جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

معاهده بین‌المللی جامع برای مقابله با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مقاصد جنایی

در ماه مه تا ژوئن، نیویورک میزبان نشست نهایی کمیته ویژه سازمان ملل در مورد توسعه کنوانسیون برای مقابله با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای مقاصد مجرمانه خواهد بود.

لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد : در صورت حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اطراف اوکراین، روسیه آماده است تا منافع مشروع امنیتی سایر شرکت کنندگان در این روند را تضمین کند، در صورتی که همان تضمین ها برای خود مسکو ارائه شود.

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

Loading

رسانه ها؛ عادی سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی و…

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: واکنش ها به عادی  سازی روابط  بحرین با رژیم صهیونیستی ، برگزاری تظاهرات ضد نتانیاهو در اسرائیل، توافق اعضای شورای امنیت برسر تعیین نماینده ویژه  سازمان ملل در لیبی، هشدار روسیه درخصوص حمله شیمیایی تروریست ها  در سوریه، بمباران خاک عراق توسط ترکیه، اختلاف در جناح مخالفان مادورو در آستانه انتخابات ونزوئلا،خشم کهنه سربازان آمریکایی علیه رییس جمهور، هشدار  نشنال اینترست نسبت به نزدیکی روابط روسیه و چین، برگزاری نخستین نشست مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان در قطر، اعلام آخرین آمار مبتلایان به کرونا در جهان ، توافق جدید تجاری ژاپن و بریتانیا و برکناری رئیس جمهور پرو از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

الکوثر فارسی: ​​​​​​​ تنها ساعتی پس از اعلام دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی، این اقدام موجی از محکومیت، انزجار شخصیت‌ها، گروهای فلسطینی و دیگر کشورهای اسلامی را به دنبال داشت. رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه از عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی خبر داد.براساس بیانیه مشترک رهبران آمریکا، بحرین و رژیم صهیونیستی، آنها در مورد “ایجاد روابط کامل دیپلماتیک میان منامه و تل‌آویو توافق کردند.جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای این اقدام بحرین را نشانه ننگ و انحطاط یک کشور جدید عربی و بیانگر شکست سیاسی و سرنگونی بزرگ برای حاکمان بحرین دانست.

خبرگزاری صدا و سیما:  در ادامه مخالفت‌ها با مواضع کابینه تل آویو، هزاران معترض استعفای نتانیاهو را خواستار شدند.، هزاران نفر با تجمع در برابر اقامتگاه رسمی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی استعفای وی را خواستار شدند.  اعتراضات علیه نخست وزیر اسرائیل از سه ماه پیش آغاز شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): شورای امنیت پس از شش ماه اختلاف بالاخره بر سر نماینده ویژه جدید سازمان ملل در لیبی و هماهنگ کننده امنیتی این سازمان به توافق رسید. منابع دیپلماتیک غربی گفتند، شورای امنیت روز سه شنبه هفته جاری به پیش نویس قطعنامه جدید برای تمدید مأموریت هیئت سازمان ملل در حمایت از لیبی تا ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۱ رأی می دهد.این قطعنامه شامل اصلاحات مربوط به انتصاب فرستاده ویژه دیپلماتیک و هماهنگ کننده سازمان ملل در عملیات روزانه است.

الکوثر فارسی: معاون مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه از زمینه چینی و آماده سازی تروریست ها برای استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب سوریه خبر داد. الکساندر گرینکویچ، معاون مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه در یک نشست خبری اعلام کرد که تروریست های گروه هیئت تحریر شام (ممنوعه در فدراسیون روسیه) در حال آماده سازی تحریکاتی با استفاده از مواد سمی در قسمت جنوبی ادلب سوریه هستند.

خبرگزاری مهر : ارتش ترکیه مناطقی را در شمال عراق هدف حملات توپخانه ای خود قرار داد. بر اساس این گزارش، حملات توپخانه ای ارتش ترکیه امروز، ۲ روستا را در ناحیه «باتیفا» واقع در شمال استان دهوک هدف قرار داد.تاکنون گزارشی در خصوص تلفات جانی این حملات توپخانه ای منتشر نشده است.

خبرگزاری ایرنا: در حالی که کمتر از دو ماه دیگر تا برگزیدن ۱۶۷ نماینده مجلس ملی ونزوئلا باقی است، تحلیل‌ها و نظریه‌پردازی‌های بسیاری درباره آن در بین موافقان و مخالفان به وجود آمده است. این موضوع به ویژه پس از اقدام مهم «نیکلاس مادورو» در راستای عفو رهبران مخالف سیاسی، در حوزه ملی و بین الملل اهمیت صدچندان یافته است.

العالم فارسی:  هنوز چند روزی از جنجال بر سر تحقیر سربازان کشته شده آمریکایی در جنگ توسط دونالد ترامپ نگذشته که تصمیم کاخ سفید مبنی بر انتقال پرچم احترام به اسرا و مفقودان جنگی، موج تازه‌ای از خشم را میان کهنه سربازان آمریکایی برانگیخته است. تصمیم دولت دونالد ترامپ در اوایل سال جاری برای انتقال پرچم تجلیل از کهنه سربازان مفقود شده در جنگ از بالاترین قسمت کاخ سفید به نقطه کمتر قابل مشاهده در بخش جنوبی، خشم برخی کهنه سربازان و قانون گذاران را برانگیخته است.

اسپوتنیک روسیه: نشریه آمریکایی نشنال اینترست با اشاره به نزدیکی روابط روسیه و چین، آن را برای ایالات متحده خطرناک خواند. داگ بانداو، کارشناس نشنال اینترست، تقویت روابط بین روسیه و چین تهدیدی بزرگ برای ایالات متحده دانست.به گفته وی، پس از آغاز جنگ اقتصادی غرب علیه روسیه، پکن و مسکو روابط خود را به سطح بالاتری منتقل کردند. همزمان، دولت های دو کشور به همگرایی ادامه می دهند.

آناتولی  ترکیه:  نخستین نشست مذاکرات بین الافغانی با حضور هیئتی از مقامات دولتی وجناح‌های مختلف افغانستان و هیئت گروه طالبان لحظاتی پیش در شهر دوحه قطر آغاز شد.محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در حساب توئیتر خود نوشت: ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی و رئیس دفتر سیاسی طالبان در جلسه افتتاحیه امروز سخنرانی کردند.

رادیو چین: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: آمار مبتلایان به کرونا در جهان به نزدیک 28 میلیون نفر رسید.جدیدترین داده های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد آمار مبتلایان به کرونا در جهان به 27 میلیون و 973 هزار و 127 نفر و تعداد موارد مرگ و میر ناشی از کرونا نیز به 905 هزار و 426 نفر رسیده است.

 ان. اچ.کی ژاپن: ژاپن و بریتانیا برسر یک مشارکت اقتصادی تازه به توافق جامعی دست یافته اند. دو طرف قصد دارند این توافق را روز اول ژانویه ۲۰۲۱ اجرایی کنند. موتگی توشیمیتسو، وزیر خارجه ژاپن، و الیزابت تراس، وزیر امور تجارت بین المللی بریتانیا، روز جمعه یک نشست آنلاین برگزار کردند. این گفت وگوها پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا انجام شده است.

دویچه وله:  پارلمان پرو به آغاز روند برکناری رئیس جمهوری کشور در هفته آینده رأی داد. رئیس جمهور پرو به دست داشتن در فعالیت‌های فسادآلود و “ناتوانی اخلاقی” متهم شده است. برکناری او می‌تواند به بحران سیاسی منجر شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *