جدیدترین مطالب

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

چشم‌انداز رقابت ژئوپلیتیکی قدرت‌های بزرگ در قفقاز

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: اگر روند واگرایی کشورهای منطقه به‌ویژه جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان از روسیه با سرعت اتفاق بیفتد، ممکن است روس‌ها واکنش جدی‌تری نسبت به آن نشان داده و حتی با استفاده از قدرت سخت از تغییر نظم سنتی منطقه جلوگیری کنند.

تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حمله‌ای موشکی و پهپادی را علیه سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.

چالش‌های پیش‌روی مودی در انتخابات سراسری هند

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شرق آسیا گفت: علیرغم شانس پیروزی، لیکن احتمالا تعداد کرسی‌هایی که نارندار مودی، نخست وزیر هند در پارلمان آینده این کشور در اختیار خواهد داشت، کمتر باشد، چون به نظر می‌رسد مسلمانان و دیگر اقوام هند در انتخابات سراسری به سمت احزاب مخالف حزب حاکم حرکت کنند.

پیچیدگی‌ها و ضرورت مقابله با داعش خراسان

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: با قدرت‌گیری طالبان در افغانستان موضوع داعش خراسان و درگیری این دو گروه و گسترش دامنه تهدیدات امنیتی آن در منطقه بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است، زیرا فعالیت‌های تروریستی این گروه تروریستی، اختلال در امنیت منطقه را به همراه دارد. علاوه بر این، حمایت از فعالیت‌های انتحاری و افراد مسلح در منطقه، امنیت ایران را نیز به خطر انداخته است. از این رو، داعش خراسان به‌عنوان یک تهدید مهم برای امنیت شرقی کشورمان شناخته می‌شود.

برخورد تبعیض آمیز دبیرکل سازمان ملل در قبال تنش ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – تحلیل و گفتگو: حقوقدانان بین‌المللی معتقدند اگر آمریکا و کشورهای غربی اقدام ایران را به‌عنوان یک اقدام دفاعی به رسمیت می‌شناختند، حمله احتمالی مجدد رژیم اسرائیل به ایران یک اقدام تهاجمی محسوب می‌شد و نتانیاهو نمی‌توانست در صحنه بین‌المللی توجیهی برای آن داشته باشد.

همکاری در حوزه انرژی؛ مانع بروز شکاف در روابط آذربایجان – اتحادیه اروپا؟

شورای راهبردی آنلاین-رصد: پرچم جمهوری آذربایجان در سال 2001 در شورای اروپا برافراشته شد، اما عضویتش در مجمع پارلمانی این شورا 23 سال بعد، به دلیل سوابق ضعیف حقوق بشری به حالت تعلیق درآمد. این مساله نشان دهنده تنش‌هایی رو به رشد میان باکو و برخی کشورهای غربی است.

Loading

أحدث المقالات

فارن پالسی: اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا روابط مستحکم واشنگتن با اسرائیل را برملا کرد

تهران- ایرنا- نشریه فارن پالسی در گزارشی، نوشت: اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا آنچنان که برخی ادعا می‌کنند، بحران فرهنگی یا آموزش عالی ایالات متحده نیست بلکه یک بحران سیاسی در آمریکا است که ریشه در سیاست خارجی واشنگتن و به ویژه روابط نزدیک، مستحکم و طولانی‌مدت آنها با (رژیم) اسرائیل دارد.

Loading
اذعان رسانه صهیونیستی به اقتدار دفاعی ایران

چالش های ناتو در برابر کمربند دفاعی ایران

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شوراآنلاین - رسانه ها: رسانه صهیونیستی «عاروتص شوع» نوشت: ارتش ایران به طور موفقیت آمیزی راهبرد منطقه دسترسی ممنوع دارای ترکیبی از جنبه‌های مبتنی بر علم مکان شناسی را با هدف پیروزی بر عربستان سعودی و غرب به کار برده است..

وبگاه صهیونیستی «عاروتص شواع» در تحلیلی در زمینه راهبردهای دفاعی ایران در منطقه و آسیب شناسی رقبا از طریق علم مکان شناسی نوشت: پل زمینی ایران و  اتصال موقت دو قاره از ایران به دریای مدیترانه تنها برای ساخت یک مسیر صرف به دریا نیست،بلکه قطع مسیر راهبردی پایگاه‌های ناتو در ترکیه ‌مبتنی بر علم مکان شناسی نقطه پایانی حمله ایران است.

بر این اساس، ایران فضای عملیاتی ناتو را در دو قسمت قطع کرده و با استفاده از گستره سرزمین‌های کلیدی خود در شرق و غرب می‌تواند کمربند دفاع ضد موشکی ایجاد نماید که در نتیجه هرگونه بسیج نیروهای ناتو در ترکیه برای حفظ دشمنان ایران (عربستان) برابر حملات رعد آسای این کشور را مشکل می‌سازد.

این وبگاه صهیونیستی مدعی شد: با پوشش دفاع هوایی از ایران تا دریای مدیترانه، هرگونه عملیات نجات نیروهای ناتو مستقر در ترکیه به تاخیر افتاده و موجب واردشدن ضربات سنگین بر نیروهای ناتو می‌شوند نیروهایی که به منظور متوقف کردن نیروهای قدرتمند ایران در عرصه خلیج فارس وارد عمل شده اند. امروز از جنوب به غرب شبه جزیره عربستان،ایران در حال فعالیت است و در یمن و با گروه حوثی‌ها به عنوان عاملان نیابتی درحال برپایی نقطه انسداد دریایی در تنگه باب‌المندب است.

این در حالی است که برد موشک‌های ضد کشتی ایران بسیار زیاد است و این کشور می‌تواند صدها آتشبار از موشک ضد کشتی خود را دور از خط ساحلی یمن مستقر ‌کند. شاید نیروهای آمریکا به  زحمت بتوانند در این سد ایجاد شده رخنه نمایند اما همچنان که چنین نیرویی به صفوف ایران رخنه می‌نماید، مجبور است با مبارزه راه خود را برای حضور در تنگه هرمز باز نماید . بنابراین ایرانی‌ها در خلیج فارس قبل از این که نظامیان آمریکا از باب‌المندب به آنجا برسند با هیچ نیرویی مواجه نمی‌شوند و ایرانی‌ها تنها در تنگه هرمز باقی خواهد ماند.

عاروتص شواع نوشت: در مجموع ارتش ایران به طور موفقیت آمیز راهبرد منطقه دسترسی ممنوع یا «Anaconda-style A2/AD» را که ترکیبی از جنبه‌های مبتنی بر علم مکان شناسی برگرفته از بازی ژاپنی «GO» که در آن راهبردهای پیچیده‌ای وجود دارد را همراه با توازن شطرنجی که درکل به هدف پیروزی بر عربستان سعودی و غرب است، بکار برده است.

این وبگاه صهیونیستی با انتقاد از راهبردهای آمریکا در منطقه نوشت: این کشور تحت رهبری احمقانه اوباما به جای برنامه ریزی بر نحوه مغلوب کردن ایرانی‌ها، ارتش خود را سرگرم پروتکل‌های عملیات تغییر جنسیت نیروهای نظامی خود کرده است.

در انتهای این مطلب آمده است: هر کسی که رییس جمهور آمریکا شده و به کاخ سفید وارد می‌شود با موج سهمگین ایرانی همراه با سرمایه گذاری 150 میلیارد دلاری مواجه می‌شود که به زودی عربستان را از صفحه روزگار محو می‌کند. آن موقع دیگر کار از کار گذشته و جهان متوجه تنها میراث دولت اوباما که ایجاد ایران اسلامی ابرقدرت مجهز به سلاح اتمی که بر 60 درصد ذخایر نفتی جهان حکمفرمایی می‌کند، خواهد شد.

خبرگزاری فارس

بازنشر یادداشت به معنای رد یا تایید نظرات نویسنده از سوی پایگاه اینترنتی شورای راهبردی روابط خارجی نیست.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *