جدیدترین مطالب

رهایمان نکن آمریکا

رهایمان نکن آمریکا

بشیر اسماعیلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: به نظر می‌رسد که آخرین تلاش‌های اسراییل برای نگاه داشتن بی قید و شرط غرب در کنار خود بی نتیجه خواهد ماند و دنیا آنقدر چالش جدید برای تمدن غربی به ارمغان آورده است که دیگر مثل مسأله اسراییل، نخستین اولویت غرب نخواهد بود‌.
Loading

أحدث المقالات

پاسخ بلینکن به پرسشی درباره اطلاع واشنگتن از حمله منتسب به اسرائیل: آمریکا در هیچ حمله‌ای دخالت نداشته است

اولین سوال خبرنگاران از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در کاپری ایتالیا درباره گزارش‌ها از حمله منتسب به اسرائیل به ایران بود و اینکه آیا آمریکا از این حمله مطلع بود یا نه. او به این سوال پاسخ نداد و فقط گفت که «آمریکا در هیچ حمله‌ای دخالت نداشته است.»

ترامپ از اروپا خواست “بجنبد”!

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در شبکه اجتماعی Truth Social از اروپا خواست تا “بجنبد” و از آن انتقاد کرد که کمتر از واشنگتن برای کمک به اوکراین هزینه می کند.

اروپا به تاکتیک تحریم‌های شدیدتر علیه ایران متوسل شده است/فراخوان یکپارچه اتحادیه اروپایی از اسرائیل برای خویشتنداری

اتحادیه اروپایی به تاکتیک وعده تحریم های شدیدتر علیه ایران متوسل شده است. انتظار می رود وزرای امور خارجه اتحادیه اروپایی، این روزها، درباره اعمال تحریم های بیشتر در همین هفته، اگر همه موافق باشند، گفت وگو کنند.موفق باشید!: غرب از سال ۱۹۷۹ در حال وضع تحریم علیه ایران است و تهران هم به دور زدن آنها خو گرفته تا فن آوری های نظامی اش را به پیش ببرد. تحریم ها بیشتر ارزشی نمادین دارند.

پاکستان: تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد + فیلم

اسلام‌آباد – ایرنا – سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تاکید بر تنش‌زدایی در خاورمیانه گفت: اقدامات بی پروای رژیم اشغالگر اسرائیل از جمله حمله آن به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق منجر به تشدید اوضاع شده است.  

Loading
24مردادماه 1396

رسانه ها ؛ طرح حمله به گوام یگ گام به عملیاتی شدن و..

۱۳۹۶/۰۵/۲۴ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: بازدید رهبرکره شمالی از ستاد طرح حمله به گوام ،آغاز عملیات هوایی ارتش عراق برای آزادسازی تلعفر،هشدار روسیه به آمریکا درخصوص افغانستان، درخواست کمک کردستان عراق از «اسرائیل» برای همه‌پرسی استقلال، روسیه خواستار نشست ایران و 1+5 ، موافقت عربستان با تاسیس شورای هماهنگی سعودی- عراقی، توقف واردات چین از کره شمالی و ابراز تمایل وزیران دفاع و خارجه آمریکا برای مذاکره با کره شمالی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ارتش کره شمالی طرح حمله موشکی به سمت گوام را با کیم جونگ اون در میان گذاشت. به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد، کیم جونگ اون، رهبر این کشور پس از آن که در جریان جزئیات این طرح قرار گرفته، برای مدتی طولانی آن را بررسی کرده و درباره این طرح با فرماندهان نظامی گفت‌وگو نموده است.این طرح در جریان دیدار رهبر کره‌شمالی با فرماندهان نیروهای راهبردی این کشور که مسئولیت واحدهای موشکی پیونگ‌یانگ را بر عهده دارند، ارائه شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ارتش عراق از آغاز حمله هوایی به شهر تلعفر در شمال غرب موصل خبر داد.به گزارش ایسنا،محمد الخضری، سخنگوی وزارت دفاع عراق امروز سه شنبه اعلام کرد حملات هوایی برای آزادسازی شهر تلعفر آغاز شده است.وی افزود حمله زمینی برای سلطه بر این شهر پس از پایان حملات هوایی آغاز خواهد شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه روسیه به افغانستان گفت: جنگ آمریکا در افغانستان شکست خورده و واشنگتن باید نیروهایش را از این کشور خارج کند. به گزارش ایسنا، کابلوف که یکی از مدیران وزارت خارجه روسیه است به روزنامه ایزوستیا گفت: مسکو لزومی برای افزایش حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان نمی‌بیند.

خبرگزاری فارس: مقاماتی از منطقه کردستان عراق طی هفته‌های اخیر برای وساطت تل‌آویو با آمریکا درباره همه‌پرسی استقلال، به فلسطین اشغالی سفر کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، «کسنیا اسوتلووا» نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) اعلام کرد که تعدادی از مقامات ارشد منطقه کردستان عراق طی هفته‌های اخیر به فلسطین اشغالی سفر کرده و خواستار حمایت تل‌آویو از همه‌پرسی استقلال آنها شدند.

خبرگزاری فارس:  سناتور روس اعلام کرد احتمال دارد کشورش برای ثبات بخشیدن به اوضاع کنونی برجام، خواستار برگزاری نشست ایران و 1+5 شود.به گزارش خبرگزاری فارس، به دنبال اظهارات صبح امروز سه شنبه «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال خروج ایران از برجام در صورت گسترش تحریم‌های ضدایرانی آمریکا، خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از «ولادیمیر دژاباروف» معاون رئیس کمیته بین‌المللی شورای فدراسیون روسیه گزارش کرد که روسیه احتمالاً خواستار گفت‌وگو میان ایران و دیگر اعضای گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، روسیه، چین، فرانسه بعلاوه آلمان) شود تا به اوضاع به وجود آمده درباره برجام ثبات بخشیده شود.

خبرگزاری مهر:   رسانه های عرب زبان از موافقت عربستان سعودی با تاسیس شورای هماهنگی سعودی- عراقی خبر دادند.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، هیئت دولت عربستان سعودی موافقت خود را با تاسیس شورای هماهنگی سعودی-عراقی اعلام کرد.محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در دیدار اخیر خود با وزیر نفت عراق بر حمایت ریاض از امنیت عراق و توسعه روابط با بغداد در زمینه های مختلف تاکید کرد.

خبرگزاری تسنیم: ارتش اسرائیل قصد دارد به منظور افزایش آمادگی در برابر درگیری و جنگ‌های ناگهانی، تمرینات نظامی برای نیروهای ذخیره خود را افزایش دهد. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که تمرینات نظامی برای نیروهای ذخیره خود را سه برابر افزایش خواهد داد تا آمادگی این نیروها برای هر درگیری و جنگ ناگهانی را افزایش دهد. نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل معمولا 5 روز در سال مورد آموزش قرار می گیرند.

خبرگزاری ایرنا: قرقیزستان و ازبکستان گفت و گوهایی برای تعیین حدود مرز مشترک خود انجام دادند. به گزارش خبرگزاری مستقل ای کی آی پرس ، دو کشور گفت و گوهای مفصلی در شهر نامانگان در شمال شرقی قرقیزستان برگزار کردند. در خلال گفت و گوها دو طرف با تشکیل کمیسیون مشترک به بررسی خطوط مرزی دو کشور ادامه داده و شرایط مختلف مربوط به آن را بررسی کردند.قرقیزستان و ازبکستان 1و378 کیلومتر مرز مشترک دارند که حدود 230 کیلومتر آن هنوز تعریف نشده و هیچ اقدامی برای علامت گذاری آن صورت نگرفته است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه: وزارت بازرگانی چین اطلاع داد که طبق تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد، واردات برخی کالاها از کره شمالی از روز سه شنبه 15 آگوست متوقف می شود.به گزارش اسپوتنیک ، طبق تحریم های جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد، درآمد ارزی کره شمالی با یک میلیارد دلار کاهش در سال به 2 میلیارد دلار می رسد.

 خبرگزاری صدا و سیما: چین روز سه شنبه اعلام کرد در صورتی که آمریکا به روابط تجاری آسیب بزند، این کشور برای دفاع از منافع خود اقداماتی را انجام خواهد داد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای اعلام کرد آمریکا باید به واقعیات عینی احترام بگذارد، با دور اندیشی اقدام کند و اصول چند جانبه گرایی را نابود نکند.

تی .آر.تی ترکیه: ارتشبد خلوصی آکار رئیس ستاد کل ارتش ترکیه با سرلشکر محمد باقری همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کرد.سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران که صبح امروز در راس یک هیات عالی رتبه نظامی و سیاسی وارد آنکارا، پایتخت ترکیه شد، مورد استقبال رسمی ارتشبد خلوصی آکار همتای ترک خود قرار گرفت.در پی این مراسم آکار و باقری در نشستی که بدون حضور خبرنگاران ترتیب داده شده است، شرکت کردند.

رادیوچین: هوا چون یین سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: چین از کره جنوبی می خواهد نگرانی امنیتی چین را جدی بگیرد و از استقرار سامانه تاد منصرف شود. وی در نشست خبری وزارت خارجه چین گفت: استقرار سیستم تاد برای حل و فصل نگرانی امنیتی کره جنوبی و مساله هسته‌ای شبه جزیره کره مفید نیست، بلکه به شدت به منافع امنیتی چین و کشورهای دیگر این منطقه زیان می رساند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: دو تن از مقام های عالی رتبه ایالات متحده آمریکا می گویند در صورتیکه پیونگ یانگ اقدامات تحریک آمیز از قبیل آزمایش های هسته ای و موشکی را متوقف کند، این کشور مایل به مذاکره با کره شمالی می باشد.جیم متیس، وزیر دفاع آمریکا، و رکس تیلرسون، وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه مقاله ای را در «وال استریت ژورنال» نوشتند.

دویچه وله: روسیه در بهره‌برداری از نفت ونزوئلا شریک می‌شود. کارشناسان امور ونزوئلا بر این نظرند که نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، در نظر دارد برای برطرف کردن بحران مالی این کشور و فرار از ورشکستگی دولتی، بهره‌برداری از نفت این کشور را در اختیار روسیه قرار دهد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *