جدیدترین مطالب

پیمان نظامی روسیه و کره شمالی؛ معضلی بزرگ برای غرب؟

شورای راهبردی آنلاین-رصد: «ارتقای روابط روسیه و کره شمالی امری نگران کننده است. نه به دلیل وعده مبهم احتمال حمایت مسکو از پیونگ یانگ در جریان درگیری با آمریکا یا کره جنوبی، بلکه به این دلیل که سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به پیونگ یانگ از افزایش انتقال مهمات کره شمالی برای کمک به جنگ مسکو علیه اوکراین و احتمالا تمایل روسیه به ارائه کمک فن آوری نظامی پیچیده‌تر به کره شمالی حکایت می‌کند.»

راهبرد جدید انصارالله یمن در مقابله با رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: از آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه، مقاومت اسلامی یمن با ترسیم خطوط جدید سیاست خارجی خود، از طریق اقداماتی که علیه منافع و مراکز صهیونیستی انجام می‌دهد، عملاً به یکی از «بازیگران مؤثر» تحولات میدانی مربوط به جنگ غزه تبدیل شده است.

چشم‌انداز تنش‌ نظامی یمن و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین- گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: رژیم صهیونیستی که نزدیک به 10 ماه است در یک جنگ فرسایشی با مقاومت فلسطین قرار دارد، همزمان از سایر جبهه‌های جنگ نیز تحت فشار است.

نتایج غیرمنتظره انتخابات فرانسه برای راست‌گرایان افراطی و مشکلات حکمرانی ماکرون

شورای راهبردی آنلاین – رصد: تغییر غیرمنتظره آراء به نفع چپ‌ها در انتخابات زودهنگام، حماسه راست‌گراها را در فرانسه شکست داده است، اما اکنون بحرانی در پاریس در انتظار حکمرانی است که قدرت امانوئل ماکرون را بیشتر ضعیف خواهد کرد.

تحلیلی بر”اشغال‌گر” خواندن رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: شورای امنیت، مجمع عمومی و شورای حقوق بشر و دیگر نهادهای سازمان ملل از این پس، حتی اگر نخواهند هم ناچارند در بیانیه‌ها و قطعنامه‌های آتی خود به رای مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر “اشغال‌گر” خواندن رژیم اسرائیل و اقدامات غیرقانونی آن در سرزمین‌های اشغالی علیه فلسطینیان اشاره و به آن ارجاع دهند و این یک شکست سیاسی و حقوقی برای این رژیم و حامیانش است.

گسترش همکاری‌های ناتو و ژاپن برای مقابله با تهدیدات چین

شورای راهبردی آنلاین – رصد: اضافه شدن کشورهایی مانند ژاپن به اجلاس ناتو سوالات ویژه‌ای را درباره اینکه چرا ناتو به توسعه روابط نزدیک با کشورهایی که عضوی از پیمان شمال اتلانتیک نیستند و دور از منطقه مسئولیت اعضای ناتو واقع شده‌اند، مطرح می‌نماید.

دلایل نزدیکی راهبردی ارمنستان به اروپا و آمریکا

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: سفیر پیشین ایران در ارمنستان گفت: نزدیکی راهبردی ارمنستان به اروپا و آمریکا، چندان دور از انتظار نیست، چراکه دولت پاشینیان نگران است که اگر حمله دیگری در مرزهایش اتفاق بیفتد، نتواند موقعیت خود را حفظ و از کشورش دفاع کند، از این رو سعی دارد متحدانی برای خود در غرب فراهم کند.

Loading

أحدث المقالات

فرصت ۱۹۳ میلیارد دلاری منابع تجدیدپذیر در آفریقا

بنا بر یافته‌های یک مطالعه جدید، کشورهای جنوب صحرای آفریقا، فرصتی ۱۹۳ میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و گذار انرژی تا سال ۲۰۳۱ فراهم می‌کنند که بازدهی آن، نسبت به اروپا و آمریکا، چند برابر است.

۵ دلیل هشدار پوتین نسبت به نفوذ اروپا در قفقاز

پوتین در هشدارهای خود به اتحادیه اروپا، به طور خاص بر خطرات ناشی از افزایش نفوذ اروپا در قفقاز تأکید کرده است. این هشدارها نشان‌دهنده نگرانی‌های روسیه از تضعیف موقعیت استراتژیک خود در این منطقه است.

شانتاژ رسانه‌ای برجام یا مذاکره به وقت خداحافظی؟!

شانتاژ رسانه‌ای برجام یا مذاکره به وقت خداحافظی؟!

در روزهایی که مسعود پزشکیان خود را برای ورود به پاستور آماده می‌کند، گزارش‌های ضد‌و‌نقیض رسانه‌ای درباره آمادگی دولت جو بایدن در جهت مذاکره با تهران برای احیای توافق هسته سال ۲۰۱۵ مطرح شده است. دراین‌باره روزنامه کویتی الجریده به نقل از منابع خود مدعی شد «نمایندگان طرف آمریکایی سه‌شنبه گذشته به ایرانی‌ها ابلاغ کرده‌اند که دولت جو بایدن آماده گفت‌وگو برای بازگشت سریع به توافق هسته‌ای امضاشده در سال ۲۰۱۵ میلادی پس از واردکردن اصلاحات ساده در آن است».

نگاهی به سن رهبران قدرت های بزرگ جهان

نگاهی به سن رهبران قدرت های بزرگ جهان

جلال میرزایی در یادداشتی می نویسد: انکارکردنی نیست که در سال‌های اخیر برخی رهبران جوان در کشورهایی نظیر اتریش، سوئد، نیوزیلند و کانادا روی کار آمده‌اند اما این اتفاق در روندی عادی بوده و جوان‌بودن معیار انتخاب نبوده است، کمااینکه در همین کشور‌ها در دو سال اخیر دوباره شاهد انتخاب رهبران مسن‌تر و باتجربه‌تر از سوی اکثریت مردم بوده‌ایم.

قمار بزرگ مکرون در فرانسه/ ناکامی لوپن به نگرانی‌ها پایان داد/ امکان اتحاد احزاب مخالف علیه راست افراطی

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: پارلمان جدید هنوز تشکیل نشده که ببینیم از میان این پارلمان چه کسی می‌تواند نخست‌وزیر فرانسه باشد. اما آن نگرانی که وجود داشت که راست افراطی به رهبری لوپن پست نخست‌وزیری را به دست بیاورد، عملی نشد.

Loading

گسترش برده‌داری مدرن

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

موسسه پژوهشی - آماری گالوپ از وجود 36 میلیون برده در جهان خبر داد.

این موسسه با ذکر نمونه هایی از بردگی مدرن از قبیل قاچاق انسان‌ها، وادار ساختن افراد به کارهای اجباری، ازدواج های اجباری، خرید و فروش کودکان و زنان به منظور سودجویی‌های جنسی و مالی، شمار افرادی را که در جوامع امروزی دربردگی به سر می برند، 36 میلیون نفر برآورد کرده است.

در این گزارش با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 36 میلیون نفر از مردم جهان به روش‌های مختلف توسط باندها وگروه‌های بزهکار جهان به بردگی گرفته شده اند، اعلام شده است که پنج میلیون و 400 هزار نفر از این بردگان در کشورهای برزیل، اتیوپی، اندونزی، نپال، نیجریه، پاکستان و روسیه زندگی می‌کنند.

در این گزارش همچنین آمده است، بیشتر موارد بردگی درجهان امروز از نظر عامه مردم پنهان می‌ماند و قربانیان به سادگی با شیوه های تحقیقی متداول قابل شناسایی نیستند.

کار اجباری و همچنین ازدواج اجباری مظاهری از برده‌داری نوین هستند که گسترش روز افزون آن موجب نگرانی مقامات سازمان حقوق بشر شده که از آن به عنوان «جنایت مخفی» و «تجارت بزرگ» نام برده‌اند.

سازمان بین‌المللی کار برآورد کرده است که این نوع برده‌داری نوین که در 58 کشور جهان در جریان است، برای مجریانش سالانه 150 میلیارد دلار سود در بر دارد.

پیشتر نیز صندوق کودکان ملل متحد ، یونیسف از ازدواج اجباری بیش از 700 میلیون زن در جهان خبر داد. بر اساس آمارهای جدید سازمان ملل متحد از بین 700 میلیون زن قربانی ازدواج اجباری بیش از یک سوم ( 250 میلیون نفر ) زمانی ازدواج کردند که کمتر از 15 سال سن داشتند.

برخلاف تصورات مبنی بر اینکه انواع برده‌داری بیشتر در کشورهای جهان سوم مشاهده می شود، اما آمارها حکایت از آن دارد که این معضل در کشورهای پیشرفته چون کشورهای اروپایی و آمریکا بسیار نگران کننده هستند.

یکی از این موارد که می‌توان به آن اشاره کرد، استفاده از زنان پناه‌جوی نیجریه ای و اتیوپیایی است که در اعمال خلاف منافی عفت در ایتالیا در دستان برده‌داران نوین اسیر هستند.

بر اساس اعلام آژانس ملی مبارزه با جرایم، هم اکنون بیش از 100 مظنون به سوءاستفاده جنسی از کودکان در کانادا، 76 نفر در آمریکا و 164 نفر در دیگر کشورهای جهان در بازداشت به سر می برند.

به تازگی نیز کمیسیون اروپا آمار تکان‌دهنده‌ای از تعداد قربانیان قاچاق انسان در اتحادیه اروپا منتشر کرده است که براساس آن در فاصله زمانی سال‌های 2010 تا 2012 بیش از 30 هزار نفر در کشورهای عضو این اتحادیه قربانی قاچاق انسان شدند.

۸۰ درصد از این قربانیان را زنان تشکیل می‌دادند. در میان افرادی که برای سوء استفاده جنسی به کشورهای اروپایی قاچاق شدند، نام هزار کودک نیز به چشم می‌خورد.

هر چند کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این دوره زمانی ۸ هزار و ۵۵۱ نفر را به علت ارتکاب جرائم مرتبط با قاچاق انسان محاکمه کردند، اما تنها ۳ هزار و ۷۸۶ نفر از آنان محکوم شدند.

در آمریکا نیز بررسی ها نشان می دهد که قاچاق انسان درهمه ایالت‌ها و قلمرو این کشور وجود دارد و این بحران جرمی شایع در جامعه آمریکاست.

در این کشور برده‌داری شامل 64 درصد شامل قاچاق جنسی، 22 درصد قاچاق و بهره کشی کاری و حدود 3 درصد قاچاق مشترک جنسی و کاری می‌شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *