جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره ریزپرنده‌ها در اصفهان

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی دریافت نکردیم، اما شاهد نشانه‌هایی هستیم که حاکی از کاهش تنش‌هاست.

رسانه عبری‌زبان: مذاکرات تبادل اسرا به بن‌بست رسیده است

کابینه جنگ اسرائیل ۱۲ روز است که درباره پرونده اسرای اسرائیلی نزد مقاومت در نوار غزه مذاکراتی انجام نداده است.  شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل با اعلام این خبر افزود: مذاکرات به بن‌بست رسیده و جنگ جای آن را گرفته است.

Loading
25مردادماه 1396

رسانه ها ؛ افزایش بحران در آسیا و…

۱۳۹۶/۰۵/۲۵ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: تنش‌ مرزی مجدد میان چین و هند، حمایت آلمان از طرح چین برای حل مناقشه کره شمالی، بازگشایی گذرگاه مرزی میان عراق و عربستان پس از ۲۷ سال، دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با رئیس جمهوری ترکیه ، بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره ، تغییر در روند مهاجرت به اسراییل در سال‌های اخیر، دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از چین و تایید اعزام نیروهای ویژه آمریکا به لیبی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   نیروهای هندی و چینی در یک منطقه مورد مناقشه در هیمالیا درگیری کوتاهی داشتد ک به تنش‌های ماه‌های اخیر میان ارتش‌های دو کشور دامن می‌زند.به گزارش ایسنا، یک مقام وزارت دفاع هند اعلام کرد، نیروهای چینی دو بار برای ورود به اراضی هند تلاش کردند اما عقب رانده شدند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  دبیرکل سازمان ملل در واکنش به اعتراضات ویرجینیا آمریکا گفت، نژادپرستی، بیگانه هراسی، ضدیت با یهود و اسلام هراسی جامعه را مسموم می‌کند.به گزارش ایسنا،  آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پس از بروز خشونت‌ها در شالوتزویل ویرجینیا که در آن نژادپرستان سفیدپوست دست به راهپیمایی خشونت آمیز زدند، به انتقاد شدید از آن پرداخت و این خشونت‌ها را محکوم کرد.

خبرگزاری مهر:  وزیر خارجه آلمان می گوید طرح پیشنهادی چین مبنی بر توقف آزمایش موشکی کره شمالی به ازای توقف رزمایش آمریکا-کره جنوبی از حمایت دولت برلین برخوردار است.به گزارش خبرگزاری مهر، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان در تماس تلفنی که امروز چهارشنبه با «وانگ ئی» همتای چینی خود داشت، گفت: نقش مهم چین در حل مسئله هسته ای کره شمالی قابل تقدیر است و آلمان طرح ابتکاری این کشور را درک کرده و از آن حمایت می کند.

خبرگزاری فارس: گذرگاه مرزی «عرعر» که از سال ۱۹۹۰ به دلیل جنگ صدام با کویت و بحرانی شدن روابط ریاض و بغداد بسته شده بود، باز شد.به گزارش خبرگزاری فارس، رسانه‌های سعودی اعلام کردند که ریاض و بغداد قصد دارند، گذرگاه مرزی «عرعر» را که از سال 1990 تاکنون به دلیل قطع روابط دیپلماتیک دوجانبه بر سر جنگ کویت، بسته بود، باز کنند.

خبرگزاری ایرنا:  سردار سرلشکر’ محمدحسین باقری ‘ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به دعوت رسمی همتای ترکیه ای خود در آنکارا بسر می برد، امروز( چهارشنبه) با ‘ رجب طیب اردوغان’ رئیس جمهوری ترکیه دیدار کرد.روابط دوجانبه دفاعی، تحولات منطقه و موضوع مبارزه با تروریسم و همکاری‌های مرزی مهم‌ترین محورهای گفت وگوهای سرلشکر باقری با مقامات ترکیه اعلام شده است.

العالم فارسی:  رسانه های صهیونیست از احتمال بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی در شهر قاهره بعد از گذشت هشت ماه خبر دادند. روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: “یک هیئت اسرائیلی یکشنبه گذشته مذاکره با مسئولان مصری درخصوص تدابیر امنیتی برای بازگشایی سفارت را در قاهره آغاز کرد.

یورونیوز: براساس گزارش‌ «سازمان مرکزی آمار اسراییل» برای اولین بار در طی سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ میلادی تعداد افرادی که اسراییل را ترک کرده‌اند از تعداد یهودیانی که به این کشور بازمی گردند پیشی گرفته است.

رادیوچین:  فانگ فنگ‎هوی رئیس ستاد مشترک کمیسیون مرکزی نظامی و ارتش چین در پکن با جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد. جوزف دانفورد نخستین مقام عالی‎رتبه نظامی آمریکا است که پس از روی کارآمدن دونالد ترامپ به چین سفر می‎کند. مقامات دو کشور درباره روابط ارتش دو کشور و اوضاع تایوان، دریای جنوبی و مساله هسته‌ای شبه جزیره کره تبادل نظر کردند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  وزیران خارجه و دفاع ژاپن برای گفت وگو با همتایان آمریکایی شان راهی آمریکا شدند.تارو کونو، وزیر خارجه ژاپن و ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع این کشور برای گفت و گو با همتایان آمریکایی شان راهی ایالات متحده آمریکا شدند. انتظار می رود که در بحبوحه تنش ها بر سر کره شمالی، آنها قابلیت های بازدارنده اتحاد ژاپن- آمریکا را مورد بحث قرار دهند. نخستین نشست های «۲ + ۲» تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ، روز پنجشنبه در واشنگتن برگزار خواهد شد.

اسپوتنیک روسیه: بزرگترین حزب مخالف کره جنوبی به نام “کره آزاد” قصد دارد برای استقرار سلاح هسته ای تاکتیکی ایالات متحده در این کشور تلاش ورزد.به گزارش اسپوتنیک ، در نشست فراکسیون پارلمانی حزب “کره آزاد” چنین تصمیمی گرفته شده است.پیشتر مون جه این رئیس جمهوری کره جنوبی اعلام کرده بود جنگ بین دو کره غیر قابل قبول است.

تی .آر.تی ترکیه: گروه طالبان طی نامه مفصلی خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از وی خواست تمام نیروهای این کشور را از افغانستان خارج کند.طالبان افغانستان با انتشار نامه سرگشاده و مفصلی به پنج زبان فارسی، پشتو، انگلیسی، عربی و اردو خطاب به دونالد ترامپ، از وی خواست برنامه هاى آمریکا در افغانستان را به ارتش این واگذار نکند، بلکه نیروهای آمریکایی را خارج کند.

پارس تودی:  با وجود قوانین بین المللی در رابطه با ممنوعیت ارسال سلاح به مناطق پرتنش جهان که جنایت جنگی در آن رخ می‌دهد، رژیم اسرائیل همچنان به این مناطق سلاح می‌فرستد و از این تجارت سودکلان می‌برد.روزنامه القدس العربی نوشت: 45 مجرم تحت تعقیب دیوان بین‌المللی کیفری و پلیس بین الملل (اینترپل) در اسرائیل مخفی شده‌اند؛ قاچاقچیان انسان و قاچاقچیان اعضای بدن انسان، عاملان تعرض و تجاوز به کودکان، قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر، مفسدان اقتصادی و قاچاقیان جواهرات از جمله این مجرمان هستند که اسرائیل از تحویل آنان به دادگاه بین‌المللی امتناع می‌کند.

خبرآنلاین:  نیروهای ویژه آمریکا و متحدان آن در خاک لیبی حضور داشته و به واحدهای محلی در مبارزه با  داعش کمک می‌کنند. به گزارش خبرآنلاین ، منابعی در ارتش و پارلمان لیبی در گفتگو با روزنامه  روسی ایزوستیا این خبر را تأئید کردند. همچنین فرماندهی آفریقایی ایالات متحده (آفریکوم) تأیید کرد نظامیان آمریکایی در خاک لیبی بوده و به مبارزه با تروریسم کمک می‌کنند.

رادیو هند:  نپال و چین سه پیمان را برای توسعه و تحکیم همکاری های دوجانبه امضا کردند.این پیمانها در زمینه حفاری گاز طبیعی و نفت در میدانهای نشیبی جنوبی به امضا رسیده است .

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *