جدیدترین مطالب

تحریم‌های جدید علیه ایران

تحریم‌های جدید علیه ایران

کوروش احمدی در یادداشتی می نویسد: اسرائیل بعد از حمله ایران پیگیر اقدامات تحریمی و دیپلماتیک علیه ایران و قرار‌دادن سپاه در فهرست سازمان‌های حامی تروریسم و به‌اصطلاح «ایجاد یک جبهه جهانی و یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران» شده‌ است.

منبع حماس: ۳۰ افسر شاباک اسیر حماس هستند

یک منبع در جنبش حماس گفت: این جنبش ۳۰ نفر از ژنرال‌ها و افسران شاباک را نزد خود اسیر نگه داشته است که در محل‌های کاملا امنی به سرمی برند و نظامیان صهیونیست نمی‌توانند به آنها دست یابند.

اسب‌های سرگردان و زخمی ارتش در خیابان‌های لندن

پنج راس اسب متعلق به واحد سوار نظام سلطنتی که گفته شده هنگام تمرین فرار کرده اند، در خیابان‌های مرکز لندن در برخورد با خودرو‌های عبوری زخمی شدند و رهگذران را در قلب سیاسی لندن حیرت زده کردند.

آغاز به کار اجلاس بین‌المللی سن‌پترزبورگ

دوازدهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی کشور‌ها در امور امنیتی روز چهارشنبه با حضور مقامات امنیتی و دفاعی بیش از یکصد کشور، از جمله جمهوری اسلامی ایران در سن پترزبورگ روسیه آغاز شد.

تداوم سیاستی بی‌تاریخ

تداوم سیاستی بی‌تاریخ

مجید خورشیدی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: چهل و چهارسال قبل در یک تصمیم ناسنجیده و مغرورانه، جیمی کارتر و مشاورنش تصمیم گرفتند تا با عملیات و حمله ای مشابه فیلم های هالیوودی به خاک ایران بتوانند جاسوس هایشان را از تهران خارج کرده و پیروزمندانه در واشنگتن و نیویرک رژه افتخار بروند. آن روز طوفان شن در آستین دست انتقام الهی در روزهای نخست انقلاب اسلامی که هنوز شیرازه امور قوام کافی نیافته بود و نوعی از پراکندگی و ابهام بر فضا حاکم بود آمریکایی ها را ناکام و سرافکنده کرد.
Loading

أحدث المقالات

آلمان همکاری با آنروا را از سرمی‌گیرد

پس از ارائه گزارش سازمان ملل مبنی بر عدم وجود شواهد کافی درباره عضویت کارکنان آنروا در حماس، آلمان اعلام کرد که همکاری با این نهاد در غزه را از سرمی‌گیرد.

اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان

اتحادیه وردی آلمان بار دیگر برای برگزاری یک اعتصاب هشدار دهنده تمام روز که منجر به متوقف شدن حرکت اتوبوس‌ها در ایالت هسن آلمان می‌شود فراخوان داده است.

استانداردهای دوگانه حکومت آمریکا برای شهروندانش

ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی خود را سردمدار حقوق بشر معرفی می کنند و به بهانه دفاع از اصول دمکراسی و حقوق بشر و آزادی بیان تخطی از قوانین و مقررات بین المللی و… توسط کشورهای دیگر چندین دهه است که خون به پا کرده اند و چه کشورهایی را که نابود نکردند و جان صدها هزار انسان بی گناه را نگرفته اند.

تحریم‌های جدید علیه ایران

تحریم‌های جدید علیه ایران

کوروش احمدی در یادداشتی می نویسد: اسرائیل بعد از حمله ایران پیگیر اقدامات تحریمی و دیپلماتیک علیه ایران و قرار‌دادن سپاه در فهرست سازمان‌های حامی تروریسم و به‌اصطلاح «ایجاد یک جبهه جهانی و یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران» شده‌ است.
Loading
16شهریور 1395

رسانه ها ؛ آغاز ساخت نیروگاه بوشهر2 و…

۱۳۹۵/۰۶/۱۶ | رصد

شوراآنلاین : ساخت نیروگاه بوشهر 2 از هفته آینده، حمله جنگنده های ارتش ترکیه به شمال عراق، آغاز نشست آ .سه .آن در لائوس، هشدار کلینتون به روسیه، مخالفت آمریکا با پیشنهاد ترکیه درخصوص "منطقه پرواز ممنوع" در سوریه، نگرانی فرانسه از نفوذ داعش از لیبی به تونس و مصر،تاکید رهبر کره‌شمالی بر تقویت زرادخانه‌ هسته‌ای کشورش ، طومار تکرار همه پرسی در مورد برگزیت درانگلیس، استقبال وزیر خارجه انگلیس از ارتقای روابط با ایران، تمرین های نظامی گسترده نظامیان صهیونیست در مناطق اشغالی و انتقادپوتین ازاستقرار سامانه موشکی آمریکا در شرق اروپا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: رئیس روس اتم اعلام کرد که روسیه و ایران قصد دارند کار بر روی ساخت مرحله دوم نیروگاه اتمی بوشهر را آغاز کنند. بنا به گزارش خبرگزاری «تاس»، این خبر بر طبق گزارش پیمانکار این پروژه یعنی شرکت مهندسی «روس‌ اتم» می‌باشد. بنا به گفته روس‌اتم، مراسم بناگذاری اولین سنگ در ساخت نیروگاه اتمی بوشهر 2 روز 10 سپتامبر (20 شهریور ماه) در سایت نیروگاه اتمی بوشهر با حضور «سرگئی کرینکو» رئیس روس‌ اتم، برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فارس : نشریه آمریکایی نشنال اینترست نوشت: سرمایه‌گذاری‌های عربستان برای تقابل با ایران و رویکرد تهاجمی ریاض ضد تهران به نتیجه مطلوب نمی‌رسد و با شکست رو به رو خواهد شد. «نشنال اینترست» در گزارشی مبسوط به تلاش‌های عربستان برای تقابل با ایران اشاره کرده و نوشته است، ریاض اساساً از طریق برقراری ارتباط با گروههای شبه‌نظامی به منظور عقب‌ راندن ایران، رویکرد جدیدی را در تقابل با ایران اتخاذ کرده است. این نشریه افزوده است: به نظر می‌رسد سیاست تهاجمی جدید عربستان شامل مقابله با تهدیدارت منطقه‌ای-داخلی از طریق برقراری ارتباط با گروههای سیاسی- نظامی خارج از قلمرو خود می‌شود.

خبرگزاری صدا و سیما:  ارتش ترکیه اعلام کرد، جنگنده های این کشور اواخر روز گذشته به 12نقطه در  شمال عراق حمله کردند.ارتش ترکیه دربیانیه ای افزود این اهداف در مناطق متینا و هاکورک در شمال عراق واقع بوده است اما به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد.

خبرگزاری صدا و سیما: نشست وزیران امورخارجه کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن با امضای تفاهمنامه مشترک میان کشورهای عضو در شهر وین تیان پایتخت لائوس شروع شد. کشورهای شیلی، مصر و مراکش هم در نشست امروز اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا روابط رسمی خود را با این اتحادیه شروع کردند به همین علت هیات های نمایندگی این کشورها تفاهم نامه مشترک با اعضای آسه آن را امضا کردند.

خبرگزاری صداوسیما: هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات  درانتخابات ریاست جمهوری امریکا  روسیه را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرد. نامزد حزب دمکرات گفت شواهد محکمی از تلاش روسیه برای دخالت در انتخابات ما و هک کردن رایانه های مجمع حزب دمکرات وجود دارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): در حالی که رئیس‌جمهوری ترکیه به آمریکا و روسیه پیشنهاد داده است تا در شمال سوریه “منطقه پرواز ممنوع” ایجاد شود. آمریکا گفته با این پیشنهاد مخالف است. رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه دوشنبه در نشست گروه ۲۰ با اشاره به اینکه شهرهای جرابلس تا اعزاز در شمال سوریه به دست تروریست‌های داعش افتاده بود، گفت: ما روی این پیشنهاد کار می‌کنیم تا در شمال سوریه منطقه پرواز ممنوع اعلام کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): سفیر فلسطین در مسکو از موافقت محمود عباس با پیشنهاد روسیه برای دیدار با نتانیاهو در مسکو خبر داد. این درحالی است که کمیته اجرایی ساف اعلام کرده این خبر صحت ندارد و پس از ارزیابی این پیشنهاد تصمیم نهایی در این باره اتخاذ خواهد شد. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیش از این برای دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شروطی را مطرح و اعلام کرده بود در صورت موافقت اسرائیل با اجرای این شروط طرف فلسطینی آمادگی آغاز مذاکرات را دارد.

 خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): مسئولان آمریکایی فاش کردند که نماینده باراک اوباما در ائتلاف ضد داعش هفته گذشته به شمال سوریه سفر و با رهبران کُرد دیدار کرده بود. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که برت مک‌گورک، نماینده رئیس‌جمهور این کشور در ائتلاف ضد داعش در این دیدار درباره بر پایبندی واشنگتن به حمایت از کردها تأکید کرده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): فرستاده سازمان ملل به یمن در راستای تلاش برای ازسرگیری مذاکرات صلح این کشور، با هیئت صنعا در مسقط دیدار کرد.اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن شب گذشته با هیئت صنعا در مسقط دیدار کرد اما این دیدار نتایج قابل توجهی نداشت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزیر دفاع فرانسه هشدار داد، ممکن است تروریست‌های داعش پس از عقب‌نشینی از سرت، پایگاه‌ سابق‌شان در لیبی، به مصر یا تونس فرار کنند. ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه در کنفرانسی دفاعی در پاریس گفت: ما باید بررسی جدی مساله گسترش تروریست‌های داعش را زمانی که سرت از این تروریست‌ها خالی شد، آغاز کنیم. وی افزود: آن‌ها ناپدید نمی‌شوند. خطر جدیدی وجود دارد که در حال پدیدار شدن است. به طور غیرمستقیم این مساله خطرات جدیدی را برای تونس و مصر به وجود خواهد آورد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد، رهبر این کشور از تازه‌ترین پرتاب موشک‌های بالستیک پیونگ یانگ بازدید و بر ضرورت تقویت زرادخانه هسته‌ای این کشور تاکید کرده است. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پرتاب آزمایشی راکت‌های بالستیک یگان‌های توپخانه ارتش خلق کره حضور یافت و از این آزمایشات روز دوشنبه ابراز رضایت کرده است.

یورونیوز:  کمیتۀ بررسی طومارهای پارلمان بریتانیا روز دوشنبه طوماری با امضای چهار میلیون و ۱۰۰ هزار نفر را بررسی کرد. در این طومار، امضاکنندگان خواستار تکرار همه پرسی بر سر مسالۀ خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا شده اند. دولت بریتانیا درخواست امضاکنندگان این طومار را برای برگزاری یک همه پرسی دوم رد کرده اما به موجب قانون، پارلمان موظف است هرگونه طوماری را با بیش از ۱۰۰ هزار امضا بررسی کند.

خبرگزاری تسنیم :  سخنگوی دولت ژاپن بر تعهد توکیو برای تقویت همکاری‌ها با آمریکا و کره جنوبی پس از شلیک موشک‌های کره شمالی تاکید کرد. یوشیهیده سوگا سخنگوی دولت ژاپن امروز سه شنبه در سخنانی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: پس از اقدام اخیر کره شمالی در شلیک موشک، توکیو روابط و همکاری های خود با آمریکا و کره جنوبی را تقویت خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم: وزیر امورخارجه انگلیس در بیانیه مطبوعاتی پس از انتصاب سفیر جدید در ایران ابراز امیدواری کرد که تبادل سفرا آغازی برای همکاری‌های گسترده دوجانبه باشد. «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه مطبوعاتی خود آورده است: خوشحال و خرسندم که با تبادل سفرا میان انگلیس و ایران شاهد ارتقای مناسبات دوجانبه خواهیم بود.

خبرگزاری ایرنا: نیروهای رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) تمرین های نظامی گسترده ای را در مناطق اشغالی برگزار می کنند. این تمرین های نظامی در چندین نقطه در فلسطین اشغالی برگزار می شود که از جمله آن پایگاه التدمیر در شهر اللد است.تمرین های نظامی مذکور از ساعات اولیه صبح امروز سه شنبه تا پایان روز ادامه دارد.این تمرین های نظامی همچنین در شهرهای حیفا، کریوت و نیشر برگزار می شود و فردا چهارشنبه نیز این تمرین ها در شهرهای رحوفوت، کریات عکرون، نس تسونا، ریشون لیتسون برگزار و تا صبح پنجشنبه ادامه می یابد.

خبرگزاری ایرنا: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: واشنگتن در مراحل نخست طرح تهدید هسته ای ایران، این موضوع را بهانه قرار داد تا بتواند سامانه موشکی آمریکا را در شرق اروپا و نزدیک مرزهای روسیه مستقر کند. پایگاه خبری کاخ کرملین با انتشار بخش دیگری از مصاحبه پوتین با خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ نوشت: رئیس جمهوری روسیه بر این نکته تاکید کرد که آمریکا با وجود حل پرونده هسته ای ایران، سامانه پدافند موشکی خود را بدون دلیل همچنان گسترش می دهد.وی گفت: از زمانی که توافق هسته ای با تهران امضا شد و واشنگتن نیز در جمع تائید کنندگان سند قرار گرفت، دیگر هیچ تهدیدی باقی نمانده است، اما مواضع و اقدام های نظامی آمریکا همچنان گسترش می یابد و در رومانی و لهستان سامانه های موشکی خود را مستقر می کند.

خبرگزاری مهر:  صدر اعظم آلمان در پایان نشست شب گذشته در شهر هانگژو از وین به عنوان یکی از کلیدهای اصلی حل بحران سوریه نام برد. «آنگلا مرکل» پس از نشست شب گذشته جی ۲۰ در هانگژو اظهار داشت: گفتگوهای زیادی درباره بحران سوریه و چگونگی حل آن انجام شد. وی در ادامه افزود: روسیه و شخص «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری این کشور نقش مهم و کلیدی در حل بحران سوریه دارند که باید از این ظرفیت به طور صحیح استفاده شود.

خبرگزاری مهر:  وزیرجنگ رژیم صهیونیستی امروز به منظور دیدار با مقامات انگلیس راهی این کشور می شود. «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان سفر به لندن قرار است با «اشتون کارتر» و «مایکل فالون» وزرای دفاع آمریکا و انگلیس دیدار و گفتگو کند.

خبرگزاری مهر: ارتش روسیه در واکنش به تحرکات اخیر اوکراین و متحدان غربی آن رزمایش‌ گسترده‌ای را در اطراف شبه جزیره کریمه در دریای سیاه آغاز کرد. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، ۱۲ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی در این تمرینات نظامی شرکت دارند؛ این رزمایش گسترده در سراسر منطقه نظامی جنوبی که منطقه ضمیمه شده کریمه را در بر گرفته است، برگزار می‌شود.

پرس تی وی : رئیس جمهور امریکا به روسیه هشدار داد توان و ظرفیت این کشور در هر گونه جنگ سایبری، از همه بیشتر است. باراک اوباما بعد از نشست سران گروه 20 در هانگ ژو در چین، در جمع خبرنگاران بر توان بالای امریکا در هرگونه جنگ سایبری احتمالی تاکید کرد و افزود: «ما با توجه به نفوذهای سایبری روسیه در گذشته با مشکلاتی مواجه شده‌ایم.»  وی بدون اشاره به جزئیات و بیان نمونه‌ای از این نفوذهای سایبری گفت، هدف این است که «چرخه مشکلاتی» که در رقابت‌های تسلیحاتی در گذشته اتفاق افتاده است را تکرار نکنیم.

پرس تی وی : رئیس‌جمهور ترکیه با تأکید مجدد بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه مدعی شد ایجاد این منطقه برای جلوگیری از ورود پناهجویان سوری به ترکیه و دیگر مناطق ضروری است. رجب طیب اردوغان دوشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور‌ روسیه و باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا، خواهان ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه شد.

دویچه وله:روسیه و عربستان سعودی قصد دارند در تلاشی مشترک جلوی ادامه کاهش نفت را بگیرند. دو کشور در جریان نشست گروه ۲۰ تصمیم به ایجاد کارگروهی برای همکاری با یکدیگر گرفته‌اند. خالد الفالح، وزیر نفت عربستان سعودی و آلکساندر نواک همتای روسی او دوشنبه (۵ سپتامبر/ ۱۵ شهریور) در نشست گروه ۲۰ در شهر هانگژو در چین اعلام کردند که دست به همکاری‌هایی در عرصه بازار نفت خواهند زد که هدف آن ایجاد ثبات در بازار نفت است.

خبرگزاری پارس تودی: وزیر دفاع فرانسه بر لزوم احیای توانمندی‌های دفاعی اروپا تاکید کرد.”ژان ایو لودریان” Jean-Yves Le Drian، وزیر دفاع فرانسه روز دوشنبه در نشست سالانه مقامات سیاسی و نظامی این کشور در دانشگاه پلی تکنیک شهر پالزو گفت باید تا پیش از برگزاری نشست شورای اروپا در ماه دسامبر، تحرک بیشتری به مساله دفاعی داده شود تا مسیر مشخصی برای دستیابی به تصمیمات جدی دفاعی روشن شود.

پارس تودی: بولیوی واکنش دولت برزیل به تصمیم این کشور مبنی بر فراخواندن سفیر بولیوی در پی عزل دیلما روسف را شتابزده توصیف کرد. “دیوید چوکه اونکا” (David Choquehuanca) وزیر امور خارجه بولیوی ضمن شتابزده خواندن اظهارات “خوزه سررا” (José Serra) وزیر امور خارجه جدید برزیل تاکید کرد: بولیوی با هدف استفاده از اختلاف و نزاع سیاسی برزیل برای منحرف کردن و دور کردن مردم این کشور از مشکلات داخلی سفیر خود را فرا خواند.مسوول دستگاه دیپلماسی بولیوی خاطرنشان کرد: دلیل این اظهارات را نمی دانم. همه روسای جمهوری برای اینکه اطلاعات مستقیم در اختیار داشته باشند می‌توانند سفراء خود را فرا بخوانند.

مشرق نیوز:  نخست وزیر ترکیه عصر روز گذشته در اتاق عملیات مشترک ارتش این کشور که مسئول هدایت عملیات نظامی برای اشغال خاک سوریه است حضور یافت. بن علی ییلدیریم پس ازبازدید از این مرکز که در نقطه صفر مرز دو کشور سوریه و ترکیه بنا شده است گفت که هدف کشورش از ورود به خاک سوریه مبارزه با داعش نبوده بلکه جلوگیری از ایجاد کشوری کردی در جنوب ترکیه می باشد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *