جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

Loading

نگاهی به مرکز مطالعات راهبردی لاهه

۱۳۹۵/۱۲/۰۲ | اندیشکده های جهان

شورای راهبردی آنلاین- اندیشکده ها: مرکز مطالعات راهبردی لاهه (HCSS) در سال 2007 به عنوان یک اندیشکده مستقل تاسیس شد. این مرکز را پروفسور « Rob de Wijk» با تشکیل تیمی از کارشناسان و تحلیلگران ارشد که دارای سابقه فعالیت در سازمان هایی مانند وزارت دفاع هلند، سازمان ملل، اندیشکده رند (RAND) و سازمان تحقیقات علمی کاربردی هلند تأسیس کرده است.

محققان مرکز مطالعات راهبردی لاهه Hague Centre for Strategic Studies به پژوهش ها و تحلیل های راهبردی در حوزه موضوعات مربوط به مسائل دفاعی و امنیتی ملی و بین المللی می پردازند. رویکرد مرکز مطالعات راهبردی لاهه بر پیوند حوزه امنیتی با مسائلی مانند ثبات اقتصادی اجتماعی و پایداری زیست محیطی و با در نظرگرفتن اثرات بالقوه و تأثیرات سیاسی سایر مسائل تأثیرگذار می باشد. این مرکز هدف از تأسیس خود را کمک به دولت ها، سازمان های غیر دولتی و بخش خصوصی برای درک محیط به شدت متغیر و تلاش برای پیش بینی چالش های آینده با ارائه مشاوره ها و راه حل های سیاسی کاربردی عنوان نموده است. محصول پژوهش های  مرکز شامل گزارش های جامعه،چکیده ها، گزارش های تحلیل از موضوعات روز و فوری، بررسی های راهبردی، تحلیل های امنیتی منطقه ای و ژئوپولیتیک و تفسیرهای رسانه ای در جهت تبادل ایده ها ، توسعه مفاهیم جدید و بینش استراتژیک است. مرکز مطالعات راهبردی لاهه برای مشتریان بخش دولتی و خصوصی از جمله وزارتخانه های امنیتی و دادگستری، امور خارجه و دفاع هلند  و نیز کمیسیون اروپا و ناتو کار می کند.

مدیران و کارکنان

(Rob de Wijk) مدیر

راب دِویک بنیانگذار و مدیر غیر اجرایی مرکز مطالعات راهبردی لاهه می باشد. او در دانشگاه گرونینگن (Groningen) هلند در رشته تاریخ معاصر و روابط بین الملل به تحصیل پرداخت و تز دکترای خود را با موضوع استراتژی ‘انعطاف پذیری در پاسخ ” ناتو در دپارتمان  علوم سیاسی دانشگاه لِیدن (Leiden) هلند نوشت. وی فعالیت خود را از سال 1977 به عنوان یک روزنامه نگار آزاد آغاز کرد و پس از آن مدرس روابط بین الملل در دپارتمان علوم سیاسی دانشگاه لیدن شد. راب دِویک همچنین در وزارت دفاع هلند سابقه کار داشته و استاد روابط بین الملل آکادمی نظامی سلطنتی هلند بوده است. او در حال حاضر علاوه بر ریاست مرکز مطالعات راهبردی لاهه، استاد روابط بین الملل دانشگاه لِیدن هلند، رئیس اندیشکده امنیت ملی هلند و نیز ستون نویس روزنامه دولتی «Trouw» هلند می باشد.

-(Paul Sinning) مدیر اجرایی

پل سینینگ مدیر اجرایی مرکز مطالعات راهبردی لاهه می باشد. وی پس از فارغ التحصیلی از آکادمی پلیس هلند در سال 1985، کار خود را در نیروی پلیس آمستردام و به عنوان مسئول واحد تحقیقات جنایی شروع کرد. او پس از فارغ التحصیلی در رشته مدیریت از دانشگاه تیلبرگ (Tilburg) هلند در سال 1995، به عنوان مشاور در شرکت هلندی (Twynstra Gudde) که در حوزه مدیریت و مشاوره مشغول به کار شد. وی مؤلف چندین کتاب در حوزه امنیت می باشد.

