جدیدترین مطالب

نمایشگاہ نسخ قرآنی در پاکستان

همزمان با نیمه دوم ماه مبارک رمضان، نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در پاکستان و مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان در اسلام آباد گشایش یافت.

Loading

أحدث المقالات

چرا بایدن عجله چندانی برای واکنش به کله‌شقی‌های نتانیاهو ندارد؟ / ۳ پیش فرض نادرست بایدن درباره رای‌دهندگان یهودی انتخابات آمریکا

برای اسرائیل باید روشن باشد که وقتی حمایت چاک شومر را از دست می‌دهد، یعنی حمایت کل آمریکا را از دست داده است. با این حساب، همچنان به نظر می‌رسد که دولت بایدن تا حدودی نسبت به اقدامات اخیر دولت نیانیاهو بی تفاوت است و عجله چندانی برای واکنش نشان دادن به بی توجهی، کله شقی و بی اعتنایی وی نسبت به منافع آمریکا ندارد.

نمایشگاہ نسخ قرآنی در پاکستان

همزمان با نیمه دوم ماه مبارک رمضان، نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در پاکستان و مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان در اسلام آباد گشایش یافت.

Loading

پمپئو از تاریخ درس نگرفت

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: کارشناس مسائل بین الملل، ادبیات وزیر خارجه آمریکا در بیان راهبردهای واشنگتن در قبال تهران را 'فاقد نزاکت دیپلماتیک' و ' جنگ افروزانه' توصیف کرد و گفت : پمپئو از تاریخ درس نگرفته است.

حسن بهشتی پور درباره اظهارات روز گذشته وزیر خارجه آمریکا و درخواست های دوازده گانه وی گفت:وزیر خارجه آمریکا با ادبیاتی غیرسیاسی و خارج از نزاکت دیپلماتیک ، تهدیدهای توخالی کرد و وعده های پوشالی داد. این اظهارات نشان می دهد دولتمردان آمریکایی به ویژه درشرایط جدید ارزیابی غلطی از اوضاع دارند.
این کارشناس مسائل بین الملل افزود:اگر قرار بود غنی سازی متوقف شود در دوره بوش پسر این اتفاق می افتاد که کاندولیزا رایس مرتب این جمله قصار را تکرار می کرد که اگر ایران غنی سازی را متوقف کند ما حاضریم در هر جا، با هرکس و در هر موضوعی مذاکره کنیم .
بهشتی پور ادامه داد:بعدها و زمانی که جان کری وقتی وزیر خارجه شد اعلام کرد که ما ایران را تحریم کردیم به نتیجه نرسیدیم؛ایران زمانی 164 سانتریفیوژ می خواست ما موافقت نکردیم و بعد در شرایط تحریم این تعداد به بیست هزار سانتریفیوژ رسید .
وی خاطرنشان کرد:آقای پمپئو تجربه های تاریخی را در نظر نگرفته و ادبیاتی تهدید آمیز را پمپاژ کرده تا تحریک کند و به اختلافات موجود دامن بزند . این کار او جز بلند کردن دیوار بی اعتمادی نتیجه دیگری ندارد.
این کارشناس مسائل بین الملل اظهار داشت: ما در داخل باید توجه کنیم که ایران بیش از هر زمان دیگری به وحدت ملی نیاز دارد. پمپئو باید یکپارچگی و اراده ملی را در داخل ایران ببیند تا در استفاده از این ادبیات تجدید نظر کند.
بهشتی پور اضافه کرد: این ادبیات جنگ افروزانه است . کاملا مشخص است که دنبال تحریک هستند . در شرایطی که خانم موگرینی هم پاسخ های مناسب را به او داد ،امریکا از هر زمان دیگری منزوی تر است. این ادبیات را به کار می برند که با زبان تهدید سایر کشورها را همراه خود کنند. چنین کاری هیچ منطقی ندارد. تهدید می کنند که اگر دنیا بخواهد با ایران مبادله داشته باشد آمریکا با آنها برخورد می کند.
وی در این باره که عده ای استنباط برخورد نظامی را از سخنان پمپئو کرده اند، گفت:آنها دنبال این هستند که از طریق فشار تحریمهای اقتصادی نارضایتی عمومی را در داخل کشور افزایش دهند و میان ملت و دولت فاصله بیندازد و ازاین شرایط به نفع خودشان بهره برداری کنند . به همین خاطر دنبال درگیری نظامی نیستند چرا که هزینه های بسیار هنگفتی دارد. به نظر می رسد دنبال یک جنگ تبلیغاتی و عملیات روانی هستند.
بهشتی پور گفت تاکنون بی سابقه بوده است که ادبیات وزیر خارجه تا این حد سخیف باشد ، این که سخنرانی یک وزیر خارجه در چارچوب یک عملیات روانی باشد، با ادبیاتی غیردیپلماتیک و صرفا در قالب جنگ روانی .
مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا عصر دوشنبه در سخنانی در بنیاد هریتیج راهبردهای آمریکا را در قبال ایران را تشریح کرد و 12 درخواست واشنگتن از تهران را برشمرد.

منبع: ایرنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *