جدیدترین مطالب

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

چشم‌انداز رقابت ژئوپلیتیکی قدرت‌های بزرگ در قفقاز

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: اگر روند واگرایی کشورهای منطقه به‌ویژه جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان از روسیه با سرعت اتفاق بیفتد، ممکن است روس‌ها واکنش جدی‌تری نسبت به آن نشان داده و حتی با استفاده از قدرت سخت از تغییر نظم سنتی منطقه جلوگیری کنند.

تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حمله‌ای موشکی و پهپادی را علیه سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.

چالش‌های پیش‌روی مودی در انتخابات سراسری هند

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شرق آسیا گفت: علیرغم شانس پیروزی، لیکن احتمالا تعداد کرسی‌هایی که نارندار مودی، نخست وزیر هند در پارلمان آینده این کشور در اختیار خواهد داشت، کمتر باشد، چون به نظر می‌رسد مسلمانان و دیگر اقوام هند در انتخابات سراسری به سمت احزاب مخالف حزب حاکم حرکت کنند.

پیچیدگی‌ها و ضرورت مقابله با داعش خراسان

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: با قدرت‌گیری طالبان در افغانستان موضوع داعش خراسان و درگیری این دو گروه و گسترش دامنه تهدیدات امنیتی آن در منطقه بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است، زیرا فعالیت‌های تروریستی این گروه تروریستی، اختلال در امنیت منطقه را به همراه دارد. علاوه بر این، حمایت از فعالیت‌های انتحاری و افراد مسلح در منطقه، امنیت ایران را نیز به خطر انداخته است. از این رو، داعش خراسان به‌عنوان یک تهدید مهم برای امنیت شرقی کشورمان شناخته می‌شود.

برخورد تبعیض آمیز دبیرکل سازمان ملل در قبال تنش ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – تحلیل و گفتگو: حقوقدانان بین‌المللی معتقدند اگر آمریکا و کشورهای غربی اقدام ایران را به‌عنوان یک اقدام دفاعی به رسمیت می‌شناختند، حمله احتمالی مجدد رژیم اسرائیل به ایران یک اقدام تهاجمی محسوب می‌شد و نتانیاهو نمی‌توانست در صحنه بین‌المللی توجیهی برای آن داشته باشد.

همکاری در حوزه انرژی؛ مانع بروز شکاف در روابط آذربایجان – اتحادیه اروپا؟

شورای راهبردی آنلاین-رصد: پرچم جمهوری آذربایجان در سال 2001 در شورای اروپا برافراشته شد، اما عضویتش در مجمع پارلمانی این شورا 23 سال بعد، به دلیل سوابق ضعیف حقوق بشری به حالت تعلیق درآمد. این مساله نشان دهنده تنش‌هایی رو به رشد میان باکو و برخی کشورهای غربی است.

Loading

أحدث المقالات

افشای هراس صهیونیست ها از واقعیت های جنگ غزه

«آمریکایی ها به صهیونیست ها توصیه کرده اند که بهتر است جنگ غزه را هر چه سریعتر خاتمه داده و ادعای پیروزی کنند و در عوض، ترور هدفمند رهبران حماس را در دستورکار قرار دهند.»

Loading
25شهریور ماه 1397

رسانه ها؛ تجاوز موشکی دوباره اسرائیل به دمشق و…

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه فرودگاه دمشق ، احتمال تمدید نشدن ماموریت «دی میستورا»، برگزاری انتخابات شورای شهر در سوریه پس از وقفه هفت ساله، رایزنی وزرای خارجه اردن و امارات، هشدار پکن به تایوان در زمینه فعالیت‌های خرابکارانه در سرزمین اصلی چین، توقف عملیات جدید امارات علیه الحدیده در غرب یمن، تشدید اختلافات وزیر دفاع آمریکا و ترامپ برسر برجام و حمایت اتحادیه‌اروپا از رئیس مجلس جدید عراق ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  خبرگزاری رسمی سوریه از شنیده شدن صدای چند انفجار در فرودگاه بین‌المللی دمشق خبر داد و اعلام کرد که این انفجارها در نتیجه مقابله پدافند موشکی ارتش با حمله موشکی رژیم صهیونیستی رخ داده است.به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) شنبه شب با اعلام خبر حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه فرودگاه دمشق، از مقابله پدافند موشک ارتش سوریه با این حملات موشکی خبر داد.

الکوثرفارسی: با توجه به ملاحظات روسیه درباره عملکرد استفان دی میستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، ممکن است دوران ماموریت دی میستورا تمدید نشود.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دی میستورا که ماموریتش آخر این ماه به پایان می رسد به دلیل ملاحظات روسیه با خطر تمدید نشدن ماموریتش مواجه است.مسکو دی میستورا را به دلیل تلاش برای تشکیل کمیته قانونی اساسی سوریه و احیای مذاکرات حل بحران، به عبور از حدود اختیاراتش متهم کرده است.

خبرگزاری صداو سیما: انتخابات شورای شهر پس وقفه هفت ساله امروز در شهرهای سوریه برگزار شد.در این انتخابات که از ساعت 7 صبح امروز یکشنبه در 6 هزار و 500 مرکز رای گیری آغاز شد، بیش از 40 هزار نامزد برای تصاحب 18 هزار و 400 کرسی شورای شهر و روستا رقابت می کنند.براساس قانون اساسی سوریه، شورای های شهر و روستا نهادی حاکمیتی است که مدیریت غیرمتمرکز دولت را متجلی می سازد و شهروندان هم از خلال آنها نقش خود را در قبال نظام حاکم و جامعه ایفا می کنند.

 خبرگزاری مهر:   منابع رسانه ای اعلام کردند که «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن با «عبدالله بن زاید» همتای اماراتی خود دیدار کرده است.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری امارات (وام)، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن با «عبدالله بن زاید» همتای اماراتی خود دیدار کرد و دو طرف راهکارهای تقویت همکاری مشترک و تحولات سوریه را بررسی کردند.

خبرگزاری فارس: پکن به تایوان هشدار داد فعالیت‌های خرابکارانه خود در سرزمین اصلی چین را پایان دهد. به گزارش خبرگزاری فارس، «آن فنگ‌شان» سخنگوی دفتر امور سیاست‌گذاری تایوان در دولت چین از تایوان خواست فورا فعالیت‌های نفوذی و خرابکارانه علیه چین را متوقف کند.

العالم:  عملیات جدید ائتلاف سعودی-اماراتی علیه یمن که از چند روز گذشته آغاز شده، به دلیل مقاومت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن متوقف شده است اما منابع اماراتی می‌گویند عملیات جدید بزودی آغاز می‌شود.ائتلاف سعودی-اماراتی عملیات اشغال استان الحدیده در غرب یمن را از اواخر اردیبهشت ماه گذشته آغاز کرده و تاکنون در چند مرحله این عملیات ناکام مانده است.

اسپوتنیک روسیه: وزیر دفاع آمریکا مخالف خروج آمریکا از برجام بود و در خصوص تاثیر این اقدام با دونالد ترامپ هم عقیده نیست. به گزارش اسپوتنیک ، نیویورک تایمز در یک گزارش در خصوص اختلافات میان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جیمز متیس وزیر دفاع این کشور نوشت: تنها در 4 ماه گذشته رئیس جمهور و وزیر دفاع در زمینه ناتو، توقف یا بازگشت رزمایش های مشترک واشنگتن و سئول و همچنین تاثیرگذاری خروج ترامپ از توافق هسته ای با ایران اختلاف نظر داشته اند.

پارس تودی :  اتحادیه‌اروپا، انتخاب «محمد الحلبوسی» به سمت رئیس مجلس عراق را گام نخست و مهم برای تشکیل دولت جدید این کشور پس از انتخابات پارلمانی دانست.به گزارش پارس‌تودی؛ اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، سران سیاسی عراق باید روند تشکیل دولت را به سرعت پیش ببرند و درصدد مشارکت ملی و آشتی ملی گسترده باشند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *