جدیدترین مطالب

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.
Loading

أحدث المقالات

هرج و مرج در فرودگاه دبی/ کنسلی ۱۴۰۰ پرواز در ۵ روز

هرج و مرج در فرودگاه دبی ادامه دارد. فرودگاه بین المللی دبی ۳ روز پس از سیل، همچنان با هرج و مرج ناشی از کنسلی پروازها روبه‌رو است و تلاش برای پاکسازی و بازگشایی باندهای فرودگاه ادامه دارد.

نخست‌وزیر مصر: هدف ما رسیدن به صادرات سالانه به ارزش ۱۴۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ است

«مصطفی مدبولی»، نخست وزیر مصر اعلام کرد که دولت با شوراهای صادرات موافقت کرد که نرخ رشد صادرات را ۱۵ درصد افزایش دهد تا به هدفی که سالانه ۱۴۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده ایم، محقق شود.

ببینید | عصبانیت شدید مجری شبکه اینترنشنال از آتش زدن پرچم آمریکا در ایالات متحده

مجری اینترنشنال گفت: وحشتناک است که مردم آمریکا، پرچم خودشان را آتش می‌زنند و شعار “مرگ‌برآمریکا” می‌دهند و از آن طرف پرچم محور مقاومت را روی دستانشان بالا می‌برند! این، آدم را نگران می‌کند! منبع: بیسیمچی مدیا

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.
Loading
دکتر خرازی در دیدار فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن:

بی‌طرفی و حسن‌نیت سازمان ملل؛ شرط کلیدی برای اعتمادسازی و حل بحران یمن است

۱۴۰۰/۰۸/۱۲ | خبر تاپ, خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی راه‌حل بحران یمن را پایان دادن به محاصره، برقراری آتش بس و مذاکرات یمنی – یمنی دانست و تصریح کرد: سازمان ملل باید در این مسیر با اجتناب از استانداردهای دوگانه، حسن‌نیت خود را نشان داده و اعتماد دولت نجات ملی یمن را به دست آورد.

دکتر سیدکمال خرازی صبح امروز در دیدار هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که تاکنون سازمان ملل در قضیه یمن با آن مواجه بوده، رعایت نکردن اصل بی‌طرفی است، به گونه‌ای که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از متجاوزان صادر شد و نمایندگان قبلی این سازمان در امور یمن نیز بی‌طرف نبودند.

وی ابراز امیدواری کرد گروندبرگ به یمنی‌ها نشان دهد که بی‌طرف است و می‌خواهد بحران یمن را بر اساس مصالح یمنی‌ها و نه نیروهای خارجی حل و فصل کند.

رئیس شورا تاکید کرد: دولت صنعا در تصمیم‌گیری‌های خود مستقل است و این دیدگاه که دولت صنعا به ایران وابسته است، باید تغییر یابد.

دکتر خرازی ادامه داد: جنگ یمن با مداخله کشورهای خارجی مثل عربستان و امارات متحده عربی آغاز شد. آنچه انصارالله می‌خواهند برخوردای از سهم متناسب در دولت آینده است و برای همین است که باید بر گفتگو های یمنی – یمنی به عنوان راه حل تاکید شود. هیچ مداخله خارجی در این زمینه سودمند نیست.

رئیس شورا در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت توقف استانداردهای دوگانه در برخورد با مسئله یمن تاکید کرد و افزود: باید استاندارد یکسانی در مورد این بحران اعمال شود. برای نمونه، علیه تجاوز عربستان و امارات و حمله به مردم یمن، هیچ صدایی از سازمان ملل، جلسات شورای امنیت و یا در قطعنامه‌های آن دیده نمی‌شود.

وی موضوع مهم دیگر در این زمینه را ضرورت قطع فروش سلاح به متجاوزان دانست و گفت: اروپا و آمریکا باید فروش سلاح به متجاوزان به یمن را متوقف کنند، زیر این جنگ موجب رنج مردم غیرنظامی از جمله کودکان و زنان است. این کشورها از این قدرت برخوردارند که بر متجاوزان برای پایان دادن به اقدامات خود علیه یمن فشار بیاورند، ولی منافع مادی آن‌ها ایجاب می‌کند که به فروش سلاح به کشورهای متجاوز ادامه دهند.

دکتر خرازی همچنین با تاکید بر ضرورت رفع محاصره یمن تاکید کرد: بهترین راهبرد این است که ابتدا به محاصره خاتمه داده شود، بعد آتش بس آغاز گردد و سپس مذاکرات یمنی – یمنی صورت گیرد. وظیفه همه کشورها حمایت از این گفتگوهاست تا در راستای تشکیل یک حکومت مستقل سهم متناسب جناح‌های مختلف یمنی در دولت آینده مشخص شود.

رئیس شورا همچنین تاکید کرد: با توجه به اوضاع انسانی و میدانی در یمن، ضروری است هر چه سریع‌تر، راه حل سیاسی پیگیری و اجرایی شود.

گروندبرگ هم در این ملاقات با تاکید بر ضرورت اعتمادسازی میان طرف‌های ذینفع در بحران یمن، تصریح کرد: گفتگوهای خوبی را با مقامات ایرانی داشتم و برای پایان دادن به بحران یمن، در صورتی که حمایت قدرت‌های منطقه‌ای و همسایگان یمن را نداشته باشم، ماموریت دشواری پیش رو خواهم داشت.

وی با تایید دیدگاه‌های رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: موافقم که ممکن است اوضاع یمن پیچیده‌تر شود و در این صورت یافتن راه حل سخت‌تر خواهد شد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن همچنین بر اشتیاق خود برای گفتگو با همه طرف‌های یمنی تاکید کرد و گفت: به دلیل نبود اعتماد و تضمین‌های کافی، تا به حال آتش بس در یمن محقق نشده است؛ اما در دوره ماموریتم تلاش دارم با همه گروه‌ها وارد تعامل شوم و گره‌های موجود را باز کنم.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *