جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

فلسطین در کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو

مسکو- ایرنا- مسائل فلسطین و منطقه در کانون بحث دیپلماتیک با حضور میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و تعدادی از سفیران کشورهای اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو بود.

مکرون: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مراسم به آب اندازی سومین زیردریایی دیزلی برزیل به نام «تونِلِرو» که طراحی آن توسط فرانسه انجام شده است، گفت: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم.

Loading

رسانه ها؛ ادامه پرتابه های کره شمالی و…

۱۳۹۹/۰۱/۰۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: آزمایش جدید موشک بالستیکی کره شمالی، رایزنی پوتین و اسد درباره اجرای توافق‌های روسیه و ترکیه با محوریت ادلب، اظهارنظر سازمان بدر درباره پایگاه های آمریکا در عراق ، تأکید دولت ترامپ بر عدم رفع تحریم‌های ضدایرانی در بحبوحه کرونا،  ادعا‌های ضد ایرانی  و تکراری پامپئو ،آخرین آمار مبتلایان کرونا در جهان، افزایش آمار کرونا در اروپا و شمال آفریقا، هشدار صندوق بین المللی پول درخصوص تاثیر کرونا بر اقتصاد جهانی ، لغو نشست گروه هفت ، تکذیب عقب نشینی ترکیه از منطقه کاهش تنش در ادلب و واکنش چین به انتقادات آمریکا از وضعیت مقابله با کرونا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

 ان. اچ.کی ژاپن: دولت ژاپن می گوید کره شمالی آنچه را که به نظر می رسد موشک های بالستیک باشند بامداد شنبه به وقت محلی به سوی دریای ژاپن پرتاب کرد. تصور می شود که این موشک ها در خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن به دریا افتاده اند. به گفته کارکنان ستاد نیروهای مشترک ارتش کره جنوبی، کره شمالی دو پرتابه را روز شنبه به سوی دریای ژاپن پرتاب کرد. آنها می گویند این موشک ها از استان «پیونگان شمالی» در شمال غرب کره شمالی شلیک شدند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): روسای جمهوری روسیه و سوریه در تماسی تلفنی درباره تقویت روند سیاسی در چارچوب کمیته قانون اساسی سوریه و نیز کمک‌های بشردوستانه به سوریه گفت‌وگو کردند.کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در تماسی تلفنی با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه درباره وضعیت این کشور با او گفت‌وگو کرد.پوتین به تازگی در تماس تلفنی اسد را در جریان توافق‌نامه‌هایی که با ترکیه به دست آمدند، قرار داده بود.

الکوثر فارسی: سازمان بدر عراق اعلام کرد : آمریکایی‌ها پس از «القائم»، به زودی بقیه پایگاه‌های عراق را ترک خواهند کرد. یکی از رهبران سازمان «بدر» عراق گفت، خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه «القائم» در نتیجه ریخته شدن خون رهبران و مبارزان الحشدالشعبی حاصل شده است. «صادق الحسینی» از رهبران سازمان بدر با تاکید بر اینکه خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه «القائم» در نتیجه ریخته شدن خون رهبران و مبارزان الحشد الشعبی است افزود، به زودی نیروهای آمریکایی از بقیه پایگاه‌‌ها نیز خارج خواهند شد.

العالم فارسی: دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر تأکید کرد تحریم‌ها علیه ایران را به دلیل همه‌گیرشدن ویروس کرونا کاهش نخواهد داد. دونالد ترامپ در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا دولت ترامپ رفع تحریم‌ها علیه ایران را بررسی می‌کند گفت: «آنها جواب این را می‌دانند. مسئولان ایران جواب سئوال شما را می‌دانند.»

خبرگزاری صدا و سیما: در ادامه سیاست فشار حداکثری بر ایران، پمپئو ادعا‌های خود ضد ایران را تکرار کرد. وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سیاست‌های نخ نما و تکراری این کشور ضد جمهوری اسلامی در اظهاراتی ایران را به فعالیت به زعم خود بدخواهانه در منطقه متهم کرد. وزیر خارجه آمریکا مدعی شد بر روی چالش‌های دیپلماتیک در سراسر جهان ازجمله مسئول شناختن ایران به خاطر فعالیت بدخواهانه آن متمرکز هستیم!

اسپوتنیک روسیه: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا (کوید ـ 19) در جهان به 234 هزار نفر رسیده است و تقریبا 10 هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.پیشتر تدروس ادهانوم،  مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، اعلام کرده بود تعداد مبتلایان به کرونا‌ویروس در جهان از 210 هزار نفر فراتر رفته است و  بیش از 9 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب طبق آمار این سازمان تعداد مبتلایان طی مدت کوتاهی تقریباً  هزار نفر بیشتر شده است.

خبرگزاری فارس:آلمان و اسپانیا در آمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» که بر اثر ورود ویروس «کرونای جدید» به بدن انسان ایجاد می‌شود از ایران پیشی گرفتند. با اعلام شمار مبتلایان به ویروس جدید «کرونا» در اسپانیا و آلمان، این دو کشور از ایران پیشی گرفته‌اند.

پارس تودی: مقامات کشورهای عربی شمال آفریقا از افزایش افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور ها خبر دادند. «أکرم علی التوم» وزیر بهداشت سودان  با اعلام اینکه هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت نرسیده است، اعلام کرد: 44 فرد مبتلا هم اکنون در قرنطینه به سر می برند.

خبرگزاری ایرنا: رییس بخش سیاستگذاری و بررسی راهبردی صندوق بین المللی پول در اظهاراتی تاثیر پاندومی ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی را “کاملا جدی” خواند.مارتین مولیزن در اظهاراتی در پادکست ( رادیو اینترنتی) صندوق بین المللی پول گفت هدف اصلی دولت ها در این شرایط بایستی محدود کردن شیوع ویروس کرونا به نحوی باشد که این اطمینان را ایجاد کند که این شوک اقتصادی محدود خواهد بود.

دویچه وله: آمریکا به عنوان میزبان نشست سالانه سران هفت کشور صنعتی جهان به دلیل بحران ویروس کرونا این گردهمایی را لغو کرد. قرار است مذاکرات سران کشورهای موسوم به “جی ۷” به صورت کنفرانس ویدئویی برگزار شود.نشست سالانه سران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت (جی ۷) که قرار بود امسال در کمپ دیوید ایالت مریلند ایالات آمریکا برگزار شود به صورت حضوری برگزار نخواهد شد.

خبرگزاری مهر : وزارت دفاع ترکیه اخبار منتشر شده در خصوص عقب نشینی نظامیان این کشور از منطقه کاهش تنش در ادلب را تکذیب کرد. وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که این کشور به اقدامات خود و استقرار نیروهایش در منطقه کاهش تنش در ادلب ادامه می‌دهد.این در حالیست که اوضاع در این منطقه بعد از حملات تروریست‌های تحت حمایت ترکیه علیه مواضع نیروهای سوریه رو به وخامت گذاشته است.

رادیو چین: گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین  در پکن گفت که ادعاهای مربوط به تلاش چین برای جلوگیری از اطلاع رسانی در مورد شیوع ویروس کرونا که از سوی برخی کشورها مطرح می‎شود بی اساس است و هدفی جز تخریب را دنبال نمی‎کند.چندی پیش، مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که دولت چین به منظور پنهان کردن اطلاعات مربوط به شیوع کرونا خبرنگاران آمریکایی را اخراج کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *