جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی لغو شد

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش دادند که جلسه کابینه جنگ این رژیم برای بررسی توافق مبادله اسرا با حماس لغو شده است.

Loading

رسانه ها ؛ نگرانی اروپا از اقتصاد پساکرونا و…

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: نگرانی اروپا از جابجایی قدرت اقتصادی بر اثر کرونا، هشدار درباره سونامی ورشکستگی و فقر در بریتانیا، احتمال برگزیت بدون توافق تجاری، تلاش السیسی برای میزبانی نشست صلح اسرائیل-فلسطین باحضور نتانیاهو و عباس، پاریس میزبان کنفرانس جدید درباره لبنان، توافق 350 میلیون دلاری ارائه خدمات امنیتی واشنگتن به ریاض، تهدید ترامپ در وتوی لایحه بودجه نظامی آمریکا، برگزاری جلسه شورای امنیت درباره برجام قبل از «کریسمس»، تاکید جوزف بورل بر حفظ برجام، تاکید ترکیه بر مذاکره بدون شرط با یونان ، انجام رزمایش نظامی روسیه در جزایر مورد ادعای ژاپن، بحران در دولت ائتلافی اسرائیل، امضای ۳ یادداشت تفاهم بین رژیم صهیونیستی و بحرین، اظهارات مادورو درباره انتخابات پارلمانی ونزوئلا و فرود موفق کاوشگر چینی در سطح پنهان ماه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری ایرنا: پیامدهای سنگین همه‌گیری کرونا برای اقتصاد اروپا و بی‌توجهی و اعتراضات مردم به محدودیت‌های کرونایی که موجب تشدید این پیامدها شده، مقامات قاره سبز را در مورد از دست‌دادن قدرت اقتصادی نگران کرده‌ است.در حالی که همه گیری کرونا در شرق آسیا به خوبی کنترل شده و اقتصاد کشورهای این منطقه به آرامی در حال بازگشت به حال عادی است، کشورهای اروپایی با موج سهمگین دیگری از این همه گیری دست به گریبان بوده و ناچار به تشدید محدودیت های کرونایی هستند، اقدامی که بیش از هر چیز به اقتصاد آنها لطمه وارد می کند.

ایران پرس :   مرکز ملی آمار بریتانیا در گزارشی هشدار داد، در ماههای آینده سونامی ورشکستگی و تبعات آن شرکت ها و مشاغل در این کشور را تهدید خواهد کرد. مرکز ملی آمار بریتانیا در گزارشی اعلام کرد، دو سوم از مشاغل این کشور به دلیل همه گیری کووید- 19، بی ثباتی ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا و ناتوانی در رقابت‌های بین المللی، در معرض ورشکستگی قرار گرفته اند.در همین راستا، روزنامه گاردین به نقل از مقامات دست اندرکار ورشکستگی مشاغل در بریتانیا نوشت: بیش از نیم میلیون شرکت در این کشور، به علت همه گیری کووید- 19، با «تنش فوق العاده» روبرو هستند.

خبرگزاری تسنیم: یک وزیر ارشد کابینه انگلیس بر این باور است که احتمال وقوع برگزیت بدون دستیابی به یک توافق تجاری هنوز امکان پذیر است. در حالی که تنها 30 روز زمان به پایان مهلت دوره انتقالی برگزیت باقی مانده است، اتحادیه اروپا و انگلیس هنوز بر سر برخی مسائل مهم از جمله ماهیگیری، قوانین اداری و حل و فصل منازعات، اختلاف نظر دارند.بر اساس این گزارش، عدم دستیابی به توافق تجاری، می تواند به ضرر مبادلات تجاری دو طرف باشد که هر سال به بیش از یک تریلیون دلار می رسد.

خبرگزاری ایلنا: رسانه‌های عبری گزارش دادند که «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهوری مصر تلاش می‌کند کشورش میزبانی نشست صلح اسرائیل-‌فلسطین را با حضور «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به عهده گیرد. منابع آگاه اعلام کردند که نتانیاهو تمایل دارد سیگنال‌های مثبتی را به نظام جدید آمریکا ارسال کند اما حوادث اخیر اسرائیل تحقق این هدف را به ویژه در سایه درخواست ها برای انحلال کنست و ارجاع به صندوق‌های رای تا حدی سخت کرده و شکل‌گیری فضای مناسب برای ترتیب چنین نشستی مشکل به نظر می‌رسد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل امروز (چهارشنبه) ریاست کنفرانس مجازی پیرامون بررسی ارائه کمک‌های بشر دوستانه به لبنان را بر عهده دارند.طبق این بیانیه، و این نشست به میزبانی پاریس و ساعت ۱۷:۳۰ به وقت محلی برگزار می‌شود و از روسای جمهور کشورها، سازمان‌های بین‌المللی، اهدا کنندگان مالی، سازمان‌های غیردولتی و نمایندگان جامعه مدنی لبنان برای شرکت در این کنفرانس دعوت شده است.

الکوثر فارسی:  آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا» وابسته به پنتاگون از موافقت وزارت خارجه این کشور با توافق درخواستی ۳۵۰ میلیون دلاری عربستان سعودی برای ارائه «خدمات امنیتی» خبر داد.آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا در این نامه اعلام کرد، دولت عربستان سعودی خواستار ادامه ارائه خدمات امنیتی برای ۵ سال آینده و تصویب توافق ۳۵۰ میلیون دلاری آمریکا در این باره شده است.
اسپوتنیک روسیه:
دونالد ترامپ در پیامی توئیتری تهدید کرد، در صورت لغو نشدن قانون حراست از ارتباطات لایحه ۷۴۰ میلیارد دلاری بودجه نظامی ایالات متحده را وتو خواهد کرد. دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس ‌جمهور آمریکا در صفحه توئیتری خود در پستی تهدید کرد، که لایحه ۷۴۰ میلیارد دلاری بودجه نظامی ایالات متحده را وتو خواهد کرد مگر اینکه ماده ۲۳۰ قانون حراست از ارتباطات مبنی بر مصونیت شرکت ‌های فناوری چون فیسبوک و توئیتر لغو شود.

العالم فارسی: رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد، در هفته سوم دسامبر (۲۵ آذر تا ۱ دی) درباره سوریه، یمن و افغانستان و تا قبل از تعطیلات کریسمس درباره برجام جلساتی برگزار می‌شود.«جری متیوس ماتجیلا» نماینده آفریقای جنوبی در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که پیش از تعطیلات کریسمس(پنجم دی ماه) درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یک جلسه در این شورا برگزار می‌شود.

تی.آر.تی ترکیه:  جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی سخنانی در همایش ” اتحادیه اروپا در جهان متحول ” که به مناسبت دهمین سالگرد تشکیل سرویس روابط خارجی اتحادیه اروپا برگزار گردید، سخنانی ایراد کرد.بورل اعلام کرد: در تلاش حفظ قرار داد هسته‌ای با ایران علیرغم خارج شدن ایالات متحده آمریکا از آن هستیم.

آناتولی  ترکیه: سخنگوی وزارت خارجه ترکیه ضمن اشاره به آنکه یونان به بهانه فعالیت‌های اوروچ رئیس از مذاکرات عقب‌نشینی کرده اظهار داشت موضع روشن آنکارا، برای مذاکره بی قید و شرط ادامه دارد. حامی آکسوی درباره تعیین تاریخ ازسرگیری مذاکرات اکتشاف با یونان، اظهار داشت: آتن به دلیل فعالیت کشتی تحقیقاتی اوروچ رئیس، از مذاکره عقب نشینی کرد. موضع روشن ترکیه امروز نیز همانند گذشته، برای مذاکره بی قید و شرط پس از بازگشت اوروچ رئیس به بندر آنتالیا ادامه دارد.

 ان. اچ.کی ژاپن: ارتش روسیه دست کم در یکی از چهار جزیره مورد ادعای ژاپن رزمایش موشکی زمین به هوا انجام داده است.فرماندهی ارتش شرق روسیه می گوید که سامانه دفاع هوایی S-300 از مکانی در خاور دور این کشور به این جزیره منتقل شد. مقامات از انجام عملیات در جزیره اتوروفو، یکی از جزایر تحت کنترل روسیه که ژاپن هم ادعای مالکیت آن را دارد، ویدیویی نشان دادند.این اولین باری است که این کشور در رزمایش ها در این جزایر که ژاپن آن را سرزمین های شمالی خود می خواند از سامانه S-300 استفاده می کند.

یورونیوز: بنی گانتس، شریک بنیامین نتانیاهو در دولت ائتلافی اسرائیل اعلام کرده که از سیاست‌ها و عملکرد نخست وزیر سرخورده شده و روز چهارشنبه به انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام رای خواهد داد.این اقدام که حکایت از شکاف و بحران جدی در دولت اسرائیل دارد از سوی تحلیل‌گران به عنوان نوعی اعمال فشار توسط حزب میانه‌روی آبی سفید بر بنیامین نتانیاهو برای تغییر رویکرد‌ و سیاست‌های جاری تعبیر شده است.

خبرگزاری فارس: هیأت بحرینی که به فلسطین اشغالی سفر کرده است با مقامات صهیونیست دیدار و سه یادداشت تفاهم همکاری امضا کرد.هیأت بحرین روز سه‌شنبه(دیروز) پس از دیدار با مقامات رژیم صهیونیست سه یادداشت تفاهم همکاری در هتل «والدورف آستوریا» در قدس اشغالی با این رژیم امضا کرد.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهور ونزوئلا از آمادگی خود برای کناره گیری از قدرت در صورت شکست در انتخابات ماه جاری این کشور خبر داد. «نیکلاس مادورو» اعلام کرد که اگر در انتخابات پارلمانی ششم دسامبر (۱۶ آذر)، مخالفان انتخابات را ببرند، وی آماده کناره‌گیری از قدرت است. وی تاکید کرد که سرنوشت او با تصمیم مردم ونزوئلا رقم خواهد خورد.

 خبرگزاری صدا و سیما: کاوشگر چانگ ۵ با موفقیت در بخش پنهان ماه فورد آمد. هدف این کاوشگر جمع آوری نمونه از بخش پنهان ماه است. چین عصر روز گذشته تصاویر کوتاهی از سطح ماه منتشر کرد که توسط کاوشگر چانگ ۵ ارسال شد و به این ترتیب اعلام کرد کاوشگر چینی با موفقیت بر روی ماه فرود آمد. این کاوشگر هم اکنون باید دو کیلوگرم نمونه از سطح ماه تا عمق دو متر جمع آوری کند. این نمونه‌ها قرار است تا اواسط دسامبر به زمین بازگردانده شوند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *