از هواپیما برای هدف قرار دادن عمق خاک سوریه به موشک متوسل شده بودند مشخص بود که تحولی دفاعی در سوریه روی داده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *