جدیدترین مطالب

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

تقدیر امیرعبداللهیان از آفریقای جنوبی به دلیل شکایت از رژیم صهیونیستی به لاهه

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آفریقای جنوبی گفت: ایران در پی گسترش جنگ نیست، اما اگر رژیم اسرائیل مجددا اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد، شدیدا و قویا پاسخ خواهد داد.

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

چشم‌انداز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۴/ دو رویکردی که پوتین در پیش می‌گیرد

روسیه و اوکراین در حالی سال جدید میلادی را آغاز کردند که جنگ به سود مسکو در حال پیشروی است. خبرآنلاین چشم‌انداز جنگ اوکراین را در ابعاد نظامی، اقتصادی و همکاری‌های ایران و روسیه در سال ۱۴۰۳ بررسی کرده است.

Loading

سرنگونی جنگنده صهیونیستی و تغییر معادلات مقاومت

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: سردبیر روزنامه الکترونیکی رأی الیوم نوشت: سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی نقطه آغاز تغییر در معادلات مقاومت از حالت تدافعی به حالت تهاجمی است.

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در یادداشت امروز خود نوشت؛ سرنگونی هواپیمای اسرائیلی و مقابله با تجاوزگری اسرائیل در سوریه روزی تاریخی است که از مدتها پیش در انتظار آن بوده ایم… آیا ما در برابر مرحله تازه ای از بازدارندگی هستیم؟ چرا نتانیاهو شتابزده با پوتین و ترامپ تماس گرفت و دست گدائی برای مهار بحران دراز کرد؟ بازگشائی پناهگاهها در حیفا و تل آویو به چه معناست؟
حقیقتاً روزی تاریخ است… سیستم دفاع هوائی سوریه در زمانی مناسب هواپیمای اف 16 اسرائیلی را که نماد زورگوئی اسرائیل است سرنگون کردند. کجا؟ در آسمان فلسطین اشغالی و به موازات آن شش موشک بالستیک به اهداف تعیین شده اصابت نکردند.
این اقدام سوریه برای یکبار نخواهد بود بلکه نقطه آغاز مرحله ای تازه است تا به این شکل محور مقاومت از معادله بازدارندگی فعال به مرحله تهاجم و هدف قرار دادن عمق اسرائیل منتقل شود. ما به چشم خویش لاشه هواپیمایی که در الجلیل سقوط کرده بود و همچنین موشکها را دیدیم.
بازگشائی پناهگاههای حیفا و تل آویو و تماس شتابزده نتانیاهو از طریق خط تلفن قرمز با رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا و درخواست مهار بحران، بدان معناست که اسرائیل نمی خواهد وارد جنگی گسترده شود. این مسئله به معنای تغییر در معادلات و آغاز صبحی تازه است. این پیامی صریح به اسرائیل بود که می گفت زمان زورگوئی به پایان رسیده است و این امت اکنون درحال بیداری هستند و آماده می شوند تا کرامت و عزت خود را به سرعت بازیابند.
این سیستم دفاعی پیشرفته سوریه آغاز بارش باران است. این واکنش غیرمستقیم روسیه به سرنگونی هواپیمای سوخوی روسی در آسمان شهرک سراقب در حومه ادلب و حمله آمریکا به نیروهای طرفدار ارتش سوریه در شرق دیرالزور است.
گنبد آهنین اسرائیل نتوانست با موشکهای سوری مقابله کند و در برابر موشک های مقاومت که از جنوب لبنان و جنوب فلسطین شلیک خواهند شد نیز ناتوان خواهد بود. این گنبدها هرچقدر که عظیم باشند قادر به حفاظت از شهرک نشینان نخواهند بود زیرا اراده ای قویتر وجود دارد. اراده ای که ریشه در زخم دارد و می خواهد به خفت و سستی پایان دهد.
این موشک مبارک سوری که هواپیمای اف 16 متجاوز اسرائیلی را سرنگون کرد، اعتبار امت عربی را بازگرداند و روحیه ضعیف شهروندان عربی را تقویت کرد تا مسیر خود را در برابر دشمن اشغالگر بازیابند.
از زمانی که فرماندهان نظامی اسرائیل به جای استفاده از هواپیما برای هدف قرار دادن عمق خاک سوریه به موشک متوسل شده بودند مشخص بود که تحولی دفاعی در سوریه روی داده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *