جدیدترین مطالب

اعتراف‌ها و نگرانی اندیشکده آمریکایی از شکست سیاسی رژیم صهیونیستی در غزه

شورای راهبردی آنلاین-رصد: اندیشکده آمریکایی سیاست خاور نزدیک واشنگتن با اعتراف به اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه فاقد راهبرد است، هشدار داد سطح جنایات این رژیم به حدی رسیده است که حتی نزدیک‌ترین متحدانش هم نمی‌خواهند در آن‌ها شریک باشند.

ابعاد و پیامدهای سفر اردوغان به عراق

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: سفر اخیر اردوغان به عراق، آن هم بعد از آخرین حضورش در بغداد که به 13 سال قبل برمی‌گردد، یکی از تحولات مهم سیاسی، اقتصادی و امنیتی در روابط دو کشور ارزیابی می‌شود.

عقب‌نشینی نیروهای روسیه از قفقاز جنوبی؛ راهبرد یا تاکتیک؟

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: به دنبال انتشار خبری مبنی بر آنکه کرملین به طور ضمنی تأیید کرد که صلح‌بانان روس از منطقه قره‌باغ عقب می‌کشند و سلاح‌ها و تجهیزات خود را به همراه می‌برند، این پرسش به طور جدی مطرح است که آیا روسیه می‌خواهد منطقه قفقاز جنوبی را به غرب واگذار کند؟

اهمیت راهبردی کریدور اقتصادی هند – خاورمیانه – اروپا

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شبه قاره گفت: هند و امارات متحده عربی کار بر روی اولین مرحله از ایجاد کریدور اقتصادی هند – خاورمیانه – اروپا معروف به کریدور آی‌مک (عرب‌مِد) که به عنوان مسیری جایگزین برای تنگه هرمز و طرح جاده ابریشم چین معرفی شده بود را آغاز کرده‌اند. اگرچه برخی گمانه‌زنی‌ها مطرح است که با ادامه جنگ در غزه و التهاب در خاورمیانه، ممکن است کار بر روی این کریدور به حاشیه رانده شود.

تحلیلی بر سفر اردوغان به عراق

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آنکارا تحت تاثیر فشار غرب و آمریکا، که بعد از جنگ اوکراین تشدید شده، تلاش دارد سیاست تنش صفر با همسایگان از جمله عراق را پیش ببرد.

تلاش‌های کابینه جنگ نتانیاهو برای انحراف افکار عمومی از جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: رژیم صهیونیستی درصدد «بهره‌برداری روانی» از مسائل اخیر منطقه، برای انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات این رژیم در غزه است. بررسی فضای حاکم بر محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و مراکز همسو با آن در سطح منطقه و بین‌الملل نشان می‌دهد که این رژیم، به‌دنبال «برجسته و غالب‌سازی» تنش‌های اخیر با جمهوری اسلامی ایران است تا فشار سنگینی که را که در افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی و حتی دولت‌های اروپایی علیه‌ جنگ غزه ایجاد شده است، را کاهش دهد.

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

Loading

أحدث المقالات

اعتراف‌ها و نگرانی اندیشکده آمریکایی از شکست سیاسی رژیم صهیونیستی در غزه

شورای راهبردی آنلاین-رصد: اندیشکده آمریکایی سیاست خاور نزدیک واشنگتن با اعتراف به اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه فاقد راهبرد است، هشدار داد سطح جنایات این رژیم به حدی رسیده است که حتی نزدیک‌ترین متحدانش هم نمی‌خواهند در آن‌ها شریک باشند.

ابعاد و پیامدهای سفر اردوغان به عراق

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: سفر اخیر اردوغان به عراق، آن هم بعد از آخرین حضورش در بغداد که به 13 سال قبل برمی‌گردد، یکی از تحولات مهم سیاسی، اقتصادی و امنیتی در روابط دو کشور ارزیابی می‌شود.

امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد + فیلم

تهران- ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی وارد بانجول پایتخت گامبیا شد.

اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد

تهران- ایرنا- یک زن سوئدی افراطی و ضد اسلام روز جمعه در شهر مالمو در سوئد در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را به آتش کشید.

Loading
انديشکده رند در تازه ترين گزارش خود ارايه داد

ارزیابی جدید درباره تسلیحات کره شمالی

۱۳۹۵/۰۸/۱۱ | موضوعات

شورا آنلاین – ترجمه: اندیشکده رند می‌گوید پیونگ یانگ در حال آزمایش موشک‌ها‌یی هسته‌ای است که می‌توانند اهدافی را در آن سوی اقیانوس آرام تهدید کنند.

این اندیشکده مستقر در ایالات متحده تخمین زده است که با توجه به سرعت برنامه هسته‌ای کره شمالی، پیونگ یانگ می‌تواند مواد لازم شکافت پذیر برای تولید تا 100 سلاح هسته‌ای را تا سال 2020 تولید کند.

این اندیشکده در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داده است که دولت جدید با چالش‌ها‌ی عمده ای از سوی این کشور آسیای شرقی مواجه می‌شود، و بر نیاز به بررسی سیاست‌ها‌ی دولت در رابطه با پیونگ یانگ تاکید کرده است.

اندیشکده رند که اندیشکده فعال در حوزه های سیاسی و بین الملل است، در تازه‌ترین گزارش خود نوشت که ژاپن و کره جنوبی “در حال از دست دادن باور خود به چتر هسته‌ای ایالات متحده هستند”.

این اندیشکده هشدار داد از اینکه واشنگتن نتوانست برنامه هسته‌ای کره شمالی را محدود کند و منجر به این شد که دو متحد آمریکا خواستار [برخورداری از] “زرادخانه‌ها‌ی هسته‌ای مستقل” شوند، ناامید شده است.

اندیشکده رند یادآور شد دولت جدید که به دنبال انتخابات 8 نوامبر امور را در دست می‌گیرد، باید بر روی مبارزه با تهدیدات امنیتی فزاینده در شبه جزیره کره تمرکز کند.

در این گزارش هشدار داده شد: “در طول چهار تا شش سال آینده، پیونگ یانگ از یک نیروی هسته‌ای با اندازه، تنوع، پایداری، و بقای کافی برخوردار خواهد بود تا با در خطر نگاه داشتن پایگاه‌ها‌ی کلیدی و بالا بردن این خطر برای متحدان، وضعیت نظامی منطقه ای و برنامه‌ها‌ی جنگی ما [ایالات متحده] را ناتوان کند”.

“جدید ترین برآوردهای منابع غیرمحرمانه حاکی از آن است که امکان دارد کره شمالی هم اکنون از مواد شکافت‌پذیر کافی برای ساخت بین 13 تا 21 سلاح هسته‌ای برخوردار باشد؛ این کشور تا سال 2020 می‌تواند مواد کافی برای ساخت 50 تا 100 سلاح هسته‌ای داشته باشد. جمهوری دموکراتیک خلق کره یا کره شمالی در حال حاضر می‌تواند سلاح‌ها‌ی هسته‌ای را توسط هواپیما یا کشتی و شاید توسط موشک‌ها‌ی بالستیک حمل کند؛ در حال حاضر سرگرم آزمایش موشک‌ها‌ی دارای قابلیت هسته‌ای است که می‌تواند اهداف در آن سوی اقیانوس آرام، از جمله در ایالات متحده قاره ای را تهدید کند”.

“تخمین‌ها‌ی کنونی نشان می‌دهد که تعدادی از این موشک‌ها‌ی دارای کلاهک هسته‌ای – دوربرد، قابل حرکت در جاده و قابل پرتاب از زیردریایی – ممکن است بین سال‌ها‌ی 2020 و 2025 عملیاتی شوند.”

در این گزارش آمده است: «نیروی نظامی هسته‌ای کره شمالی که به 100 سلاح با ابزارهای متعدد برای حمل و پرتاب آن‌ها نزدیک می‌شود، احتمالا تهدید غیرقابل قبولی به امنیت آمریکا و کره جنوبی وارد می‌کند و همچنین تهدیدی جدی در گسترش سلاح‌ها‌ی هسته‌ای خواهد بود.”

این اندیشکده سیاست خارجی تاکید کرد که دولت آینده آمریکا ناگزیر خواهد بود با “پرسش‌ها‌ی سیاسی حساس” از جمله اقداماتی برای متوقف کردن «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی از پیگیری برنامه هسته‌ای خود، مواجه شود. این سوال هم مطرح است که اگر تحریک ادامه یابد، آمریکا باید چه کاری انجام دهد و اگر کره جنوبی یک حمله متقابل را آغاز کند یا شروع به توسعه نیروی هسته‌ای خود کند، چه کار باید کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *