جدیدترین مطالب

تلاش‌های کابینه جنگ نتانیاهو برای انحراف افکار عمومی از جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: رژیم صهیونیستی درصدد «بهره‌برداری روانی» از مسائل اخیر منطقه، برای انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات این رژیم در غزه است. بررسی فضای حاکم بر محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و مراکز همسو با آن در سطح منطقه و بین‌الملل نشان می‌دهد که این رژیم، به‌دنبال «برجسته و غالب‌سازی» تنش‌های اخیر با جمهوری اسلامی ایران است تا فشار سنگینی که را که در افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی و حتی دولت‌های اروپایی علیه‌ جنگ غزه ایجاد شده است، را کاهش دهد.

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

چشم‌انداز رقابت ژئوپلیتیکی قدرت‌های بزرگ در قفقاز

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: اگر روند واگرایی کشورهای منطقه به‌ویژه جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان از روسیه با سرعت اتفاق بیفتد، ممکن است روس‌ها واکنش جدی‌تری نسبت به آن نشان داده و حتی با استفاده از قدرت سخت از تغییر نظم سنتی منطقه جلوگیری کنند.

تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حمله‌ای موشکی و پهپادی را علیه سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.

چالش‌های پیش‌روی مودی در انتخابات سراسری هند

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شرق آسیا گفت: علیرغم شانس پیروزی، لیکن احتمالا تعداد کرسی‌هایی که نارندار مودی، نخست وزیر هند در پارلمان آینده این کشور در اختیار خواهد داشت، کمتر باشد، چون به نظر می‌رسد مسلمانان و دیگر اقوام هند در انتخابات سراسری به سمت احزاب مخالف حزب حاکم حرکت کنند.

پیچیدگی‌ها و ضرورت مقابله با داعش خراسان

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: با قدرت‌گیری طالبان در افغانستان موضوع داعش خراسان و درگیری این دو گروه و گسترش دامنه تهدیدات امنیتی آن در منطقه بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است، زیرا فعالیت‌های تروریستی این گروه تروریستی، اختلال در امنیت منطقه را به همراه دارد. علاوه بر این، حمایت از فعالیت‌های انتحاری و افراد مسلح در منطقه، امنیت ایران را نیز به خطر انداخته است. از این رو، داعش خراسان به‌عنوان یک تهدید مهم برای امنیت شرقی کشورمان شناخته می‌شود.

برخورد تبعیض آمیز دبیرکل سازمان ملل در قبال تنش ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – تحلیل و گفتگو: حقوقدانان بین‌المللی معتقدند اگر آمریکا و کشورهای غربی اقدام ایران را به‌عنوان یک اقدام دفاعی به رسمیت می‌شناختند، حمله احتمالی مجدد رژیم اسرائیل به ایران یک اقدام تهاجمی محسوب می‌شد و نتانیاهو نمی‌توانست در صحنه بین‌المللی توجیهی برای آن داشته باشد.

Loading

أحدث المقالات

بازداشت ۱۴۰ دانشجوی دیگر در آمریکا

تجمع‌های مسالمت امیز دانشگاه‌های تگزاس، ویرجینیا و فلوریدا با سرکوب و خشونت پلیس روبرو شد و در این داشنگاه‌های، به ترتیب ۴۰، ۹۱ و ۹ دانشجو توسط پلیس بازداشت شدند.

Loading
29 آذرماه 1397

رسانه ها؛ بازتاب خروج ناگهانی آمریکا از سوریه و…

۱۳۹۷/۰۹/۲۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: دستور ترامپ به خروج نظامیان آمریکایی از سوریه و بازتاب بین المللی آن، انتقال نیروهای ویژه آمریکا از سوریه به اربیل عراق ، واکنش‌ منفی متحدان آمریکا به خروج نیروهای این کشور از سوریه، اولین واکنش دمشق به خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، باقی ماندن نظامیان فرانسوی در سوریه ، برگزاری چهاردهمین کنفرانس مطبوعاتی سالیانه پوتین، واکنش کره شمالی به مواضع اخیر آمریکا ، دیدار رییس جمهور اوکراین با نماینده ویژه آمریکا و نشست شورای امنیت درباره حزب الله ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام ویدئویی گفت داعش در سوریه شکست خورده و زمان آن است که نیروهای آمریکایی این کشور را ترک کنند.به گزارش خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه تایید کرد که قصد دارد نیروهای نظامی این کشور را از سوریه خارج کند، چراکه به گفته وی با شکست داعش دیگر آمریکا دلیلی برای حضور در سوریه ندارد. ترامپ افزود: «اکنون زمان آن است که نیروهایمان به خانه بازگردند.»

خبرگزاری صداو سیما: برخی منابع خبری از انتقال نیروهای ویژه آمریکایی از سوریه به کردستان عراق خبر می دهند.پایگاه اینترنتی بغداد الیوم به نقل از یک مقام در وزارت دفاع آمریکا نوشت: نیروهای ویژه آمریکایی که از سوریه خارج می شوند به عراق خواهند رفت.

یورونیوز: انتشار خبر آغاز خروج نیروهای ایالات متحده از سوریه واکنش‌های بسیاری به همراه داشت. نخستین منتقدان این تصمیم دونالد ترامپ اعضای حزب جمهوریخواه ایالات متحده بودند که معتقدند بیرون رفتن ایالات متحده از خاک سوریه به تقویت نقش ایران و روسیه در این کشور خواهد انجامید. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز اعلام کرد تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه را بررسی کرده و در راستای تأمین امنیت خود اقدام خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم: دبیر مجلس مردم سوریه به خروج نیروهای آمریکایی از خا ک این کشور واکنش نشان داد و آن را ناشی از شکست طرح‌های واشنگتن دانست. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، خالد العبود دبیر مجلس مردم سوریه درباره اعلام خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی از خاک سوریه گفت: خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در نتیجه یک معامله یا مذاکره بین سوریه و آمریکا و اروپا نبود بلکه به خاطر پایداری واستقامت دولت و کشور سوریه حاصل شد.

الکوثرفارسی:  «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به تصمیم واشنگتن برای خروج نظامی از سوریه واکنش نشان داد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه به مثابه بازگشت آن به چارچوب قوانین بین المللی است، چراکه حضور واشنگتن در این کشور غیرقانونی بود.

العالم: وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد این کشور بر خلاف آمریکا تصمیمی برای خروج نیروهای نظامی‌اش از سوریه ندارد و معتقد است که باید به مبارزه با داعش ادامه داد. «فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه در بیانیه‌ای، ضمن اعلام این خبر گفت به عقیده پاریس گروه تروریستی «داعش» هنوز به طور کامل از نقشه حذف نشده و هنوز باید به مبارزه با این گروه ادامه داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه‌) به رسم هر سال چهاردهمین کنفرانس مطبوعاتی سالانه را آغاز کرد. به‌ گزارش ‌ایسنا،  پوتین درباره اقدامات تحریک آمیز کی‌یف در دریای سیاه برای تشدید تنش‌ها در آستانه انتخابات، گفت: من معتقد هستم که اقدامات تحریک آمیز هرگز موفقیت آمیز نخواهند بود. پوتین درباره جریان دست کم گرفتن تهدید جنگ اتمی در جهان که رو به افزایش است، گفت: روسیه در حقیقت به خاطر تسلیحات جدیدش به یکسری برتری‌ها دست یافته اما به طور کلی این چیزی جز حفظ برابری نیست.

خبرگزاری مهر: پیونگ یانگ هشدار داد خلع سلاح شبه‎جزیره کره تنها زمانی عملی است که تهدید هسته‏‌ای آمریکا رفع شده باشد و هرگونه یک‎جانبه‎گرایی در این مقوله مردود است.به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه رسمی کره شمالی امروز پنجشنبه تاکید کرد تعهد پیونگ یانگ به «عاری سازی شبه‎جزیره کره از تسلیحات هسته‌‏ای» شامل «حذف کامل تهدید هسته‎ای آمریکا علیه کره» نیز می‎شود.

رادیو چین:  پترو پوروشنکو، رییس جمهور اوکراین با نماینده ویژه آمریکا در مساله اوکراین که در کیف پایتخت اوکراین به سر می برد، دیدار کرد. دو طرف مساله امنیت دریای سیاه، دریای آزوف و تنگه کرچ و اعزام واحدهای حافظ صلح سازمان ملل به منطقه دونباس واقع در شرق اوکراین را بررسی کردند.

پارس تودی : «منصور العتیبی» Mansour Al-Otaibi روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر کشف تونل‌های حزب الله در مرزهای لبنان و فلسطین‌اشغالی گفت، لبنان دائما با اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل مواجه است و اسرائیل به طور مستمر به نقض حاکمیت لبنان ادامه می‌دهد. «کارن پیِرس» Karen Pierce نماینده بریتانیا در سازمان ملل نیز با دخالت در امور داخلی لبنان، از ارتش این کشور خواست هرچه سریع‌تر تونل‌های حفر شده را در مرزهای لبنان با اسرائیل منهدم کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *