جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

سخنگوی کاخ سفید: بر اساس حدس و گمان نظر نمی‌دهم

تهران- ایرنا- کارین ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید روز جمعه (به وقت محلی) در جریان نشست مطبوعاتی خود با بیان اینکه من درباره گزارش‌ها و تحولات امروز در خاورمیانه نظری ندارم، گفت: من نمی‌توانم در این باره بر اساس حدس‌ها و گمان‌ها چیزی بگویم.

وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود + فیلم

نیویورک – ایرنا – حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه گفت: (بنیامین) نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) از کنترل خارج شده است و باید مهار شود.

امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاشها در غزه شده است + فیلم

نیویورک – ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجاه ایران در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

Loading

گسترش برده‌داری مدرن

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

موسسه پژوهشی - آماری گالوپ از وجود 36 میلیون برده در جهان خبر داد.

این موسسه با ذکر نمونه هایی از بردگی مدرن از قبیل قاچاق انسان‌ها، وادار ساختن افراد به کارهای اجباری، ازدواج های اجباری، خرید و فروش کودکان و زنان به منظور سودجویی‌های جنسی و مالی، شمار افرادی را که در جوامع امروزی دربردگی به سر می برند، 36 میلیون نفر برآورد کرده است.

در این گزارش با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 36 میلیون نفر از مردم جهان به روش‌های مختلف توسط باندها وگروه‌های بزهکار جهان به بردگی گرفته شده اند، اعلام شده است که پنج میلیون و 400 هزار نفر از این بردگان در کشورهای برزیل، اتیوپی، اندونزی، نپال، نیجریه، پاکستان و روسیه زندگی می‌کنند.

در این گزارش همچنین آمده است، بیشتر موارد بردگی درجهان امروز از نظر عامه مردم پنهان می‌ماند و قربانیان به سادگی با شیوه های تحقیقی متداول قابل شناسایی نیستند.

کار اجباری و همچنین ازدواج اجباری مظاهری از برده‌داری نوین هستند که گسترش روز افزون آن موجب نگرانی مقامات سازمان حقوق بشر شده که از آن به عنوان «جنایت مخفی» و «تجارت بزرگ» نام برده‌اند.

سازمان بین‌المللی کار برآورد کرده است که این نوع برده‌داری نوین که در 58 کشور جهان در جریان است، برای مجریانش سالانه 150 میلیارد دلار سود در بر دارد.

پیشتر نیز صندوق کودکان ملل متحد ، یونیسف از ازدواج اجباری بیش از 700 میلیون زن در جهان خبر داد. بر اساس آمارهای جدید سازمان ملل متحد از بین 700 میلیون زن قربانی ازدواج اجباری بیش از یک سوم ( 250 میلیون نفر ) زمانی ازدواج کردند که کمتر از 15 سال سن داشتند.

برخلاف تصورات مبنی بر اینکه انواع برده‌داری بیشتر در کشورهای جهان سوم مشاهده می شود، اما آمارها حکایت از آن دارد که این معضل در کشورهای پیشرفته چون کشورهای اروپایی و آمریکا بسیار نگران کننده هستند.

یکی از این موارد که می‌توان به آن اشاره کرد، استفاده از زنان پناه‌جوی نیجریه ای و اتیوپیایی است که در اعمال خلاف منافی عفت در ایتالیا در دستان برده‌داران نوین اسیر هستند.

بر اساس اعلام آژانس ملی مبارزه با جرایم، هم اکنون بیش از 100 مظنون به سوءاستفاده جنسی از کودکان در کانادا، 76 نفر در آمریکا و 164 نفر در دیگر کشورهای جهان در بازداشت به سر می برند.

به تازگی نیز کمیسیون اروپا آمار تکان‌دهنده‌ای از تعداد قربانیان قاچاق انسان در اتحادیه اروپا منتشر کرده است که براساس آن در فاصله زمانی سال‌های 2010 تا 2012 بیش از 30 هزار نفر در کشورهای عضو این اتحادیه قربانی قاچاق انسان شدند.

۸۰ درصد از این قربانیان را زنان تشکیل می‌دادند. در میان افرادی که برای سوء استفاده جنسی به کشورهای اروپایی قاچاق شدند، نام هزار کودک نیز به چشم می‌خورد.

هر چند کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این دوره زمانی ۸ هزار و ۵۵۱ نفر را به علت ارتکاب جرائم مرتبط با قاچاق انسان محاکمه کردند، اما تنها ۳ هزار و ۷۸۶ نفر از آنان محکوم شدند.

در آمریکا نیز بررسی ها نشان می دهد که قاچاق انسان درهمه ایالت‌ها و قلمرو این کشور وجود دارد و این بحران جرمی شایع در جامعه آمریکاست.

در این کشور برده‌داری شامل 64 درصد شامل قاچاق جنسی، 22 درصد قاچاق و بهره کشی کاری و حدود 3 درصد قاچاق مشترک جنسی و کاری می‌شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *