جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی لغو شد

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش دادند که جلسه کابینه جنگ این رژیم برای بررسی توافق مبادله اسرا با حماس لغو شده است.

Loading
2مردادماه 1396

رسانه ها ؛ تحویل قدرت در عربستان و…

۱۳۹۶/۰۵/۰۲ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: تحویل قدرت پادشاه عربستان به ولیعهد به بهانه سفر ، هشدار رئیس جمهور قرقیزستان درخصوص پایگاه آمریکا در منطقه، نشست سازمان همکاری اسلامی با محوریت قدس در جده، حمایت ‌آلمان از تحریم‌های هر چه بیشتر علیه روسیه ، برگزاری اولین رژه دریایی روسیه در نزدیکی طرطوس سوریه، تاکید ائتلاف تحت امر آمریکا به عدم خروج از سوریه ، برگزاری نشست خلع سلاح هسته ای در ژاپن ،تاکید لاوروف برافزایش همکاری های نظامی با عراق ، سفر فرستاده ترامپ به فلسطین اشغالی، کنترل حزب الله بر مهمترین پایگاه جبهه النصره در شرق لبنان، کمک روسیه به ایران در آزمایش سفینه فضایی و تحویل اولین کشتی پیشرفته دور ازساحل به نیروی دریایی هنداز مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صدا و سیما:  به بهانه سفر به مراکش، پادشاه عربستان امور کشور را به پسرش سپرد.ملک بن سلمان امروز امور کشور را به محمد بن سلمان ولیعهد خود سپرد.دربار عربستان سعودی با صدور بیانیه ای اعلام کرد سلمان بن عبدالعزیز از امروز برای تعطیلات از عربستان خارج می شود. خبرگزاری اسپوتنیک سه روز پیش نوشت: پیش بینی های دیپلمات ها ومقامات عربستانی و عربی بر اساس اطلاعات درز کرده از منابع قدرت در این پادشاهی، حاکیست سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان به دلیل وضع جسمانیش آماده کناره گیری از پادشاهی به سود پسرش در سپتامبر (شهریور) آینده است.

خبرگزاری صدا و سیما: رئیس جمهور قرقیزستان گفت: برخی کشورها به ما هشدار دادند که آماده اند در صورت لزوم پایگاه هوایی آمریکا را در قرقیزستان با موشک هدف قرار دهند. آلماز بیک آتامبایف در نشست خبری اعلام کرد: پایگاه هوایی آمریکا در این کشور تهدیدی جدی برای امنیت قرقیزستان بود. وی افزود: این یکی از دلایلی بود که قرقیزستان تصمیم به تعطیلی پایگاه هوایی آمریکا گرفت که از سال 2001 در فرودگاهی در بیشکک قرار داشت و برای پشتیبانی از ماموریت ناتو در افغانستان مورد استفاده قرار می گرفت.

خبرگزاری فارس: نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در سطح نمایندگان دائمی با محوریت بررسی اوضاع قدس امروز در جده برگزار شد. قرار است اوایل آگوست آینده نشست دیگری در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو این سازمان در استانبول برگزار شود.در نشست امروز «سمیر بکر ذیاب» معاون دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در امور فلسطین و قدس به نیابت از «یوسف بن احمد العثیمین» دبیرکل این سازمان به ایراد سخن پرداخت و گفت که قضیه حرم قدس شریف خط قرمزی است که  هیچ گونه مسامحه و کوتاهی درباره آن ممکن نیست.

خبرگزاری فارس:  آلمان حامی اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه است. رویترز درگزارشی به نقل از 2 منبع در بروکسل آورده است که آلمان از اتحادیه اروپا خواسته‌ است که 4 شرکت و تبعه روسی را به فهرست تحریم‌های مربوط به شرکت زیمنس، اضافه کند. این تحریم‌ها مربوط به فرستادن توربین‌های گازی به کریمه است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  فرمانده نیروهای دریایی روسیه اعلام کرد که ناوها و جنگنده‌های روسی در رژه نظامی دریایی در نزدیکی بندر طوطوس سوریه شرکت می‌کنند. ولادیمیر کورولوف، فرمانده نیروهای دریایی روسیه اعلام کرد این رژه که به مناسبت روز ناوگان جنگی روسیه در دریای مدیترانه برگزار می‌شود، برای اولین بار و بنا به دستور سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه برپا می‌شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش اعلام کرد که ماموریت این ائتلاف در سوریه پس از طرد داعش از رقه پایان نمی‌پذیرد. رابرت جونز، مسئول دوم و معاون فرمانده نیروی ماموریت‌های مشترک در ائتلاف تحت امر آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که ماموریت ائتلاف در سوریه پس از طرد داعش از شهر رقه پایان نمی‌پذیرد.

خبرگزاری مهر: هیئت کمیسیون اروپایی سرگرم مذاکره با نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا درباره تحریم های احتمالی جدید علیه روسیه است.به گزارش خبرگزاری مهر، این خبر را «یوهانس هاهن» کمیسر اتحادیه اروپا اعلام کرد.وی به خبرنگاران گفت: در خصوص تحریم های آمریکا علیه روسیه هنوز مذاکراتی بین هیئت ما و مجلس نمایندگان آمریکا در جریان است.

  خبرگزاری مهر:  فومیئو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، می گوید که دولت از کارشناسان کشورهای هسته ای و غیرهسته ای دعوت خواهد کرد تا در نشست خلع سلاح هسته ای که قرار است در سال جاری در ژاپن برگزار شود، شرکت نمایند.کیشیدا گفت که دولت ژاپن ۱۶ کارشناس از جمله کارشناسانی از شهرهای هیروشیما و ناگاساکی را انتخاب کرده است تا در این نشست حضور یابند.وی گفت که اختلاف نظر میان کشورهای دارای تسلیحات هسته ای و کشورهای فاقد اینگونه تسلیحات در سال های اخیر افزایش یافته است.

 خبرگزاری مهر: وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق به تمایل مسکو برای تقویت هر چه بیشتر روابط با بغداد به ویژه در عرصه نظامی اشاره کرد. «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق گفت روسیه قصد دارد تا مشارکت و همکاری خود را با عراق، گسترش دهد.

خبرگزاری ایرنا: فرستاده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه سفر کرد تا تنش ها در باره بحران مسجد الاقصی را که روزهای اخیر به اقدامات خشونت بار تبدیل شده، مهار کند. جیسون گرین بلات یک هفته بعد از بحران مربوط به مسجد الاقصی وارد فلسطین اشغالی شده است.

العالم فارسی: مهمترین پایگاه تروریست های جبهه النصره در شرق لبنان به کنترل مقاومت درآمد.به گزارش خبرنگار شبکه العالم، تعداد زیادی از نیروهای مقاومت امروز با پیشروی در حومۀ شهر عرسال توانستند منطقه وادی الخیل را به کنترل کامل خود دربیاورند؛ منطقه ای که مهمترین پایگاه گروه تروریستی جبهه النصره در این حومۀ به شمار می آمد.

رادیوچین: رزمایش نظامی مشترک سال 2017 چین و روسیه برگزار شد و فرماندهان ارتش دو کشور ضمن ارائه گزارش مراحل برگزاری این رزمایش، درباره جزییات به بحث و تبادل نظر پرداختند.به گزارش رادیو چین،  پس از ارائه گزارش فرماندهان چینی و روسی درباره طرح‎های جنگی خود، یک نمایش آزمایشی از این طرح‎ها برگزار شد و تیم‎های فرماندهی دو کشور پس از ارائه راه حل برای مشکلات به وجود آمده در طول برگزاری این رزمایش، خود را برای برگزاری رزمایش دریایی آماده کردند.

اسپوتنیک روسیه: شرکت «روس کاسموس» روسیه با ایران توافق کرده که برای کمک به پرواز آزمایشی سفینه فضایی دارای سرنشین به این کشور کمک کند.به گزارش اسپوتنیک، انشتیتوی مطالعاتی و تحقیقاتی وابسته به وزارت علوم و فناوری ایران اعلام کرد که با سازمان «روس کاسموس» به توافقاتی دست پیدا کرده است. به گفته منابع خبری ایران، سازمان روسی به طرف ایرانی در پرواز آزمایشی سفینه سرنشین دار فضایی کمک خواهد کرد.

تی .آر.تی ترکیه: مذاکرات ترکیه و اتحادیه اروپا فردا در بروکسل برگزار می‌شود.مذاکرات سیاسی ترکیه و اتحادیه اروپا در سطح وزرا فردا با حضور مولود چاووش اوغلو، عمر چلیک و فدریکا موگرینی و یوهانس هان در بروکسل برگزار می‌شود.

رادیو هند: نیروی دریایی هند اعلام کردکشتی نیروی دریایی پی (623) اولین کشتی پیشرفته دور ازساحل را تحویل گرفته است . دربیانیه نیروی دریایی هند امده است این کشتی را از یک کشورهمسایه در روز شنبه در بندر گووا تحویل گرفته است .

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *