جدیدترین مطالب

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

امیرعبداللهیان: ایران در پی گسترش جنگ نیست/ اسرائیل اقدامی کند پاسخ می‌گیرد

در تماس تلفنی خانم نالدی پاندرو وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان (در نیویورک)، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه غرب آسیا بویژه پس از پاسخ مشروع جمهوری اسلامی ایران به حمله نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به سفارت کشورمان در دمشق، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

چاقوکشی در استرالیا؛ مسلمانان و مهاجران قربانی استانداردهای دوگانه تحقیقات پلیس

تهران- ایرنا- دو حادثه حمله با چاقو در استرالیا در طی دو روز، تنش‌های اجتماعی را در این کشور به همراه داشته و مسلمانان یا مهاجران را بیش از دیگران تحت فشار استاندارهای دوگانه پلیس در تحقیقات اولیه برای شناسایی عامل و انگیزه حمله، قرار داده است.

تقدیر امیرعبداللهیان از آفریقای جنوبی به دلیل شکایت از رژیم صهیونیستی به لاهه

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آفریقای جنوبی گفت: ایران در پی گسترش جنگ نیست، اما اگر رژیم اسرائیل مجددا اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد، شدیدا و قویا پاسخ خواهد داد.

Loading
يک اندیشکده انگلیسی خبر داد

زندان‌های اروپا؛ مراکز پرورش افراط‌‌گرایان

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شوراآنلاین: بر اساس مطالعه‌ای که یک اندیشکده انگلیسی انجام داده، زندان‌های کشورهای اروپایی به جای آنکه عاملی برای کاهش گرایش به افراطی‌گری باشند، تبدیل به مراکز پرورش افراط‌گرایان جدید شده‌اند.

بر اساس پژوهش “مرکز بین المللی مطالعه افراط گری و خشونت سیاسی”، زندانیان و مجرمان در زندان‌های اروپا اکنون افراطی‌گری خشونت طلب را به چشم عامل بخشودگی گناهان‌شان نگاه می‌کنند و به افراط گرایش پیدا کرده‌اند.

این اندیشکده انگلیسی در پژوهش خود عنوان کرد: گروه‌های تبهکاری و افراطی از یک سرچشمه برای جذب نیرو استفاده می‌کنند و شبکه‌های اجتماعی آنها در حال همگرایی و نزدیک‌تر شدن به هم هستند.

براساس این پژوهش که به بررسی پرونده‌های اروپایی‌های جذب شده به افراط‌گرایان از سال 2011 تا کنون پرداخته، ظهور گروه تروریستی داعش باعث تقویت ارتباط میان تبهکاران و مجرمان و جنایتکاران با تروریسم شده است.

این گزارش تصریح کرده، داعش به جای چشمداشت به دانشگاه‌ها یا نهادهای مذهبی به مکان‌هایی مثل زاغه‌ها، زندان‌ها یا سکونتگاه‌های طبقات فرودست جامعه برای جذب نیرو از میان کسانی که سابقه رفتارهای جنایی و کیفری داشته‌اند، چشم دارد.

طبق این مطالعه زندان‌ها موجب می‌شوند جوانان پرخاشگر که زمینه به افراط کشیده شدن را دارند، تبدیل به منبع جذب نیروی مناسبی برای گروه‌های تروریستی و افراطی شوند.

پیتر نیومن، مدیر این اندیشکده و یکی از نویسندگان این گزارش گفت: خط جدایی میان گروه‌های تبهکار و افراط‌گرا هر چه بیشتر در حال محو شدن است و زندان به دلیل داشتن شبکه‌های فراوان تبدیل به مکان مهمی برای هر دو گروه شده است.

وی افزود: با توجه به افزایش محکومیت‌ها و بازداشت‌های مربوط به جرایم تروریستی در سال‌های اخیر، ما به این باور رسیده‌ایم که زندان‌ها بیشتر از آنکه اهمیت خود را برای پرورش  افراطی‌گرایان از دست داده باشند، به مکان مهم‌تری برای پرورش جنبش‌های افراطی تبدیل شده‌اند.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *