جدیدترین مطالب

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

استفان والت می نویسد: وقتی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران حمله کرد واشنگتن حتی پلک هم نزد، در حالی که این کشور حمله اخیر اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو را محکوم کرده بود.

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد

ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرده است.

استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد

ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرده است.

Loading
21آبانماه 1396

رسانه ها ؛ توافق اردن، روسیه و آمریکا درباره سوریه و…

۱۳۹۶/۰۸/۲۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: توافق اردن، روسیه و آمریکا برای ایجاد منطقه «عاری از درگیری» درجنوب سوریه، تاکید اروپا و سازمان ملل بر کمک‌رسانی به مناطق جنگی در یمن، تاکید سیا بر "مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، سفر اردوغان به منطقه خلیج فارس، امضای قرارداد همکاری 250میلیارددلاری چین وآمریکا، امضای قرارداد نظامی فروش بالگرد روسیه به هند و برگزاری نشست ائتلاف ضد داعش در اردن ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

تی .آر. تی ترکیه:  مقامات اردنی از امضای توافقنامه مشترک بین کشور با روسیه و ایالات متحده آمریکا برای ایجاد یک منطقه «عاری از درگیری» در جنوب سوریه خبر دادند. محمد المومنی، وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی دولت این کشور از دیدار مقامات روسی، آمریکایی و اردنی در شهر امان و رسیدن به توافقی در زمینه ایجاد یک منطقه «عاری از درگیری» در جنوب سوریه خبر داد. المومنی اظهار داشت: “در توافق جدید، سه کشور از توافق 7 ژوئیه مبنی بر آتش بس در خط تماس جنوب غربی سوریه حمایت می کنند”.

خبرگزاری فارس: نماینده اتحادیه اروپا در زمینه کمک‌های بشردوستانه اعلام کرد که باتوجه به وضعیت نابسامان در یمن باید امکان کمک‌رسانی گسترده به مناطق جنگی در این کشور فراهم شود. به گزارش  خبرگزاری فارس،سازمان ملل و اتحادیه اروپا با توجه به قحطی و گرسنگی در یمن خواستار امکان دسترسی گسترده و ارسال کمک‌ها به مناطق جنگی در این کشور شدند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  علیرغم اظهارات جدید دونالد ترامپ مبنی بر باور داشتن صحت اظهارات ولادیمیر پوتین درباره مداخله نکردن در انتخابات آمریکا، مایک پمپئو، مدیر سیا گفت، از ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر مداخله روسیه در انتخابات 2016 دفاع می‌کند. به گزارش ایسنا، پمپئو در اظهاراتش به CNN گفت، همواره از ارزیابی جامعه اطلاعاتی با عنوان “ارزیابی فعالیت‌های روسیه و انگیزه‌های آن در انتخابات اخیر آمریکا” حمایت می‌کند.

خبرگزاری مهر:  رئیس جمهور ترکیه از فردا دوشنبه سفر خود را به کشورهای قطر و کویت آغاز می کند.به گزارش خبرگزاری مهر ، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از فردا دوشنبه ۱۳ نوامبر سفر خود به منطقه خلیج فارس را آغاز و به کشورهای قطر و کویت می رود. سفر اردوغان به این منطقه تا تاریخ ۱۵ نوامبر ادامه دارد و وی در این مدت در سومین کنفرانس استراتژیک ترکیه-قطر شرکت می کند.

 خبرگزاری صدا و سیما:  احمد اویحیی، نخست‌وزیر الجزایر تاکید کرد؛ کشورهای مرتجع عربی را متهم کرد حدود صد و سی میلیارد دلار برای ویران کردن لیبی، یمن و سوریه هزینه کردند. احمد اویحیی، کشورهای مرتجع عربی را متهم کرد حدود صد و سی میلیارد دلار برای ویران کردن لیبی، یمن و سوریه هزینه کردند.

العالم فارسی:  ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهوری روسیه روز شنبه، اقدامات آمریکا علیه رسانه های روس را حمله به آزادی بیان خواند و هشدار داد که مسکو به این اقدامات واشنگتن، پاسخ متقابل می دهد. پوتین در کنفرانس مطبوعاتی در دانانگ ویتنام به آمریکا هشدار داد که اقدامات این کشور علیه رسانه های روسی، را بدون پاسخ نمی گذارد. رسانه های روسیه روز جمعه اعلام کردند که آمریکا، شبکه خبری راشاتودی را وادار کرده است تا به عنوان عامل خارجی (و نه رسانه) در این کشور به ثبت برسد.

رادیوچین: چین و آمریکا قراردادهای همکاری به مبلغ بیشتر 250 ازمیلیارد دلار را امضا کردند. شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین و دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بطور مشترک در مراسم اختتامیه گفتگوی موسسه داران چین و آمریکا حضور داشته و شاهد امضای قراردادهای بازرگانی و موافقت نامه های سرمایه گذاری دوطرفه در ابعادی مانند انرژی ، صنعت ساخت و ساز و کشاورزی بودند.

اسپوتنیک روسیه: مسکو و دهلی نو در آغاز سال ۲۰۱۸ قرارداد فروش۲۰۰ فروند بالگرد کا ۲۲۶ روسیه به هند را امضاء می کنند. به گزارش اسپوتنیک، مدیر کل هلدینگ « بالگردهای روسیه» آندری باگینسکی در این خصوص اطلاع داد. باگینسکی گفت: « اواخر امسال و به احتمال زیاد اوایل سال آینده ما قرارداد ارسال ۲۰۰ بالگرد کا۲۲۶ را برای وزارت دفاع هند امضاء خواهیم کرد.»

پارس تودی: وزیر دفاع ترکیه از پایان روند خرید سامانه های موشکی اس 400 از روسیه خبر داد. به گزارش پارس تودی، «نورالدین جانیکلی» Noureddine Janykly روز (شنبه) در سخنانی در ششمین کنگره عادی کمیته مرکزی حزب عدالت و توسعه در استان “گیرسون”Giresun ترکیه  گفت که ترکیه سامانه «اس- 400» را از روسیه خریداری کرده است و قصد دارد آنرا بومی سازی و تولید کند. قرارداد تسلیحاتی ترکیه با روسیه نگرانی هایی را در واشنگتن بوجود آورده است.

خبرآنلاین: ائتلاف بین‌المللی ضد داعش روز چهارشنبه در اردن نشست برگزار می‌کند. به گزارش سایت النشره، در همین راستا، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست ائتلاف بین‌المللی ضد داعش که روز چهارشنبه در اردن برگزار می‌شود فرصتی را برای شرکای ائتلاف جهت بررسی گام‌های آتی در تضمین شکست دائمی داعش در عراق و سوریه به ویژه پس از آزادسازی شهرهای موصل و رقه فراهم می‌کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *