جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری را خطرناک خواند

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تلاش اسرائیل قانونی کردن پاسگاه‌های شهرک‌نشینان یهودی در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد و هشدار داد که چنین اقدامی «خطرناک و غیرمسئولانه» است.

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می‌کنیم.

مسکو: قطعنامه آمریکا درباره سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از توافقنامه‌های بین‌المللی بود

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه بامداد پنجشنبه گفت که قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از چارچوب حقوقی توافقنامه‌های بین‌المللی بود و به همین دلیل، مسکو آن را وتو کرد.

Loading
يک اندیشکده انگلیسی خبر داد

زندان‌های اروپا؛ مراکز پرورش افراط‌‌گرایان

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شوراآنلاین: بر اساس مطالعه‌ای که یک اندیشکده انگلیسی انجام داده، زندان‌های کشورهای اروپایی به جای آنکه عاملی برای کاهش گرایش به افراطی‌گری باشند، تبدیل به مراکز پرورش افراط‌گرایان جدید شده‌اند.

بر اساس پژوهش “مرکز بین المللی مطالعه افراط گری و خشونت سیاسی”، زندانیان و مجرمان در زندان‌های اروپا اکنون افراطی‌گری خشونت طلب را به چشم عامل بخشودگی گناهان‌شان نگاه می‌کنند و به افراط گرایش پیدا کرده‌اند.

این اندیشکده انگلیسی در پژوهش خود عنوان کرد: گروه‌های تبهکاری و افراطی از یک سرچشمه برای جذب نیرو استفاده می‌کنند و شبکه‌های اجتماعی آنها در حال همگرایی و نزدیک‌تر شدن به هم هستند.

براساس این پژوهش که به بررسی پرونده‌های اروپایی‌های جذب شده به افراط‌گرایان از سال 2011 تا کنون پرداخته، ظهور گروه تروریستی داعش باعث تقویت ارتباط میان تبهکاران و مجرمان و جنایتکاران با تروریسم شده است.

این گزارش تصریح کرده، داعش به جای چشمداشت به دانشگاه‌ها یا نهادهای مذهبی به مکان‌هایی مثل زاغه‌ها، زندان‌ها یا سکونتگاه‌های طبقات فرودست جامعه برای جذب نیرو از میان کسانی که سابقه رفتارهای جنایی و کیفری داشته‌اند، چشم دارد.

طبق این مطالعه زندان‌ها موجب می‌شوند جوانان پرخاشگر که زمینه به افراط کشیده شدن را دارند، تبدیل به منبع جذب نیروی مناسبی برای گروه‌های تروریستی و افراطی شوند.

پیتر نیومن، مدیر این اندیشکده و یکی از نویسندگان این گزارش گفت: خط جدایی میان گروه‌های تبهکار و افراط‌گرا هر چه بیشتر در حال محو شدن است و زندان به دلیل داشتن شبکه‌های فراوان تبدیل به مکان مهمی برای هر دو گروه شده است.

وی افزود: با توجه به افزایش محکومیت‌ها و بازداشت‌های مربوط به جرایم تروریستی در سال‌های اخیر، ما به این باور رسیده‌ایم که زندان‌ها بیشتر از آنکه اهمیت خود را برای پرورش  افراطی‌گرایان از دست داده باشند، به مکان مهم‌تری برای پرورش جنبش‌های افراطی تبدیل شده‌اند.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *