جدیدترین مطالب

داعش خراسان؛ چالش مشترک مسکو و واشنگتن ‌

داعش خراسان؛ چالش مشترک مسکو و واشنگتن ‌

هم‌زمان با افزایش نگرانی‌ها از رشد تروریسم در افغانستان و به‌ویژه قدرتمندشدن داعش خراسان مستقر در این کشور، ارتش روسیه و تاجیکستان در مرز افغانستان‌ برگزاری یک رزمایش مشترک نظامی چهارروزه را آغاز کردند که تا امروز ادامه دارد. وزارت دفاع روسیه با انتشار اطلاعیه‌ای در کانال تلگرامی این وزارتخانه اعلام کرد که این رزمایش مشترک نظامی در پایگاه نظامی شماره ۲۰۱ روسیه در منطقه ختلان و «حرب میدان» تاجیکستان که در ۲۰کیلومتری مرزی افغانستان قرار دارد، انجام می‌شود.

نشست شورای امنیت درباره غزه 

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور به کار گیری بالاترین سطح از ظرفیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به منظور پایان دادن به بحران در غزه وارد نیویورک شد.

ورود وزیر امور خارجه به نیویورک

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، وارد نیویورک شد.

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

رضا مقاتلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: اقدام استراتژیک ایران در عدم شتابزدگی در اتخاذ تصمیماتش را می توان از دیدگاه عقلانیت و از منظر منافع ملی شایسته ی حمایت جمعی دانست و بر تلاش ها برای عدم قرار گرفتن در زمین و طراحی شطرنجی اسرائیل و کابینه ی جنگ طلب نتانیاهو مراقبت جدی کرد.
Loading

أحدث المقالات

نیویورک‌تایمز: تل‌آویو تصور نمی‌کرد پاسخ ایران به حمله به کنسولگری دمشق تا این اندازه شدید باشد

نیویورک تایمز نوشت: مقامات اسرائیلی نسبت به شدت پاسخ ایران به حمله اول آوریل به ساختمان کنسولگری تهران در دمشق که طی آن چندین مستتشار نظامی ایرانی به شهادت رسیدند، دچار اشتباه محاسباتی شدند.

ببینید | گاف عجیب بایدن درباره حمله اسرائیل به حیفا!

رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا با اشتباه گرفتن رفح در نوار غزه جایی که آوارگان فلسطینی به آنجا پناه برده‌اند با حیفا شهری در فلسطین اشغالی، عنوان کرد «من به اسرائیلی‌ها گفته‌ام که به حیفا حمله نکنید.» کاربران شبکه‌های اجتماعی با بازنشر این فیلم در حال تمسخر بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هستند.‌ منبع: آخرین خبر

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

تهران- ایرنا- روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند.

پیام امارات و عربستان به آمریکا: اگر می‌خواهید نقش ما در ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران افزایش یابد، ضمانت امنیتی بدهید، همانطور که به اسرائیل دادید

مقامات عربستان و امارات پیامی را به دولت بایدن ابلاغ کرده اند که بر اساس آن تقویت ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه ایران مشروط به ارائه ضمانت‌هایی برای امنیت آنها از سوی ایالات متحده است: «همانطور که شما به اسرائیل دادید».  

پیام مقام‌های آمریکایی به صهیونیست‌ها: در صورت تکرار حملات ایران، قادر به مقابله نیستیم

آکسیوس نوشت: ارزیابی نیروهای آمریکا حکایت از آن دارد در صورت حمله مجدد ایران به اسرائیل، توانایی لازم برای تکرار عملیات پدافندی شنبه شب جهت مقابله با پرتابه‌های ایرانی بسیار محدود است.

Loading

کارشناسان انرژی: تولید نفت آمریکا توازن ژئوپلیتیک را تغییر نمی دهد

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شماری از کارشناسان انرژی در کنفرانسی در موسسه هیوستون اعلام کردند تولید نفت و گاز آمریکا سبب تغییر توازن ژئوپلیتیکی نمی شود و حتی در صورت تغییر، این تأثیر ناچیز خواهد بود.

لی دین، مشاور اقتصادی اتحادیه تحقیقات اقتصاد ملی اعلام کرد:« این موضوع که ما – آمریکا – از طریق اتخاذ سیاست واردات یا صادرات، یا کاهش اتکای خود به نفت در تلاش برای تغییر شرایط ژئوپلیتیکی هستیم به گمان من تنها یک خیال است.»

لین در باره این موضوع که آیا تغییر سیاست آمریکا سبب کاهش اتکای اروپا به صادرات انرژی روسیه می شود، اعلام کرد موضوع استفاده از نفت به عنوان یک سلاح ژئوپلیتیکی « قطع نظر از این که از سوی چه کسی مطرح می شود، کارگر نخواهد بود.»

دبیلو دیوید مونت گومری، معاون بخش تعیین سیاست در وزارت انرژی آمریکا نیز گفت اتخاذ سیاست صادرات انرژی هم برای نفت و هم برای گاز طبیعی « یک راه حل برد- برد محسوب می شود.»

او در عین حال تأکید کرد شک دارد این اتفاق در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما رخ دهد.

افزایش تولید گاز طبیعی و نفت از بسترهای رسی در سال های اخیر در آمریکا به تغییر سیاست آمریکا در زمینه صادرات انرژی منجر شده است.

بر اساس گزارش وزارت انرژی آمریکا، پیش بینی می شود تا سال 2020 این کشور صادرات سالانه 12 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را آغاز کند.

سنا و مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را به منظور لغو ممنوعیت چند دهه ای صادرات نفت خام آمریکا ارائه کرده اند. این قانون که در سنا در دست بررسی است سبب تسریع روند صادرات به کشورهای عضو ناتو، اوکراین و ژاپن به منظور قطع صادرات منابع انرژی از سوی روسیه می شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *