جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

Loading
21اسفند ماه 1396

رسانه ها ؛ واکنش آمریکا به حملات شیمیایی در غوطه شرقی و…

۱۳۹۶/۱۲/۲۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: واکنش وزیر دفاع آمریکا به استفاده از سلاح های شیمیایی در غوطه شرقی سوریه، سفر ماتیس به عُمان، تعیین زمان فروش اس 400 روسیه به ترکیه، تلاش آمریکا برای تجزیه سوریه، افشای دیدار محرمانه مقامات سعودی و صهیونیستی در مصر، شرط جدید ترامپ برای مذاکره با رهبر کره‌شمالی، مذاکرات اتحادیه اروپا با آمریکا درباره افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیم، هشدار رییس جمهور سریلانکا نسبت به طرح کمربند و جاده چین، گردهمایی سران کشورهای آسیای میانه در قزاقستان، مانور نظامی مشترک امریکا و عربستان سعودی و آمریکا بزرگترین صادرکننده تسلیحات جهان در پنج سال گذشته، ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر دفاع آمریکا اعتراف کرد، هیچ مدرک موثقی دال بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در غوطه شرقی وجود ندارد. جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد: اکنون نیز گزارش‌هایی درباره حملات شیمیایی در غوطه شرقی دریافت می‌کنیم اما هیچ سندی که بتوانیم آن را به شما ارائه کنیم، وجود ندارد. من در جریان گزارش‌های منتشر شده درباره استفاده از گاز کلر در سوریه و نیز بمباران‌ها هستم. به نظر می‌رسد آنچه که پیش از این در حلب و نیز در حمص شاهد آن بودیم در حال تکرار است.

خبرگزاری صداو سیما:  یگان‌های ارتش سوریه مستقر در بخش مرکزی غوطه شرقی، پس از درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی، بر منطقه مدیرا به طور کامل مسلط شدند.به گزارش  خبرگزاری صداوسیما ؛ یگان های ارتش سوریه مستقر در بخش مرکزی غوطه شرقی، پس از درگیری های شدید با گروه های تروریستی، بر منطقه مدیرا به طور کامل مسلط شدند و در ادامه پیشروی های خود، به نیروهای ارتش در اطراف اداره حمل و نقل رسیدند.

خبرگزاری فارس:  منابع عُمانی گزارش دادند که وزیر دفاع آمریکا در سفری رسمی برای دیدار با مقامات عُمان وارد این کشور شد. به گزارش  خبرگزاری فارس، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در رأس یک هیأت عالی‌رتبه دیشب وارد مسقط پایتخت عُمان شد. خبرگزاری عُمان با اعلام این خبر افزود که وزیر دفاع آمریکا و هیأت همراه وی به محض ورود به پایگاه هوایی «السیب» مورد استقبال سرتیپ «صالح بن أحمد الهنانی» رئیس تشریفات نظامی و روابط عمومی ستاد مشترک نیروهای مسلح عُمان، سفیر آمریکا در عُمان و شماری از مقامات نظامی عُمان قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا:  دستیار رئیس جمهوری روسیه در امور همکاری های فنی-نظامی اعلام کرد: قرارداد فروش سامانه پدافند موشکی اس400 روسیه به ترکیه از ابتدای 2020 به اجرا در می آید.به گزارش ایرنا، «ولادیمیر کوژین» به خبرگزاری تاس گفت که طرف ترکیه ای خواستار سرعت بخشیدن به قرارداد تحویل اس400 شده است.وی ادامه داد: روسیه بهینه ترین حالت را در نظر گرفته است تا قرارداد هر چه زودتر به اجرا گذاشته شود.

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر دفاع روسیه از نقشه آمریکا برای تحریک تمایلات جدایی‌طلبانه در سوریه و همچنین طرح ناتو برای ایجاد «شین‌گن نظامی» در قاره اروپا با هدف تسهیل رسیدن به مرزهای روسیه خبر داد. به گزارش  خبرگزاری تسنیم، سرهنگ “الکساندر فومین” معاون وزیر دفاع روسیه در مصاحبه با روزنامه «کراسنایا زوزدا» (روزنامه داخلی وزارت دفاع روسیه) که امروز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد که آمریکا برغم وعده‌های داده شده از سوی مقامات این کشور در مورد حفظ استقلال و تمامیت ارضی سوریه، در واقع درصدد تجزیه این کشور است.

الکوثرفارسی: روزنامه صهیونیستی «تایمز آو ایزرائیل» فاش کرد مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی و سعودی هفته گذشته به طور محرمانه در قاهره پایتخت مصر با یکدیگر دیدار کردند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این روزنامه افزود، گزارش‌های موجود حاکی از آن است که همزمان با حضور «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در قاهره، نشست‌هایی میان برخی مقامات بلندپایه سعودی و اسراییلی انجام شده است. «تایمز آو ایزرائیل» مشخص نکرد آیا شخص محمد بن سلمان نیز در این نشست‌ها حضور داشته است یا خیر.

العالم:  وزیر خزانه داری آمریکا بر این باور است که شرط رئیس جمهور آمریکا برای دیدار با رهبر کره شمالی این است که آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی متوقف شود.«استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا روز یکشنبه در سخنانی گفت: شرط دونالد ترامپ برای دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی این است که هیچ گونه آزمایش هسته ای و موشکی وجود نداشته باشد.

رادیو چین:  سیسیلیا مالمستروم کمیسیونر امور تجاری اتحادیه اروپا گفت که اتحادیه اروپا پیوسته با آمریکا درباره افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیم به این کشور در حال مذاکره است.وی روز گذشته پس از مذاکره با نماینده تجاری آمریکا درباره لغو افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیم، در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد که مراحل اداری لغو افزایش تعرفه هنوز روشن نیست. دو طرف هفته آینده به رایزنی ادامه خواهند داد.

ان .اچ.کی ژاپن: رییس جمهور سریلانکا هشدار داده است که ابتکار اقتصادی «کمربند و جاده» چین نباید تهدیدی برای جامعه بین المللی باشد.ماتیرپالا سیری سنا، رییس جمهور سریلانکا، پیشاپیش دیدارش از ژاپن در روز دوشنبه، در مصاحبه ای با «ان اچ کی» این اظهارات را عنوان کرد. وی طی اقامت خود در ژاپن با شینزو آبه، نخست وزیر این کشور، ملاقات خواهد کرد.

رادیو فرانسه:  روسیه موشک جدید «خنجر» را که ده برابر صوت سرعت دارد با موفقیت آزمایش کرد.روسیه موشک مافوق صوت و بسیار پیشرفته خود را که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اخیراً  از آن به عنوان یکی از سلاح های پیشرفته جدید و غیر قابل رهیگری روسیه نام برده بود، با موفقیت آزمایش کرده است. این موشک مافوق صوت که «کینژال» یا «خنجر» نامیده می شود، از یک فرودگاه در جنوب غربی روسیه توسط یک جت جنگندۀ میگ ۳١ نیروی هوایی پرتاپ شد  و توانست با موفقیت به هدف از پیش تعیین شده اصابت کند.

آناتولی ترکیه:  سران کشورهای قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و قزاقستان قبل از نوروز در این کشور گرد هم خواهند آمد. آیدوس اوکیبای، سخنگوی ریاست جمهوری قزاقستان اعلام کرد: روسای سران کشورهای قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان به میزبانی نورسلطان نظربایف، در آستانه گردهم خواهند آمد.

تی .آر.تی ترکیه:   رزمایش مشترک نیروهای زمینی امریکا و عربستان سعودی با عنوان ” دوستی 2018 ”  آغاز شد.مانور مشترک دو کشور که دیروز در منطقه شمالی عربستان سعودی آغاز شده است، چند هفته طول خواهد کشید.

دویچه وله : موسسه صلح “سیپری” اعلام کرد آمریکا بزرگترین صادر کننده  تسلیحات در پنج سال گذشته بوده است و  دریافت‌کنندگان نزدیک به یک سوم از صادرات اسلحه در این مدت، کشورهای خاورمیانه بوده‌اند.موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم (سیپری)، بامداد دوشنبه (۱۲ مارس / ۲۱ اسفند) تازه‌ترین گزارش خود را در مورد میزان خرید و فروش تسلیحات در جهان منتشر کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *