جدیدترین مطالب

رد یک گزاره!

رد یک گزاره!

سید محمد شفیعی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ایران می سنجد که واکنش گنبد آهنین و پدافند اسرائیل در مقابل بالستیک، کروز، هایپرسونیک و پهپادها چه بوده و ساختار آن چگونه عمل می‌کند و از سمت مقابل اسرائیل به دنبال سنجیدن سرعت واکنش پدافند ایران، عملکرد تکنولوژی ایران در مقابل کوادکوپتر و… است.

سایه جنگ گسترده بر خاورمیانه

سایه جنگ گسترده بر خاورمیانه

اکبر فیجانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: تنها یک گزینه متصور است و آن حمله اتمی محدود اما برق آسا به ایران است. اما، گرچه از رژیم نسل کش اسرائیل هر جنایتی بر می آید، با توجه به قدرت دفاعی و تهاجمی ایران و توان و همراهی گروه های مقاومت منطقه، و تبعات اقتصادی امنیتی آن برای جهان، در حالت عادی وقوع چنین اقدام خطرناکی بعید است. 

ایران به «اسرائیل» حمله نکرد!

ایران به «اسرائیل» حمله نکرد!

علی مفتح در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: در بحث حمله به «اسرائیل» هم همین است! اول اینکه، ایران به خاک رژیم صهیونیستی حمله نکرده است. بحث در اینجا مربوط به سازمان ملل و حقوق بین الملل نیست. بحث در درجه اول اخلاقی و سیاسی است! رژیم صهیونیستی یک رژیم اشغالگر است که ادعای خاک دارد اما در واقعیت خاکی ندارد (چه برسد به عمق راهبردی)! اصلا حمله انتقام جویانه کشورمان هم هیچ حمله ای به اسرائیل یا خاک آن نبود چرا که اساسا موجودیتی با این مختصات و مشخصات وجود ندارد.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی

وزارت خزانه داری آمریکا در راستای ادامه سیاست‌های تحریمی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را به بهانه ایفای نقش در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین و روسیه تحریم کرد.

Loading

أحدث المقالات

Loading

پیام تسلیت دکتر خرازی در پی شهادت دکتر فخری‌زاده

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ | خبر تاپ, خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با صدور پیامی، ترور دکتر محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته کشورمان را محکوم و بر پاسخ حساب‌شده و قاطع به این جنایت تاکید کرد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

شهادت دانشمند ژرف‌اندیش و افتاده، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جناب آقای دکتر محسن فخری زاده را که سردار میدان علم و فناوری بود به جامعه علمی و دانشگاهی و نیروهای مسلح کشور تسلیت می‌گویم و امیدوارم روح پرفتوح آن رادمرد که لحظه‌ای از پیگیری اهداف علمی خود در جهت تأمین امنیت کشور و دفاع از میهن عزیزمان غفلت نورزید با شهدای عزیز ایران‌زمین به‌ویژه سردار میدان جنگ و دیپلماسی سپهبد شهید قاسم سلیمانی محشور گردد از خداوند بزرگ صبر جمیل برای خانواده محترم ایشان، دوستان هم‌رزمش و ملت عزیز ایران خواستارم.

بدون شک، جمهوری اسلامی ایران پاسخ حساب‌شده و قاطعی را به جنایتکارانی که شهید فخری زاده را از ملت ایران گرفتند خواهد داد. الیس الصبح بقریب.

 

سید کمال خرازی

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *