جدیدترین مطالب

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

استفان والت می نویسد: وقتی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران حمله کرد واشنگتن حتی پلک هم نزد، در حالی که این کشور حمله اخیر اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو را محکوم کرده بود.

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند

رهبر انقلاب یمن در بخش پایانی سخنان خود به عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به سمت بندر ایلات (ام الرشراش) حرکت می‌کنند پرداخت و گفت که در ۲۰۲ روز گذشته ۱۰۲ کشتی مورد هدف قرار گرفته‌اند.

حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها

تهران-ایرنا- حزب‌الله لبنان و گردان‌های مجاهدین و القسام، مرکز تازه تاسیس جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی را در مرکز نوار غزه و مقر فرماندهی لشکر غزه را در شهرک «رعیم» و همچنین توپخانه «عین مارگالیوت» را هدف حمله موشکی، راکتی و پهپادی قرار داده‌اند.

استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد

ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرده است.

استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد

ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرده است.

Loading
23 آذر ماه 1397

رسانه ها؛ اجرایی شدن توافق صلح یمن و…

۱۳۹۷/۰۹/۲۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اجرای دستاوردهای مذاکرات صلح یمن در سوئد از امروز، واکنش‌ها به توافق گروه‌های یمنی در سوئد، تصویب قطعنامه ضدعربستان درسنای آمریکا، انجام بزرگترین عملیات هوایی ترکیه در مناطقی از شمال عراق، انتشارجزئیات تدارک اروپا برای برگزیت بدون توافق با لندن، واکنش روسیه به درخواست اروپا برای لغو طرح گازی مشترک، تسلط کُردهای سوریه بر شهر «هجین» در شرق دیرالزور، حمایت همه جانبه رهبران اروپا از ترزا می و توافق نامه برگزیت، اعلام آمادگی روسیه برای گفت‎وگو با آمریکا درباره پیمان نابودی موشک‎های میان‎برد و کوتاه برد ، ابراز نگرانی گوترش از اوج گیری بحران در فلسطین و تلاش بن‌سلمان برای دیدار با نتانیاهو به میزبانی ترامپ ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثر فارسی: توافقی که طرف‌های یمنی روز گذشته در سوئد به آن دست یافتند و بر توقف فوری درگیری‌ها در استان الحدیده و بندر آن تاکید دارد، از امروز(جمعه) وارد فاز اجرایی شد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  طرف‌های یمنی روز پنجشنبه در پایان نشست صلح خود در سوئد که تحت نظارت سازمان ملل برگزار شد، با توقف فوری درگیری‌ها در شهر ساحلی الحدیده و خارج کردن گروه‌های مسلح از این شهر توافق کردند.

پارس تودی:  آمریکا، عربستان، امارات، اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران به توافق گروه‌های یمنی در مذاکرات سوئد واکنش‌های متفاوت نشان دادند. به گزارش پارس‌تودی؛ مذاکرات صلح سوئد درخصوص بحران یمن که میان هیات وابسته به دولت نجات ملی یمن (انصارالله) و هیات وابسته به دولت مستعفی برگزار شد، پس از یک هفته پایان یافت. توافق سوئد با استقبال و واکنش بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مواجه شده است.

دویچه  وله : مجلس سنای آمریکا به قطعنامه‌ای رای داد که بنا بر آن محمد بن سلمان مسئولیت اصلی در قتل جمال خاشقجی را به عهده دارد. در قطعنامه‌ای دیگری سنا خواهان پایان حمایت آمریکا از ائتلاف نظامی عربستان در جنگ یمن شده است.مجلس سنای آمریکا پیش‌نویس قطعنامه توقف حمایت نظامی از ائتلاف یمن به رهبری عربستان را به تصویب رساند. ۵۶ سناتور به این قطعنامه رأی مثبت دادند. شمار مخالفان ۴۱ نفر بود.

خبرگزاری صداو سیما: 30 فروند جنگندۀ نیروی هوایی ترکیه مناطق سنجار و کوه کاراجاک را هدف حمله قرار دادند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دیشب 30 فروند جنگندۀ نیروی هوایی این کشور مقرهای پ ک ک، ک ج ک، پی وای دی، وای پی جی و دیگر عناصر تروریستی در مناطق سنجار و کوه کاراجاک را هدف حمله قرار دادند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رییس کمیسیون اروپا اعلام کرد: این کمیسیون قصد دارد طی چند روز آینده جزئیات مربوط به طرح آماده سازش برای خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا را منتشر سازد. به گزارش ایسنا، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا بعد از نشست اخیر شورای اروپا در شهر بروکسل یک کنفرانس خبری برگزار کرده و گفت: کمیسیون اروپا روز چهارشنبه مصادف با ۱۹ دسامبر تمامی اطلاعات عمدتا مفید برای تدارک یک بریگزیت بدون توافق را منتشر خواهد کرد.

خبرگزاری مهر:  وزیر انرژی روسیه به درخواست پارلمان اروپا برای ابطال پروژه طرح گازی مشترک واکنش نشان داد.به گزارش خبرگزاری مهر ، الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه با انتقاد از درخواست پارلمان اروپا برای ابطال پروژه طرح گازی مشترک موسوم به خط انتقال گاز «جریان شمال ۲» اعلام کرد که کرملین این موضع اروپا را به مثابه اِعمال فشار سیاسی بر کشورهای مشمول در این پروژه به شمار می آورد.

العالم: منابع خبری معارض مدعی تسلط شبه‌نظامیان کُرد بر شهر «هجین» در شرق سوریه شدند.پایگاه خبری معارض «الدرر الشامیه» امروز جمعه (23 آذر) گزارش داد که شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» توانسته‌اند در شرق دیرالزور بر هجین مسلط شوند. البته گفته می‌شود که هم اکنون درگیری در این قسمت در جریان است و عناصر داعش در تلاشند که مجددا مناطقی را که اشغال آن را از دست داند، به اشغال خود درآورند.

یورونیوز:  آخرین جلسه شورای اروپایی در سال ۲۰۱۸ میلادی با حمایت همه جانبه رهبران اروپایی از توافق نامه برکسیت بین دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا به کار خود پایان می دهد.رهبران اروپایی از نخست وزیر بریتانیا، ترزا می، خواستند تا آنجا که در توان دارد برای تصویب توافق نامه فعلی برکسیت تلاش کند تا این توافق نامه بتواند در پارلمان بریتانیا رای بیاورد.

رادیو چین: روسیه برای گفت‎وگو درباره پیمان نابودی موشک‎های میان‎برد و کوتاه برد با آمریکا اعلام آمادگی کرد.سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که روسیه آماده است بر اساس منافع خود، درباره پیمان نابودی موشک‎های میان‎برد و کوتاه برد با آمریکا گفت‎وگو کند.وی همین روز در مسکو به رسانه‌های گروهی گفت که به وجود آنکه دولت آمریکا تصمیم خود برای خروج از این پیمان را اعلام کرده است روسیه مایل است دو طرف بتوانند از طریق گفت‌وگوهای سازنده راهی برای حفظ این پیمان پیدا کنند.

اسپوتنیک روسیه:  مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت : واشنگتن قصد دارد ائتلافی از کشورهای مختلف برای مقابله با برنامه هسته ای ایران در سازمان ملل ایجاد کند.به گزارش اسپوتنیک، پمپئو ادعاکرد: اکنون زمان آن است که شورای امنیت به طور جدی خطر واقعی (موشکی) ایران را درک کند و ما آماده استفاده از رهبری آمریکا برای ایجاد یک ائتلاف هستیم.

تی .آر.تی ترکیه:  آنتونیوگوترش دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از اوج گیری بحران در روزهای اخیر در بیت المقدس شرقی و کرانه باختری رود اردن که تحت اشغال اسرائیل قرار دارد ، تمامی اقدامات تروریستی و خشونت آمیز برعلیه غیر نظامیان را به شدت محکوم کرد.در اطلاعیه صادره از سوی سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد آمده است : گوترش از اسرائیل و فلسطین خواست تا برای ممانعت از اوج گیری بحران در منطقه همکاری کنند.

خبرگزاری فارس: بنابر ادعای یک رسانه، ولی‌عهد عربستان سعودی به طور جدی در حال تلاش برای برقراری یک دیدار مستقیم بین او و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به میزبانی رئیس‌جمهور آمریکاست. به گزارش خبرگزاری فارس، میدل‌ایست آی مدعی شد که «محمد بن‌سلمان»، ولی‌عهد عربستان سعودی به طور جدی در حال تلاش برای برقراری یک دیدار مستقیم بین او و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به میزبانی آمریکاست.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *