جدیدترین مطالب

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

Loading
19فروردین ماه 1395

رسانه ها ؛ تاکید آمریکا بر اقدام نظامی بیشتر در سوریه و…

۱۳۹۶/۰۱/۱۹ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری نشست شورای امنیت وآمادگی واشنگتن برای انجام اقدام نظامی بیشتر در سوریه، واکنش اروپا به حملات آمریکا به پایگاه هوایی سوریه، تاکید لاوروف و چاووش‌اوغلو بر لزوم ادامه مذاکرات صلح سوریه، دیدار ترامپ با رئیس جمهورچین،طرح شورای امنیت ملی آمریکا برای مقابله با کره شمالی، تعطیلی دفتر ناتو در ازبکستان، تماس تلفنی پوتین با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برنامه ریزی ترکیه برای حمله نظامی به عراق ،آغاز تحویل سلاح جدایی‌‌طلبان باسک، وضع تحریم های جدید واشنگتن علیه سوریه، انجام بزرگترین خرید تسلیحاتی هند از اسرائیل، اقدام روسیه به لغو توافق "ایمنی پروازها" با آمریکا و دستگیری و شناسایی هویت عامل حمله در استکهلم ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): شورای امنیت شب گذشته جلسه فوق‌العاده‌ای را برای بررسی حمله موشکی آمریکا که پایگاه هوایی الشعیرات در حمص سوریه را هدف قرار داد، برگزار کرد که بار دیگر صحنه تنش شدید بین روسیه و آمریکا بود. در این جلسه بحث و جدل تازه‌ای در خصوص بررسی اوضاع سوریه بعد از حمله آمریکا رخ داد در حالی که فرانسه و انگلیس از این حمله حمایت کردند نمایندگان روسیه، چین، سوریه و بولیوی آن را نقض قوانین بین‌المللی خواندند. نیکی هیلی، نماینده واشنگتن در سازمان ملل نیز در این جلسه گفت:‌ آمریکا اقدام کاملا حساب شده و “کاملا موجه” را در خصوص حمله موشکی به پایگاه هوایی سوریه گرفت و ما آماده‌ایم گام‌های بیشتری برداری.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): در حالی که دولت آلمان به صورت ضمنی از اقدام نظامی آمریکا در سوریه حمایت کرده و آن را حملاتی “محدود و هدفمند” خوانده اپوزیسیون این کشور اقدام دولت ترامپ در سوریه را مورد انتقاد قرار داد. در پی این حملات، سیاستمداران اتحادیه اروپا و بازرس تسلیحاتی سابق سازمان ملل نیز خواستار تحقیقات درباره حمله شیمیایی در سوریه شدند.آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مراسم “حامیان پناهجویان” در برلین بار دیگر آن چه را “قتل‌عام مردم بی‌گناه سوریه با تسلیحات شیمیایی” خواند، محکوم کرد و به صورت ضمنی گفت که حملات موشکی آمریکا “قابل درک و توجیه‌پذیر” است!

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزیرخارجه روسیه در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود به بررسی اوضاع سوریه در پی حمله موشکی آمریکا علیه پایگاه هوایی “الشعیرات” در این کشور پرداخت. طبق بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با مولود چاووش‌اوغلو، همتای ترکیه‌ای‌اش بر مخالفت خود با این اقدام آمریکا علیه سوریه که به پیچیده‌تر شدن شرایط تنش‌زده این کشور و مختل شدن تلاش‌های روسیه و ترکیه برای حل بحران به شکلی مسالمت‌آمیز منجر می‌شود، تاکید کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رییس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار با همتای چینی خود، او را به منظور انجام اقدامات بیشتر برای مهار برنامه هسته‌ای کره شمالی و کمک به کاهش کسری تجاری میان آمریکا و چین تحت فشار قرار داد اما همزمان آنچه را که روابط «بسیار مهم» کشورش با چین خواند، تحسین کرد. دونالد ترامپ در اولین نشست میان رهبران آمریکا و چین از پیشرفت بر سر مسائل میان دو کشور حرف زد و برخی از دستیاران دو رهبر نیز چنین سخنانی را مطرح کردند اما توضیحات مشخص و بیشتری به غیر از اینکه چین با همکاری با آمریکا به منظور کاهش اختلاف‌ها و پیدا کردن زمینه‌های مشترک برای همکاری موافقت کرده، ارائه نکردند.

خبرگزاری فارس: مقامات آمریکایی می‌گویند سه گزینه استقرار بمب اتم در کره جنوبی، ترور سران کره شمالی و انجام خرابکاری در این کشور، به ترامپ پیشنهاد شده است. شورای امنیت ملی آمریکا گزینه‌های پیشنهادی برای مقابله با کره شمالی را به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ارائه کرده است.این گزینه‌ها پیش از دیدار روز گذشته روسای جمهور آمریکا و چین به ترامپ ارائه شد.

خبرگزاری فارس:  مشاور امنیت ملی پاکستان گفت: هنوز نمی‌توانم درباره اقدامات ائتلاف نظامی عربستان توضیح دهم اما اطمینان می‌دهم، پاکستان هیچ قراردادی برای اعزام نیروی نظامی به یمن ندارد. «ناصر جنجوعه» مشاور امنیت ملی پاکستان در یک کنفرانس خبری گفت: راحیل شریف رهبری یک ائتلاف نظامی اهل سنت را نپذیرفته و برای ایران نیز مانند سایر کشورها اهمیت قائل است.

خبرگزاری فارس: دفتر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به علت کاهش بودجه سال 2017 به فعالیت خود در ازبکستان پایان داد.«روزاری پولیزی» رئیس دفتر ناتو در تاشکند در نوامبر سال گذشته از تعطیلی دفتر ناتو در امور آسیای مرکزی در ازبکستان خبر داده بود.وی با اشاره به اینکه تجدید نظر و کاهش بودجه سال 2017 میلادی علت اصلی تعطیلی دفتر ناتو در تاشکند می‌باشد، گفت: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، آسیای مرکزی‌ را به عنوان مسیر اولویت‌دار فعالیت خود تلقی می‌کند.

خبرگزاری مهر: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در خصوص افزایش همکاری های دو طرفه برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه گفتگو کرد.گفته می شود در این تماس تلفنی در خصوص اهمیت افزایش قدرت جامعه جهانی برای مبارزه با تروریسم تاکید شده است.

  خبرگزاری مهر:  وزیر خارجه ترکیه در گفتگویی اعلام کرد که برای حمله به شمال عراق با هدف مبارزه با پ ک ک برنامه ریزی می کند. مولود چاوش اوغلو گفت: آنکارا قصد دارد برای مقابله با تهدیدات تروریستی موجود در شمال عراق به این منطقه حمله می کند. وی افزود: پ ک ک خواهان ایجاد پایگاه نظامی در شهر سنجار واقع در شمال عراق و تبدیل آن قندیل دوم است اما ما اجازه این کار را نخواهیم داد.

خبرگزاری ایرنا:   کره جنوبی اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در خصوص ضرورت استقرار سامانه ضد موشکی «تاد» در شبه جزیره کره توضیحات لازم را به همتای چینی خود داده است. آمریکا و کره جنوبی تابستان سال گذشته توافق کردند که سامانه ضد موشکی آمریکایی «تاد» برای مقابله با تهدیدات کره شمالی تا پایان سال جاری میلادی در 300 کیلومتری شهر سئول آرایش داده شود؛ تصمیمی که همواره با مخالفت شدید چین روبرو بوده است.

خبرگزاری تسنیم:  یک نماینده روسی از محافظت پایگاه‌های این کشور در خاک سوریه با سامانه های دفاع موشکی اس ۳۰۰ و اس ۴۰۰ خبر داده است. ویکتور اوزروف رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان روسیه در مصاحبه با ریانوستی تاکید کرد: پایگاه هوایی روسیه در استان لاذقیه و همین طور پایگاه دریایی روسیه در طرطوس توسط سامانه های دفاع موشکی اس 300 و اس 400 محافظت می شود.

 خبرگزاری صدا و سیما:  سازمان جدایی طلب باسک اسپانیا «اتا» روز شنبه آماده می شود سلاح‌های خود را تحویل دهد و به بیش از 40 سال شورش مسلحانه که این گروه را به یکی از جنبش‌های جدایی‌طلب تسلیم ناپذیر در اروپا تبدیل کرده بود، پایان دهد.روند تاریخی خلع سلاح جدایی طلبان باسک روز شنبه در بایون فرانسه در بخش پیرنه-آتلانتیک کامل می شود بی آنکه به معنای انحلال این گروه باشد. اتا ماه اکتبر سال 2011 کنار گذاشتن قطعی مبارزه مسلحانه را که طی 40 سال بیش از 850 کشته بر جا گذاشت، اعلام کرده بود.

 خبرگزاری صدا و سیما: وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد کره جنوبی تحریم های جدید و یکجانبه اتحادیه اروپا علیه کره شمالی را پیام هشدار آمیز قاطعانه در برابر ادامه اقدامات تحریک آمیز کره شمالی می داند. وزارت امور خارجه کره جنوبی همچنین اعلام کرد کشورش به منظور تشدید فشارها بر کره شمالی برای پایان دادن به برنامه های هسته ای و موشکی خود همکاری بیشتری با اتحادیه اروپا و جامعه بین الملل به عمل خواهد آورد.

خبرگزاری صدا و سیما:  رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت این سازمان امیدوار است در پی حمله موشکی آمریکا به سوریه، اوضاع “وخیمتر” نشود.«پیتر تامسون» در این باره گفت “فرآیندهای صلح” در ژنو و آستانه قزاقستان در حال پیگیری است. وی افزود: “مذاکره کنندگان در حال پیشرفت هستند، و در مسیر صحیحی رو به جلو می روند. کاهش تنش و ادامه این فرآیندهای صلح، ترجیح داده می شود.”

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  رییس جمهور امریکا، مصرانه از شی جین پینگ، رییس جمهور چین خواسته است تا بخاطر برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی، تحریمات علیه آن کشور را تقویت کند.این دو رهبر، روز جمعه اولین اجلاس سران را در ویلای شخصی ترامپ، در فلوریدا به پایان رساندند.ترامپ گفت به اعتقاد وی توانستند رابطه فوق العاده ای برقرار کنند و افزود چشم به راه ملاقات های بیشتری در آینده هستند. و اینکه فکر می کند بسیاری از مشکلات بالقوه بد برطرف خواهند شد.

العالم فارسی:  استیون منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، جمعه‌ شب از تصمیم این کشور برای اعمال تحریم‌های تازه علیه سوریه خبر داد.منوشین در جمع خبرنگاران آمریکایی گفت این تحریم‌ها در «آینده‌ای نزدیک» و در واکنش به حادثه «خان شیخون» علیه دولت سوریه اعمال می‌شوند. وی گفت واشنگتن تحریم را ابزاری بسیار کارآمد برای پیشبرد سیاست‌های خود می‌داند و در صورت نیاز از این ابزار استفاده می‌کند.

دویچه وله: رژیم صهیونیستی حدود دو میلیارد دلار اسلحه و تکنولوژی تسلیحاتی پیشرفته به هند می‌فروشد. این “بزرگترین قرارداد دفاعی” میان تل اویو و دهلی نو بوده است .طبق این قرارداد ، هند از اسرائیل یک سیستم دفاعی پیشرفته شامل موشک‌های میان‌برد زمین به هوا خریداری می‌کند. رژیم صهیونیستی  همچنین یک سیستم دفاع دریایی به هند تحویل می‌دهد.

رادیو فرانسه: بعد ازحملۀ موشکی آمریکا به پایگاه شعیرات در سوریه، مسکو اعلام کرد که که توافق با آمریکا را در مورد “پیش‌گیری از حوادث هوایی” لغو می‌کند. لغو این توافق به طور ضمنی می‌تواند تهدیدی نظامی علیه آمریکا محسوب شود.دولت روسیه “یادداشت تفاهم پیشگیری از سوانح هوایی” را به طور یکطرفه لغو کرد.قبلاً مسکو و واشنگتن یادداشتی امضا کرده بودند که هدف آن حفظ امنیت هواپیماهای دو طرف بود.

پرس تی وی :  رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اروپا را «مرکز نازیسم» و «قاره‌ای فاسد» نامیده است. این اظهارتِ اردوغان در پی اقدام برخی از کشورهای اروپایی در لغو اجتماعات و مراسم تبلیغاتی آنکارا در این کشورها، بیان شد.اردوغان در جمع هوادارانش در شهر بالیکسیر گفت: «اروپا دیگر مرکز دموکراسی و حقوق بشر نیست و به مرکز سرکوب، خشونت و نازیسم تبدیل‌شده است.»

پرس تی وی : فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، می‌گوید حملۀ موشکی اخیر ایالات‌متحده به سوریه توجیه قانونی ندارد. موگرینی گفت رهبران اتحادیه اروپا از واشنگتن به‌خاطر اینکه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را خط قرمز می‌داند، قدردانی می‌کنند اما این اتحادیه، مذاکره را تنها راه برای حل بحران سوریه می‌داند.

خبرآنلاین: جنگنده‌های روسیه چندین منطقه را در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه به شدت بمباران کردند. جنگنده های روسیه چندین منطقه را در ریف استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه به شدت بمباران کردند.این حملات بعد از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه در حمص صورت می‌گیرد.

پارس تودی:  پلیس سوئد اعلام کرد که عامل حمله با کامیون به عابران و یک فروشگاه در خیابان پرتردد استکهلم که چهار کشته و 15 زخمی برجای گذاشت، دستگیر شد. پلیس سوئد گفت ، یک مرد 39 ساله اهل ازبکستان  در شمال استکهلم توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد که به حمله با کامیون به عابران و یک فروشگاه در خیابان پرتردد استکهلم اعتراف کرد. استفان لوفون نخست وزیر سوئد گفت، همه شواهد از تروریستی بودن این حمله خبر می دهند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *