سایه جنگ گسترده بر خاورمیانه
فیلمها و عکسهای مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است.نیروهای امدادرسانی میگویند: آنها اجسادی را با دستان بسته، شکم باز شده و بخیه زده پیدا کردند که با روشهای معمول بخیه زدن زخمها در نوار غزه مغایرت دارد و این موضوع شبهههایی را در مورد سرقت برخی از اعضای بدن انسان ایجاد میکند.
این پژوهش، اسناد و شواهد تقاضای چین برای محصولات هوانوردی و سیاست های صنعت هوانوردی این کشور را ارائه کرده و همزمان، انتقال فن آوری و تاثیر آن بر رقابت پذیری آمریکا را ارزیابی می کند. از سال 2005، شرکت های چینی از طریق سرمایه گذاری مشترک یا ادغام با چند شرکت هوانوردی آمریکایی یا در اختیار گرفتن کامل آنها، به تدریج سرمایه گذاری های خود را در حوزه هوانوردی آمریکا افزایش داده اند، بدون اینکه قوانین آمریکا را نقض کرده باشند. سیاست دولت چین برای تبدیل شدن به رقیبی جهانی در حوزه هوانوردی به موازات برخورداری از سرمایه لازم، دست به دست هم داده و این سرمایه گذاری را به پیش می برد؛ اما این روند تا حدی بواسطه قوانین صادرات و سرمایه گذاری خارجی در آمریکا و نیز دغدغه های جاری در پکن درباره بازگشت سرمایه، محدود می شود. هرچند که سیاست های دولتی چین در حمایت از توسعه صنعت حوزه هوانوردی برای رقابت جهانی شفاف است، اما سرمایه گذاری چین در هوانوردی آمریکا در طول دهه گذشته در اصل تنها شامل محصولات هوانوردی عمومی با تکنولوژی پایین بوده است و از همین رئو رقابت پذیری آمریکا را چندان تحت تاثیر قرار نمی دهد. اگرچه تقاضای چین برای هواپیماهای تجاری بزرگ شاید بالغ بر یک پنجم تقاضای جهانی باشد، اما ماهیت انحصاری صنعت هوانوردی جهان نیز مانعی در راه هدف چین برای توسعه صنعت تولید هواپیماهای تجاری با قدرت رقابت جهانی است، زیرا هدف تولید کننده هواپیماهای تجاری جدید دست یابی به بهره وری اقتصاد مقیاس است.
یافته های کلیدی
زمینه
سرمایه گذاری
پیامدها
توصیه ها
0 Comments