-(Michel Rademaker) معاون بازار و عملیات

مایکل ردمیکر در رشته حمل و نقل و ترابری از دانشگاه تیلبورگ هلند فارغ التحصیل شد. او دارای پانزده سال سابقه کار به عنوان افسر ارتش سلطنتی هلند است و در یوگسلاوی سابق نیز در مأموریت هایی شرکت داشته است.

-(Erik Frinking) مدیر برنامه های آتی استراتژیک

اریک فرینکینگ دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم سیاسی از دانشگاه لیدن هلند است. او به مدت 13 سال در شعبه لیدن اندیشکده رند (RAND) در سمت مدیر برنامه آموزش و پرورش، علم و فناوری و نوآوری مشغول به کار بوده است.

-(Frank Bekkers) مدیر برنامه امنیتی

فرانک بکرز فارغ التحصیل رشته ریاضیات کاربردی از دانشگاه آمستردام هلند است. او دارای سال ها سابقه فعالیت در سازمان پژوهش های علمی کاربردی هلند و در بخش دفاعی و امنیتی می باشد و در طول ده ساله گذشته به عنوان مشاور با وزارت دفاع هلند همکاری داشته است.

-(Stephan de Spiegeleire) تحلیلگر ارشد

استفان دِ اسپیگِلیر از دانشگاه کلمبیا آمریکا و مؤسسه عالی ژنو در سوئیس فارغ التحصیل شده است. او به مدت 10 سال در اندیشکده رند (RAND) مشغول به کار بوده است. وی همچنین در دانشگاه وبستر در لیدن هلند به تدریس مشغول است.

-(Artur Usanov) تحلیلگر راهبردی

آرتور اوسانوف دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از مدرسه بازرگانی لندن و نیز و کارشناسی ارشد مهندسی از دانشگاه فنی کالینینگراد (Kaliningrad) روسیه است. وی در حال حاضر مقطع دکتری خود را در مدرسه عالی « Frederick S. Pardee RAND» آمریکا می گذراند. اوسانوف قبل از پیوستن به مرکز مطالعات راهبردی لاهه در اندیشکده رند، مؤسسه ایست وست (EastWest) روسیه و آژانس توسعه اقتصادی منطقه ای کالینینگراد روسیه مشغول به کار بوده است. او همچنین در دانشگاه دولتی فنی کالینینگراد و مدرسه بازرگانی بین المللی کالینینگراد تدریس می کند.

-(Eline Chivot) تحلیلگر راهبردی

اِلین چیوت دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی ، مدیریت بازرگانی و بازاریابی بین المللی از مؤسسه مطالعات سیاسی لیل فرانسه است. قبل از پیوستن به مرکز مطالعات راهبردی لاهه، اِلین چیوت در یک شرکت مشاوره ای و آموزشی راهبردی در رتردام هلند مشغول به کار بوده است.

-(Ludy de Vos) تحلیلگر راهبردی

«لودی دی وس» در ژوئیه 2014 با داشتن درجه سرهنگی آخرین ماموریت نظامی خود را به عنوان فرمانده در آکادمی نظامی سلطنتی هلند که یکی از بخش های اصلی آکادمی دفاع هلند است به پایان رسانید. او در مأموریت هایی در آلمان، بوسنی و افغانستان شرکت داشته است.

-(Robert de Rave) تحلیلگر ارشد

سرهنگ رابرت دی رِیو کار خود را در آکادمی نظامی سلطنتی هلند از سال 1979 آغاز کرد و به عنوان افسر و فرمانده نیروی هوایی خدمت کرده ، دارای مأموریت هایی در آمریکا و افغانستان بوده است.

-(Sijbren de Jong) تحلیلگر ارشد

سیبِرن دی یونگ مدرس جغرافیای سیاسی دانشگاه لیدن هلند می باشد. او مدرک دکتری و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه های لوِون (Leuven) بلژیک و گرونینگن هلند در رشته های امنیت انرژی و جغرافیای اقتصادی کسب کرد.

-(Willem Auping) تحلیلگر ارشد

ویلیام آپینگ دانشجوی دکتری دانشگاه فنی دلفت (Delft) هلند می باشد. مدرک کارشناسی ارشد او نیز از همین دانشگاه و در رشته سیاست و مدیریت می باشد.

-(Willem Oosterveld) تحلیلگر ارشد

ویلیام اوستِرولد تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته های علوم سیاسی، حقوق و تاریخ و در هلند، پاریس، لیدن و نیویورک و دانشگاه هاروارد گذرانده است. او دارای سابقه کار برای یک شرکت اطلاعاتی اقتصادی در ژوهانسبورگ، جاکارتا و کازابلانکا را دارد و در دبیرخانه شورای امنیت در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک به عنوان کارآموز فعالیت داشته است. ویلیام اوستِرولد به صورت پروژه ای دارای سابقه همکاری با وزارت خانه های دفاع و خارجه هلند می باشد.

انتشارات

گزارش (روندهای جهانی)

1.همکاری های کالایی بین المللی (10 July 2015)

  1. آینده حوزه کشاورزی و مواد غذایی (15 April 2015)
  2. ورای دولت رفاه (19 March 2015)
  3. شکاف قدرت: تحولات و جریان ها در عصر از هم گسیختگی (13 March 2015)
  4. چالش های پیش روی هلند: بازبینی راهبردها و تغییر برنامه (16 February 2015)
  5. کسب فرصت های طلایی برای تولیدات غذایی و کشاورزی هلندی در چین (27 November 2014)
  6. نقش دولت های محوری در منطقه و امنیت جهانی (9 July 2014)
  7. بازار کار و فن آوری اروپا (9 July 2014)
  8. سرمایه گذاری در نوآوری واقعا سود ده است (24 June 2014)

گزارش (روندهای جهانی)

گزارش (امنیت)

  1. بازگشت به حاشیه: تشدید تنش و بحران بین دولتی (10 March 2016)
  2. رصد کره زمین بر روی نقشه (19 February 2016)
  3. اگر صلح را میخواهی برای جنگ آماده شو: توانمندسازی فردی، انعطاف پذیری اجتماعی و نیروهای مسلح (17 December 2015)
  4. تأمین امنیت زیرساخت های حیاتی در هلند: به سوی یک بستر آزمایشی ملی (27 November 2015)
  5. نیروهای عملیات ویژه: جنگاوران پنهان در آینده نزدیک (9 July 2015)
  6. بیماری های واگیردتر و زمان بندی استراتژیک (24 June 2015)
  7. گسترش مرزها: منازعه زمینی در جهان امروز (23 June 2015)
  8. تقسیم بندی بازیهای جنگی راهبردی (15 May 2015)
  9. ورای جنگ سرد اظهارنظرها: چگونه رسانه های آنلاین می توانند فضای پس از فروپاشی شوروی را تغییر دهند؟ (20 April 2015)
  10. ارزیابی امنیت فضای مجازی: فراتحلیل تهدیدات، روندها و پاسخ خا به حملات مجازی (16 April 2015)

گزارش (منابع طبیعی)

  1. مواد اولیه در اقتصاد هلندی (19 January 2016)
  2. معدن کارى در دریای عمیق: کندن زمین یا پیشرفت کردن؟ (19 October 2015)
  3. آنچه وب سایت های رسمی در مورد سویا و روغن نخل می گویند (10 April 2015)
  4. زمان بیدار شدن: سیاست های انرژی و آب و هواییِ جغرافیای سیاسی اتحادیه اروپا در سال 2030 (30 September 2014)
  5. بازسازی پایدار: پتانسیل بازار نوسازی (12 February 2014)
  6. جغرافیای سیاسی گاز شِیل (11 February 2014)
  7. نفت بدون خون ریزی؟ امنیت اقتصادی، امنیت سیاسی و نظامی گری (6 January 2014)
  8. نوآوری در جهانِ در حال گرم شدن. تحقیقات مربوط به چالش بزرگ تغییرات آب و هوایی در اروپا (1 January 2014)
  9. “منابعی برای آینده ما: مسائل کلیدی و بهترین شیوه ها در بهره وری منابع (14 November 2013)
  10. جغرافیای سیاسی منابع معدنی برای فناوری های انرژی تجدیدپذیر (8 August 2013)

رویدادها

(حوزه روندهای جهانی)

  1. کنگره افراط گرایی و تروریسم (May 31, 2016)
  2. بازدید کارکنان جوان و کارآموزان از وزارت امور خارجه هلند (11 December 2015)
  3. برگزاری کلاس آموزشی جغرافیای سیاسی (2 November 2015)
  4. کنفرانس ” امنیت سیاره ای: صلح و همکاری در زمان تغییرات آب و هوایی و چالش های جهانی زیست محیطی ” (2 November 2015

until 3 November 2015)

  1. برگزاری نشست با موضوع نقش چین در حفظ صلح و مقابله با تروریسم و مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز در مالی (30 April 2015)

(حوزه امنیت)

1.برگزاری نشست با موضوع تهدید و تضعیف مدیریت عمومی (17 March 2016)

  1. برگزاری نشست با موضوع نوآوری در مبارزه با تروریسم (29 February 2016)
  2. کنفرانس امنیت مجازی (3 February 2016

until 4 February 2016)

  1. برگزاری نشست با موضوع امنیت و مالکیت معنوی (5 November 2015)
  2. برگزاری نشست با موضوع امنیت فضای مجازی جمعی (17 December 2015)

(حوزه منابع طبیعی)

1.کنفرانس تقویت اطلاعات بهتر در مورد امنیت عرضه مواد اولیه (22 April 2016)

  1. برگزاری نشست با موضوع منابع معدنی و ریسک اعتباری (4 November 2015)
  2. ارائه سخنرانی با موضوع منابع انرژی در سیاست خارجی روسیه در کنفرانس بین المللی دانشجویی در آمستردام توسط (Sijbren de Jong) (30 June 2015)
  3. برگزاری نشست با موضوع منابع گازی هلند (10 June 2015)
  4. برگزاری میزگرد با موضوع اتحادیه انرژی اروپا (20 May 2015)

مشتریان و شرکاء عمده

– اتحادیه امنیتی لاهه: بزرگترین گروه امنیتی اروپا که از نهادهای بازرگانی، دولتی و علمی تشکیل شده است که بر نوآوری در حوزه های امنیت فضای مجازی، امنیت ملی و شهری، حفاظت از زیرساخت های حیاتی و پزشکی متمرکز می باشند.

– زیمنس شرکت آلمانی و چندملیتی است که در سال ۱۸۴۷ توسط ارنست فون زیمنس در شهر برلین تاسیس شد. امروزه شرکت زیمنس در زمینه تولید تجهیزات مخابراتی و نورپردازی، لوازم خانگی، انواع قطار، تجهیزات تولید برق، سیستم‌های خودکارسازی، تجهیزات پزشکی و سامانه‌های اعلام حریق فعالیت می‌کند. هم‌اکنون شمار کارکنان زیمنس بالغ بر ۳۶۰ هزار نفر می‌باشدکه در ۱۹۰ کشور جهان اشتغال دارند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر مونیخ آلمان قرار دارد.

– سازمان پژوهش های علمی کابردی هلند که دارای 3800 کارمند و به عنوان بزرگترین مؤسسه تحقیقاتی هلند شماخته می شود.

– موسسه لاهه برای عدالت جهانی در سال 2011 با حمایت دولت هلند تأسیس گردید و بر سه حوزه موضوعی پیشگیری از مناقشه، حاکمیت قانون و حکومت جهانی تمرکز دارد.

– انجمن ریسک جهانی (GRF) در سال 2008 با هدف افزایش دانش و تبادل دانش در استفاده به موقع از استراتژی های مدیریت ریسک ، ابزار و راه حل های عملی بین همه حوزه ها و ذینفعان درگیر در کاهش خطر بلایا در سوئیس تأسیس گردید.

– گروه کشتی سازی بین المللی مستقر در هلند  با بیش از 50 کارخانه زیرمجموعه.

– گروه تالِس یک شرکت چند ملیتی فرانسوی است که به طراحی و ایجاد سیستم های برقی و ارائه خدمات در حوزه های هوافضا، دفاع، حمل و نقل و امنیت می پردازد و دفتر مرکزی آن در حومه پاریس می باشد.

– عرضه کننده جهانی منجر از مواد و سیستم های محافظ در حوزه حفاظت شخصی و جمعی برای اهداف نظامی.

– یک شرکت آمریکایی چندملیتی فناوری که در آرمونک نیویورک قرار دارد. این شرکت تولید کننده و فروشنده نرم‌افزار و سخت‌افزارو ارائه دهنده خدماتی چون زیرساخت، میزبانی وب، فناوری نانو و ابررایانه است.

– وزارت دفاع هلند

– وزارت امور اقتصادی، کشاورزی و نوآوری هلند

– وزارت آموزش، فرهنگ و علوم هلند

– وزارت امور خارجه هلند

– وزارت کشور و روابط پادشاهی هلند

– دیوان جنایی بین المللی

–  دانشگاه آمستردام هلند

محتوای تولیدی مرکز با موضوع ایران

1.زمان مناسب برای ایران جهت تبدیل شدن به یک شریک سازنده در خاور میانه فرا رسیده است. نویسنده: «Dr. Willem Oosterveldt» تاریخ: 19 January 2016

  1. بهبود روابط ایران و غرب در طول دهه آینده بعید است. « Ovunc Kutlu» تاریخ: 21 July 2015
  2. معامله با ایران برای اتحادیه اروپا چالش ژئوپولیتیک ایجاد می کند. «Willem Th. Oosterveld and Sijbren de Jong» تاریخ: 8 July 2015
  3. خیزش چین برای واردات نفت از ایران پس از توافق هسته ای. «Huseyin Erdogan» تاریخ: 15 July 2015
  4. چرا ایران باید درگیر شود، و نه شامل؟ « Willem Oosterveld» تاریخ: 17 July 2015
  5. توافق با ایران: کدام عواقب برای اوپک، عربستان سعودی و روسیه؟ «Sijbren de Jong» تاریخ: 16 July 2015
  6. چارچوب توافق با ایران، فرصتی برای برنامه تنوع انرژی اتحادیه اروپا. «Sijbren de Jong» تاریخ: 17 April 2015
  7. سود روسیه و ایران از معامله نفت در برابر کالا در تحریم ها. «Sijbren de Jong» تاریخ: 11 June 2015
  8. ایران به منظور جذب شرکت های نفتی بین المللی به تغییر مدل قرارداد نیاز دارد. «Sijbren de Jong» تاریخ: 14 April 2015
  9. گاز ایران می تواند به شرق و همچنین غرب ارسال شود. « Ovunc Kutlu» تاریخ: 21 July 2015
  10. زمینه همکاری های بخش انرژی ایران و چین قبل از حذف تحریم ها فراهم شده است. «Sijbren de Jong» تاریخ: 10 April 2015
  11. انقلاب بعدی ایران. «Sijbren de Jong» تاریخ: 26 June 2015
  12. بازگشایی مجدد سفارت بریتانیا و ایران از اهمیت نمادین برخوردار است. «Zeynep Beyza Karabay» تاریخ: 25 August 2015
  13. چرا نباید نگران ایران باشیم؟ «Sijbren de Jong» تاریخ: 20 April 2010
  14. عربستان سعودی می خواهد نقش ایران را در امور خاور میانه در نظر بگیرد. «Ovunc Kutlu, Furkan Naci Top, Murat Temizer»تاریخ: 29 March 2015

راه های ارتباط با مرکز

آدرس:

The Hague Centre for Strategic Studies

Lange Voorhout 16

2514 EE The Hague

The Netherlands

Telephone +31(70) 318 48 40

Telefax +31(70) 318 48 50

E-mail info@hcss.nl

وبسایت:

http://www.hcss.nl/

https://twitter.com/hcssnl توئیتر

https://www.linkedin.com/company/the-hague-centre-for-strategic-studies

https://www.facebook.com/pages/The-Hague-Centre-for-Strategic-Studies/352143678279440?fref=ts

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *