جدیدترین مطالب

Loading

أحدث المقالات

تشدید جنگ در اوکراین؛ موشک‌ روسی حریم هوایی ناتو را نقض کرد

همزمان با تشدید حملات روسیه به خاک اوکراین و همچنین حمله هوایی گسترده نیرو‌های اوکراینی به مواضع روسیه در کریمه، ارتش لهستان صبح روز یکشنبه پنجم فروردین از نقض حریم هوایی این کشور توسط یک موشک کروز روسی خبر داد. ارتش لهستان می‌گوید این موشک تا زمان خروج از حریم هوایی لهستان، توسط یک سیستم راداری رصد شد.

گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و عمان درباره تحولات اخیر در غزه

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و سید بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان امروز – یکشنبه پنجم فروردین – طی تماس تلفنی، موضوعات روابط دوجانبه و تحولات اخیر در نوار غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

العربیه: در پی حمله  اسرائیل به یک خودرو در منطقه «صویره» در بقاع غربی لبنان، دو نفر کشته شدند

خبرگزاری العربیه نوشت: در پی حمله اسرائیل به یک خودرو در منطقه «صویره» در بقاع غربی لبنان، دو نفر کشته شدند. اطلاعات اولیه حاکی از آن است که ملیت کشته‌شدگان این حمله سوری است.

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده

«ماریا دِ لوس آنجلس پوزو»، مانند میلیون‌ها کوبایی دیگر، با حسرت به زمانی فکر می‌کند که دفترچه سهمیه‌بندی دولتی، تمام نیاز‌های غذایی خانواده‌اش را از همبرگر، ماهی و شیر گرفته تا شکلات و آبجو تأمین می‌کرد. آن‌ها با این کوپن‌ها حتی برای تولد و عروسی هم کیک می‌گرفتند. «لیبرتا»، سیستم جیره‌بندی کوبا، ژوئیه ۱۹۶۳ به راه افتاد و به یکی از ارکان اصلی نظام سوسیالیستی جزیره تبدیل شد و به مردم در بحران‌هایی مانند کاهش کمک‌های شوروی که منجر به محرومیت‌های دهه ۱۹۹۰ به نام «دوره ویژه» شد، کمک کرد.

سالگرد بمباران‌های ناتو به یوگسلاوی سابق؛ اقدامی که جرقه دوره تازه‌ای از جنگ‌ها را زد

این عملیات نخستین مداخله بین‌المللی بدون تصویب قبلی شورای امنیت سازمان ملل بود که زمینه را برای حمله آمریکا به عراق چهار سال پس از آن فراهم کرد و این تصمیمی است که رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین خیلی از اوقات از آن برای توجیه حملاتش به اوکراین و گرجستان استفاده کرده است.

آخرین وضعیت مذاکرات آتش‌بس غزه در دوحه قطر / پیشنهاد روی میز چیست و اسرائیل با چه مخالف است؟

اسرائیل در جریان مذاکرات دوحه پیشنهاد کرده که روزانه ۲۰۰۰ فلسطینی ساکن غزه ۲ هفته پس از آغاز اجرای توافق پیشنهادی به شمال نوار غزه بازگردند.
موضوع آزادی اسرای فلسطینی یکی از ۲ موضوع مهم مورد اختلاف در مذاکرات جاری در دوحه در کنار بازگشت ساکنان فلسطینی به شمال نوار غزه است.

حماس: آمریکا هیچ پیشنهاد جدیدی در مذاکرات آتش‌بس ارائه نکرد

یک منبع در جنبش حماس در گفت‌وگو با العربیه با اشاره به اینکه مطالبات حماس در جریان مذاکرات، واقعگرایانه بود، ولی اسرائیل برای حصول توافق، هیچ اراده سیاسی نداشت، گفت که تل‌آویو در پی آتش‌بس یا خروج نیروهای خود از غزه نیست.

Loading
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی:

فرصت‌ها و چالش‌های رمزارزها با نگاهی به دیپلماسی اقتصادی

شورای راهبردی آنلاین: معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: تمرکززدایی ارزرمزها به معنای برداشته شدن مرزها در حوزه تبادلات مالی است که می‌تواند به‌ویژه در دوره تحریم‌ها بسیار کارآمد باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای راهبردی روابط خارجی، مهران محرمیان که در نشست «بررسی سیاستگذاری کلان در دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران» سخن می‌گفت، تصریح کرد: ماهیت رمزارزها بر سه نکته تمرکززدایی، امنیت و گسترش‌پذیری تاکید دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: برخی کشورها به دلایل مختلف از رمزارزها به‌ویژه به دلیل حفظ ارزش پول در برابر تورم، استقبال کرده‌اند. بعضی کشورها اقداماتی در حمایت از آن کرده‌اند و برخی نیز نقش ایجابی داشته‌اند؛ اما همه کشورها به دلیل امکان تحت تاثیر قرار گرفتن حاکمیت پولی، از گسترش رمزارزها نگرانی دارند و از همین رو اقداماتی برای مقابله با آن از جمله وضع مالیات انجام داده‌اند.

محرمیان گفت: در ایران مصوبه‌ای مبنی بر اینکه بتوان از رمزارزهای استخراجی داخل برای واردات کالا بهره برد، وجود دارد که اقدام خوبی است. در این راستا، برخی از کشورها هم به ایجاد رمز ارز ملی یا پول دیجیتال اقدام کرده‌اند که قابلیت مبادله بین افراد دارد؛ اما درواقع، کاربرد ارز دیجیتال تبادلات فراملی است.

وی در همین حال تاکید کرد: اگرچه بسترهای ایجاد رمزارزهای منطقه‌ای برای تبادلات مالی میان کشورهای منطقه فراهم است، اما چالش اصلی پیش روی آن سیاسی است، زیرا کشورها به دلیل نگرانی از حاکمیت پولی خود، چندان تمایلی برای استفاده از آن ندارند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *