جدیدترین مطالب

قدردانی اردن از تلاش ایران برای توقف جنگ علیه غزه

ایمن الصفدی در دیدار با امیرعبداللهیان دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

Loading

أحدث المقالات

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری کردیم

تهران- ایرنا- فرانسه با اعلام اینکه در رهگیری تعدادی از پهپادها و موشک‌های ایران علیه رژیم صهیونیستی در آسمان اردن در عملیات تنبیهی «وعده صادق» نقش داشته است، اعلام کرد که این اقدام به درخواست امان انجام شد.

وزرای خارجه ایران و امارات درباره تحولات منطقه رایزنی کردند

نیویورک – ایرنا- شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده در تماس تلفنی، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، درباره تحولات منطقه ای گفتگو و رایزنی کردند.

پسکوف: آمریکا از جنگ در اوکراین سود می‌برد

تهران- ایرنا- دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پنجشنبه گفت که آمریکا از جنگ در اوکراین سود می‌برد و به همین دلیل کی‌یف را به ادامه درگیری‌ها ترغیب می‌کند.

قدردانی اردن از تلاش ایران برای توقف جنگ علیه غزه

ایمن الصفدی در دیدار با امیرعبداللهیان دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

Loading

کارشناسان انرژی: تولید نفت آمریکا توازن ژئوپلیتیک را تغییر نمی دهد

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شماری از کارشناسان انرژی در کنفرانسی در موسسه هیوستون اعلام کردند تولید نفت و گاز آمریکا سبب تغییر توازن ژئوپلیتیکی نمی شود و حتی در صورت تغییر، این تأثیر ناچیز خواهد بود.

لی دین، مشاور اقتصادی اتحادیه تحقیقات اقتصاد ملی اعلام کرد:« این موضوع که ما – آمریکا – از طریق اتخاذ سیاست واردات یا صادرات، یا کاهش اتکای خود به نفت در تلاش برای تغییر شرایط ژئوپلیتیکی هستیم به گمان من تنها یک خیال است.»

لین در باره این موضوع که آیا تغییر سیاست آمریکا سبب کاهش اتکای اروپا به صادرات انرژی روسیه می شود، اعلام کرد موضوع استفاده از نفت به عنوان یک سلاح ژئوپلیتیکی « قطع نظر از این که از سوی چه کسی مطرح می شود، کارگر نخواهد بود.»

دبیلو دیوید مونت گومری، معاون بخش تعیین سیاست در وزارت انرژی آمریکا نیز گفت اتخاذ سیاست صادرات انرژی هم برای نفت و هم برای گاز طبیعی « یک راه حل برد- برد محسوب می شود.»

او در عین حال تأکید کرد شک دارد این اتفاق در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما رخ دهد.

افزایش تولید گاز طبیعی و نفت از بسترهای رسی در سال های اخیر در آمریکا به تغییر سیاست آمریکا در زمینه صادرات انرژی منجر شده است.

بر اساس گزارش وزارت انرژی آمریکا، پیش بینی می شود تا سال 2020 این کشور صادرات سالانه 12 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را آغاز کند.

سنا و مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را به منظور لغو ممنوعیت چند دهه ای صادرات نفت خام آمریکا ارائه کرده اند. این قانون که در سنا در دست بررسی است سبب تسریع روند صادرات به کشورهای عضو ناتو، اوکراین و ژاپن به منظور قطع صادرات منابع انرژی از سوی روسیه می شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *