جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

Loading
2شهریورماه 1396

رسانه ها ؛ شوک قطر به عربستان سعودی و…

۱۳۹۶/۰۶/۰۲ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: تصمیم قطر برای بازگردان سفیرخود به ایران، گفتگوی هیلی و آمانو در خصوص برجام، برگزاری مذاکرات آستانه در نیمه دوم سپتامبر، سفر هیأت پارلمانی اردن به سوریه، تداوم پیشروی ارتش سوریه در قلمون غربی و محاصره داعش ، بازدید ژنرال آمریکایی از منطقه مرزی عربستان و یمن، هشدار چین به آمریکا درباره میزبانی از وزیر دفاع تایوان، برگزاری رزمایش سه روزه ژاپن، هشدار مجددکره شمالی به آمریکا و دیدار وزیر خارجه ترکیه با مسعود بارزانی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی: قطر اعلام کرد که سفیرش برای پیگیری ماموریت دیپلماتیک خود در ایران، به تهران باز می گردد.  محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، با وی درباره روابط دوجانبه و راهکارهای توسعه این روابط و همچنین درباره برخی از مسائل مهم و مشترک میان دو کشور تبادل نظر کرد.از دی ماه سال 95 قطر و دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به دلیل تعرض به سفارت و کنسولگری ریاض در تهران و مشهد سفیران خود را از ایران فراخواندند.

خبرگزاری مهر:  نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد دیروز با یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو کرد. به گزارش خبرگزاری مهر ،این دیدار به ادعای مقام های آمریکایی در راستای افزایش نگرانی های بین المللی در خصوص آینده برجام و فعالیت های هسته ای ایران صورت گرفت و در این دیدار هیلی خواستار راستی آزمایی آژانس در خصوص فعالیت های هسته ای کشورمان شد.

خبرگزاری مهر:  وزیر دفاع قطر اعلام کرد که چهار کشور محاصره کننده قطر پیش از ورود به مذاکره با دوحه باید از قطر به خاطر هک خبرگزاری رسمی این کشور عذرخواهی کرده و به محاصره پایان دهند. به گزارش خبرگزاری مهر، «خالد بن محمد العطیه» گفت: راهکار بحران روشن است و کشورهای محاصره کننده باید از هک وب سایت خبرگزاری قطر و نسبت دادن اظهارات جعلی به شیخ تمیم بن حمد امیر قطر عذرخواهی کنند و محاصره را رفع نمایند و سپس به منظور مذاکره به کویت بیایند.

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه روسیه از برگزاری ششمین دور مذاکرات آستانه درباره حل بحران سوریه در نیمه دوم سپتامبر خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، غیرت عبدرحمانوف وزیر خارجه قزاقستان روز سه‌شنبه گفته بود که زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات بین ایران، روسیه و ترکیه برای حل و فصل مناقشه سوریه از اواخر آگوست به اواسط سپتامبر منتقل شده است.

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار از آغاز بحران سوریه، امروز پنجشنبه یک هیأت پارلمانی اردنی وارد دمشق می‌شود.روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که این هیأت متشکل از نمایندگان پارلمان، سیاستمداران و برخی از فعالان اردنی است.«بطرس مرجانه» رئیس کمیته امور عربی و خارجی پارلمان سوریه در خصوص این سفر تأکید کرد که چنین سفری یک گام رو به جلو برای از سرگیری روابط گرم میان «دو ملت برادر» است.

خبرگزاری فارس:  ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش در حال پیشبرد عملیات به سمت منطقه حلیمه قاره هستند و ارتش لبنان نیز همچنان داعش را در ارتفاعات رأس بعلبک محاصره کرده است.به گزارش خبرگزاری فارس، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت پس از اینکه شماری از گذرگاههای مرزی میان سوریه و لبنان را آزاد کردند، در حال پیشروی به سمت «حلیمه قاره» هستند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  صدراعظم آلمان تأکید کرد: چنانچه دونالد ترامپ مابقی جهان را نادیده بگیرد نمی‌تواند آمریکا را “بزرگ” کند. او تأکید کرد آلمان از آمریکا در صورت جنگ با کره شمالی پیروی نخواهد کرد.به گزارش ایسنا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در مصاحبه با روزنامه هندلزبلات از رویکردهای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرد.او گفت:‌ آلمان کورکورانه از ایالات متحده در جنگ با کره شمالی تبعیت نخواهد کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): جوزف ووتل، فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه در جریان سفر به عربستان از منطقه مرزی جازان این کشور بازدید کرد.به گزارش ایسنا، ژنرال ووتل از مرزهای یمن عبور نکرده و بازدیدش از این منطقه با هدف بررسی چالش‌های امنیتی نیروهای عربستانی در مناطق مرزی بود.

خبرگزاری ایرنا: چین به سفر وزیر دفاع این جزیره به آمریکا و میزبانی واشنگتن از «فنگ شی کوان» هشدار داد.به گزارش ایرنا به نقل از نشریه تایوان نیوز، «فنگ» وزیر دفاع تایوان قرار است در جریان سفر به کشورهای حوزه آمریکا مرکزی در مسیر رفت و برگشت توقف هایی در نیویورک و لس آنجلس داشته باشد.

 خبرگزاری صدا و سیما:  مقامات نظامی ژاپن از برگزاری رزمایش 3 روزه در نزدیکی مونت فیجی دراین کشور خبر دادند.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ این رزمایش سالانه در حالی از سوی نیروهای نظامی ژاپن برگزار می شود که جنگ لفظی آمریکا و کره شمالی اخیرا تشدید شده است.هدف از برگزاری چنین رزمایشی تلاش ژاپن برای تقویت بنیه نظامی و دفاعی جهت مقابله با هرگونه خطرات احتمالی در جزایر دورافتاده این کشور توصیف شده است.

رادیوچین: رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، آمریکا از خویشتنداری اخیر کره شمالی در مساله هسته‎ای شبه جزیره کره استقبال می‌کند. این پیشرفت برای آغاز گفت‌و‎گو با کره شمالی در آینده نزدیک مفید است. هوا چون‎اینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این خبر گفت: چین به اظهارات وزیر خارجه آمریکا و به ویژه تاکید وی بر امکان برگزاری گفت‌وگو توجه نشان می‎دهد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   کره شمالی بیانیه جدیدی را صادر و در آن هشدار داده است که دست روی دست نخواهد گذاشت تا شاهد بازی حماقت بار آمریکا با آتش بر روی انبار تسلیحات هسته ای باشد.این اظهارات اخیر در قالب بیانیه ای توسط کمیته ملی صلح کره منتشر شد. در این بیانیه گفته شده است که کره شمالی به خصومتی که دولت آمریکا به رهبری رییس جمهور دونالد ترامپ به نمایش گذاشته است، پاسخ محکمی خواهد داد.

اسپوتنیک روسیه:سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛ آمریکا بدون شک به دنبال بهبود روابط خود با روسیه می باشد و خواهان همکاری های دو جانبه می باشد.به گزارش اسپوتنیک، “هدر ناوئرت” سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: از زمان شروع به کار دولت کنونی آمریکا ما از سطح پایین اعتماد روسیه و آمریکا به یکدیگر خبر دادیم. ما خواهان این موضوع نبوده و بدون شک به دنبال بهبود روابط دو کشور می باشیم.

تی .آر.تی ترکیه:  مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در دیدار با مسعود بارزانی، رئیس کردستان عراق  گفت که ترکیه از تمامیت ارضی عراق و حقوق کردها حمایت می کند.چاووش اوغلو با اشاره به اینکه خواهان آرامش و صلح در منطقه میباشند گفت: “از تمامیت ارضی عراق حمایت میکنیم. همواره آشکارا از حقوق حکومت منطقه ای کرد شمال عراق و برادران کردمان حمایت کرده ایم.”وزیر خارجه ترکیه در اربیل با مسعود بارزانی رئیس حکومت منطقه ای کرد شمال عراق دیدار کرد. چاووش اوغلو اظهار داشت، همه پرسی استقلال، صلح و ثبات به منطقه نخواهد آورد.

خبرآنلاین: وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که با موفقیت‌آمیز بودن روند ایجاد مناطق کاهش تنش، جنگ داخلی در سوریه عملا متوقف شده است.به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اظهار کرد که جنگ در سوریه در حال اتمام است و این اجازه را می‌دهد که از این پس بر روی مبارزه علیه گروه‌های تروریستی تمرکز کنیم.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *