جدیدترین مطالب

چشم‌انداز رقابت ژئوپلیتیکی قدرت‌های بزرگ در قفقاز

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: اگر روند واگرایی کشورهای منطقه به‌ویژه جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان از روسیه با سرعت اتفاق بیفتد، ممکن است روس‌ها واکنش جدی‌تری نسبت به آن نشان داده و حتی با استفاده از قدرت سخت از تغییر نظم سنتی منطقه جلوگیری کنند.

تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حمله‌ای موشکی و پهپادی را علیه سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.

چالش‌های پیش‌روی مودی در انتخابات سراسری هند

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شرق آسیا گفت: علیرغم شانس پیروزی، لیکن احتمالا تعداد کرسی‌هایی که نارندار مودی، نخست وزیر هند در پارلمان آینده این کشور در اختیار خواهد داشت، کمتر باشد، چون به نظر می‌رسد مسلمانان و دیگر اقوام هند در انتخابات سراسری به سمت احزاب مخالف حزب حاکم حرکت کنند.

پیچیدگی‌ها و ضرورت مقابله با داعش خراسان

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: با قدرت‌گیری طالبان در افغانستان موضوع داعش خراسان و درگیری این دو گروه و گسترش دامنه تهدیدات امنیتی آن در منطقه بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است، زیرا فعالیت‌های تروریستی این گروه تروریستی، اختلال در امنیت منطقه را به همراه دارد. علاوه بر این، حمایت از فعالیت‌های انتحاری و افراد مسلح در منطقه، امنیت ایران را نیز به خطر انداخته است. از این رو، داعش خراسان به‌عنوان یک تهدید مهم برای امنیت شرقی کشورمان شناخته می‌شود.

برخورد تبعیض آمیز دبیرکل سازمان ملل در قبال تنش ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – تحلیل و گفتگو: حقوقدانان بین‌المللی معتقدند اگر آمریکا و کشورهای غربی اقدام ایران را به‌عنوان یک اقدام دفاعی به رسمیت می‌شناختند، حمله احتمالی مجدد رژیم اسرائیل به ایران یک اقدام تهاجمی محسوب می‌شد و نتانیاهو نمی‌توانست در صحنه بین‌المللی توجیهی برای آن داشته باشد.

همکاری در حوزه انرژی؛ مانع بروز شکاف در روابط آذربایجان – اتحادیه اروپا؟

شورای راهبردی آنلاین-رصد: پرچم جمهوری آذربایجان در سال 2001 در شورای اروپا برافراشته شد، اما عضویتش در مجمع پارلمانی این شورا 23 سال بعد، به دلیل سوابق ضعیف حقوق بشری به حالت تعلیق درآمد. این مساله نشان دهنده تنش‌هایی رو به رشد میان باکو و برخی کشورهای غربی است.

چشم‌انداز روابط اقلیم کردستان با بغداد

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل عراق گفت: با نزدیک شدن ترکیه به دولت مرکزی عراق، اقلیم کردستان در آینده از بسیاری از ادعاهایی که درباره خودمختاری این منطقه داشته است، فاصله خواهد گرفت و بیشتر به دولت مرکزی وابسته می‌شود.

Loading

أحدث المقالات

دانشجویان معترض در آمریکا، آقازاده هستند

عضو هیات علمی دانشگاه تهران درباره خیزش بزرگ ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا گفت: بسیاری از والدین دانشجویان معترض، درون حکومت آمریکا مشغول هستند و این‌ها درواقع آقازاده‌ محسوب می‌شوند.

Loading
رئیس شورا در دیدار با هیئتی از روسیه:

همکاری ایران و روسیه علیه یکجانبه‌گرایی آمریکا

۱۳۹۷/۱۲/۰۷ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: همکاری‌های جدی ایران و روسیه علیه تروریسم و بی ثباتی در منطقه یک امر حیاتی است.

دکتر سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان در دیدار با هیئتی از موسسه CIS روسیه اظهار داشت: دنیا در حال تغییر است و رایزنی مستمر ایران و روسیه برای بررسی بحران ها و رخدادهای بین المللی و تلاش جهت یافتن راهکارهای مناسب مفید است.

دکتر خرازی با اشاره به اینکه حملات نظامی آمریکا به کشورهای منطقه بدون مجوز شورای امنیت در دهه های اخیر اسفبار است، هشدار داد: آمریکا رژیم هایی که دست به جنایت می زنند و افراد بیگناه را به کشتن می دهند مورد حمایت قرار می دهد و مساله حقوق بشر را کاملا نادیده می گیرد؛ همچنانکه این کشور از جنایات مشهود عربستان و امارات در یمن و همچنین حمایت عربستان از گروه ههای تروریستی مانند جبهه النصره و داعش در سوریه حمایت کرده است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با نادرست خواندن سیاست‌های آمریکا در منطقه از جمله در افغانستان اظهار داشت: حضور آمریکا در افغانستان پس از 17 سال هیچ کمکی به برقراری ثبات و امنیت در افغانستان نکرده است. وی ضمن تاکید بر ضرورت خروج آمریکا از افغانستان افزود: آمریکا بایستی مسئولیت خسارات ناشی از حضورش در افغانستان را نیز بپذیرد. ایشان در ادامه افزود: در حال حاضر خطر اصلی، کمک آمریکا به تلاش برای تقویت داعش در افغانستان به منظور آسیب رساندن به ایران، روسیه و چین است.

دکتر خرازی با اشاره به دو ادعای بی‌اساس آمریکا تاکید کرد: آمریکا از یک سو مدعی است که آنها داعش را شکست داده اند که واقعیت ندارد؛ و از سوی دیگر در حالی ایران را عامل بی ثباتی در منطقه اعلام می کند که ایران خود عامل ثبات در منطقه است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با غیر قابل قبول خواندن رویکرد یکجانبه گرایانه آمریکا که امنیت بین المللی را به خطر می اندازد، تاکید کرد: همکاری‌های جدی ایران و روسیه علیه تروریسم و بی ثباتی در منطقه یک امر حیاتی است. از همین رو نیز ایران و روسیه که به دعوت دولت سوریه برای مقابله با تروریسم با آن دولت همکاری کرده اند تحت فشار و تحریم آمریکا قرار می گیرند. این در حالی ست که ایران و روسیه با داعش و جبهه النصره در سوریه مبارزه جدی داشتند تا از بی ثباتی منطقه جلوگیری کنند.

دکتر خرازی تاکید کرد که نفوذ ایران در سوریه به خاطر مقابله با تروریسم و حمایت از دولت های مستقل منطقه نفوذ معنوی است.

دکتر خرازی در پایان سخنان خود با اشاره با این موضوع که آمریکا با سیاست های ایران و روسیه در منطقه مخالف است، اظهار داشت: توطئه های آمریکا علیه ایران و روسیه در برخی کشورهای منطقه و تلاش برای روی کار آوردن حکومت های همسو با آمریکا کاملا روشن است.

معاون کمیسیون خارجی دوما و بنیانگذار موسسه مطالعاتی CIS نیز با تاکید بر گستره منافع مشترک ایران و روسیه در منطقه اظهار داشت: همکاری های ایران و روسیه در سوریه علیرغم تصمیم آمریکا برای تحریم بیشتر ایران و مصمم بودن روسیه بر حفظ استقلال خود قابل توجه است.

ایشان با تاکید بر اینکه آمریکا در تلاش است برخی از کشورهای منطقه اوراسیا را با خود همسو کند، اظهار داشت: روسیه از تقویت حضور و همکاری ایران در منطقه آسیای مرکزی که به ایجاد ثبات کمک می کند استقبال می کند.

معاون کمیسیون خارجی دوما با اشاره به روابط منطقه ای دو کشور، همکاری ایران و روسیه در حوزه خزر و جلوگیری از حضور نیروهای خارجی را امری ضروری دانست.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *