جدیدترین مطالب

تلاش‌های کابینه جنگ نتانیاهو برای انحراف افکار عمومی از جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: رژیم صهیونیستی درصدد «بهره‌برداری روانی» از مسائل اخیر منطقه، برای انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات این رژیم در غزه است. بررسی فضای حاکم بر محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و مراکز همسو با آن در سطح منطقه و بین‌الملل نشان می‌دهد که این رژیم، به‌دنبال «برجسته و غالب‌سازی» تنش‌های اخیر با جمهوری اسلامی ایران است تا فشار سنگینی که را که در افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی و حتی دولت‌های اروپایی علیه‌ جنگ غزه ایجاد شده است، را کاهش دهد.

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

چشم‌انداز رقابت ژئوپلیتیکی قدرت‌های بزرگ در قفقاز

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: اگر روند واگرایی کشورهای منطقه به‌ویژه جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان از روسیه با سرعت اتفاق بیفتد، ممکن است روس‌ها واکنش جدی‌تری نسبت به آن نشان داده و حتی با استفاده از قدرت سخت از تغییر نظم سنتی منطقه جلوگیری کنند.

تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حمله‌ای موشکی و پهپادی را علیه سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.

چالش‌های پیش‌روی مودی در انتخابات سراسری هند

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شرق آسیا گفت: علیرغم شانس پیروزی، لیکن احتمالا تعداد کرسی‌هایی که نارندار مودی، نخست وزیر هند در پارلمان آینده این کشور در اختیار خواهد داشت، کمتر باشد، چون به نظر می‌رسد مسلمانان و دیگر اقوام هند در انتخابات سراسری به سمت احزاب مخالف حزب حاکم حرکت کنند.

پیچیدگی‌ها و ضرورت مقابله با داعش خراسان

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: با قدرت‌گیری طالبان در افغانستان موضوع داعش خراسان و درگیری این دو گروه و گسترش دامنه تهدیدات امنیتی آن در منطقه بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است، زیرا فعالیت‌های تروریستی این گروه تروریستی، اختلال در امنیت منطقه را به همراه دارد. علاوه بر این، حمایت از فعالیت‌های انتحاری و افراد مسلح در منطقه، امنیت ایران را نیز به خطر انداخته است. از این رو، داعش خراسان به‌عنوان یک تهدید مهم برای امنیت شرقی کشورمان شناخته می‌شود.

برخورد تبعیض آمیز دبیرکل سازمان ملل در قبال تنش ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – تحلیل و گفتگو: حقوقدانان بین‌المللی معتقدند اگر آمریکا و کشورهای غربی اقدام ایران را به‌عنوان یک اقدام دفاعی به رسمیت می‌شناختند، حمله احتمالی مجدد رژیم اسرائیل به ایران یک اقدام تهاجمی محسوب می‌شد و نتانیاهو نمی‌توانست در صحنه بین‌المللی توجیهی برای آن داشته باشد.

Loading

أحدث المقالات

بحران دیپلماتیک اکوادور- مکزیک؛ شکایت متقابل به لاهه

تهران- ایرنا- بحران دیپلماتیک میان اکوادور و مکزیک تا جایی بالا گرفته است که پس از تعلیق روابط و شکایت اخیر مکزیک به «دیوان بین‌المللی دادگستری»، دولت کیتو نیز در اقدامی متقابل، از مکزیکوسیتی شکایت کرد.

کیشیدا: برنامه‌ای برای انحلال مجلس ملی وجود ندارد

تهران- ایرنا- فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن که در انتخابات میاندوره‌ای برخی از کرسی‌ها را به احزاب مخالف واگذار کرده و تحت فشار برای برگزاری انتخابات زودهنگام است، اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای انحلال مجلس ملی وجود ندارد.

امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

«انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی که برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

Loading
12آبانماه 1396

رسانه ها ؛ سقوط آخرین پایگاه های داعش در عراق و سوریه و…

۱۳۹۶/۰۸/۱۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: پیروزی های ارتش سوریه و عراق ضد داعش ، آماده باش ارتش رژیم صهیونیستی، گفت‌وگوی پوتین و ماکرون و تاکید بر تلاش برای حل سیاسی بحران سوریه، افزایش فشار سودانی‌ها بر «عمر البشیر» برای خروج نیروهایش از یمن، تاکید روسیه برنقش آفرینی سازمان امنیت و همکاری اروپا در مساله اوکراین ، هشدار ترکیه به یونان و مصر و تدابیر شدید امنیتی در توکیو برای دیدار ترامپ ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

العالم فارسی:  ارتش سوریه و همپیمانانش شهر دیر الزور را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کردند. یک منبع نظامی به رسانه ها گفت: نیروهای مسلح سوریه با همکاری نیروهای مردمی و هم پیمانان پس از به هلاکت رساندن شمار زیادی از تروریستهای داعش از جمله تعدادی از سرکرده های آنها شهر دیر الزور را به طور کامل از اشغال این گروه تروریستی آزاد کردند نیروهای سوری تجهیزات و خودروهای آنها را هم منهدم کردند.

یورونیوز: ارتش عراق وارد القائم، یکی از آخرین پایگاه‌های داعش شد. نیروهای عراقی توانستند روز جمعه وارد شهر القائم در غرب این کشور شوند. القائم و شهر راوه در نزدیکی مرز سوریه، آخرین نقاطی محسوب می‌شوند که همچنان در کنترل نیروهای داعش هستند.

الکوثرفارسی: ارتش رژیم صهیونیستی به منظور آمادگی برای واکنش های احتمالی به بمباران برخی مواضع در سوریه، حالت آماده باش اعلام کرده است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ارتش اسرائیل سطح آماده باش نیروهای خود را افزایش داد و آتشبارهای سامانه «گنبد آهنین» و دیگر سامانه های دفاعی را در مناطق مختلف شهرها مستقر کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  روسای جمهور روسیه و فرانسه در تماسی تلفنی درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند. به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی او در گفت‌وگویی تلفنی درباره اوضاع سوریه و نتایج هفتمین کنفرانس بین‌المللی آستانه که 30 و 31 اکتبر در قزاقستان برگزار شد، گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری فارس: خسارت سنگین نظامیان سودانی در خط مقدم جنگ ائتلاف سعودی با ارتش یمن و انصارالله و متقاعد نشدن سودانی‎ها از اهداف جنگ یمن، باعث شد که عمر البشیر رئیس جمهور سودان برای خروج نیروهایش تحت فشار شدید قرار بگیرد. به گزارش خبرگزاری فارس، این روزها اخبار مربوط به احتمال اقدام دولت سودان برای خروج نیروهای آن از یمن بیشتر شده است؛ بویژه پس از بروز مسائلی مانند «طولانی شدن دوره بحران یمن، عدم موفقیت عملیات طوفان قاطعیت در بازگرداندن مشروعیت به صنعا، افزایش شمار قربانیان در صفوف نظامیان سودانی حاضر در یمن و پایبندی عمر البشیر رئیس جمهور سودان به بی طرفی در بحران بین ائتلاف چهارگانه عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر که مورد رضایت هیچ کدام نیست.»

 خبرگزاری مهر:  وزیرخارجه روسیه ضمن تاکید بر نقش سازمان امنیت و همکاری اروپا در حل و فصل مناقشات منطقه قفقاز جنوبی، خواستار مداخله این سازمان برای کمک به رفع مشکل اوکراین شد.به گزارش خبرگزاری مهر ، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در گفتگو با «توماس جرمینگر» دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اتحادیه اروپا، بر لزوم استفاده از ظرفیت های این سازمان برای حل و فصل مناقشات مربوط به اوکراین و قفقاز جنوبی تاکید کرد.

تی .آر.تی ترکیه:  ترکیه به یونان و مصر که در جزیره رودوس رزمایش ترتیب داده اند،  هشدار داد.براساس قوانین بین المللی انجام هر گونه فعالیت نظامی در جزیره رودوس ممنوع می باشد. در بیانیه منتشره از سوی وزارت خارجه ترکیه ضمن اشاره براینکه، براساس اطلاعات ارائه شده از سوی مقامات نظامی، یونان و مصر در روزهای 30 اکتبر الی 4 نوامبر در جزیره رودوس مانور مشترک ترتیب داده اند، خاطر نشان گردید، انجام هرگونه فعالیت نظامی در جزیره رودوس که در چهارچوب احکام قرارداد صلح پاریس بسال 1947 ضمن خلع سلاح از سوی ایتالیا به یونان واگذار شده است، ممنوع می باشد.

پارس تودی:   پلیس ژاپن از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در شهر توکیو در آستانه سفر «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا به این کشور خبر داد. به گزارش روز جمعه پارس تودی ، پلیس ژاپن در مبادی ورودی و خروجی شهرهای مهم از جمله توکیو پایتخت، مراکز حساس، فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن  ایست های بازرسی تشکیل داده است.رئیس جمهور امریکا  قرار است از پنجم تا هفتم نوامبر از ژاپن دیدار و با برخی از مقامات بلندپایه  این کشور از جمله  “شینزو آبه ” نخست وزیر  در خصوص توسعه مناسبات دو جانبه، مسایل مورد علاقه دوکشور و تحولات شبه جزیره کره گفت وگو کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *