جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی

ویدیویی از لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد آمریکایی MQ-9 در آسمان صعده در شمال این کشور را ببینید. این پهپاد ساخت جنرال اتمیکس است که بالغ بر ۳۲ میلیون دلار قیمت دارد. پیش از این، نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد از همین نوع را شکار کرده بودند./دانشجو

روسیه به کانادا هشدار داد

تهران- ایرنا- روسیه هشدار دارد در صورتی که کانادا دارایی‌های مسکو را مصادره کند، روابط دیپلماتیک خود را با اوتاوا کاهش خواهد داد.

Loading

رسانه ها؛ برنی سندرز پیشتاز رقابت مقدماتی حزب دموکرات و…

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: پیروزی 'برنی سندرز' در رقابت‌های درون‌حزبی نوادا، شرط ترکیه برای خروج از سوریه، ادامه حملات ترکیه به مواضع ارتش سوریه در ادلب ، گفت‌وگوی وزرای دفاع ترکیه و روسیه درباره ادلب، آغاز هفته "کاهش خشونت" در افغانستان، دعوای لفظی روسیه و آمریکا بر سر کرونا، ازسرگیری تولید داخلی چین در جریان مقابله با شیوع کروناویروس جدید، تبادل نظر مقامات مالی کشورهای گروه ۲۰ درباره ویروس کرونا، محکوم شدن  شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی از سوی اتحادیه اروپا، سفر هیات حماس به ریاست اسماعیل هنیه به مسکو و افشاگری لیبرمن درباره سفر رئیس موساد به قطر از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

العالم فارسی: شمارش اولیه آراء در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت نوادا بیانگر پیروزی سناتور برنی سندرز است. شمارش حدود ۱۰ درصد از آرا نشان می‌دهد سندرز با کسب بیش از ۴۰ درصد از آراء پیشتاز است و جو بایدن، معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا و پیت بوتجج، شهردار سابق شهر ساوث بند ایندیانا به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. در ادامه رقابت های درون حزبی، این انتخابات شنبه آینده در کارولینای جنوبی برگزار خواهد شد.

اسپوتنیک روسیه: نیروهای ترکیه پس از انتخابات قانونی، سوریه را ترک خواهند کرد. دراین حال ‏ وزیر دفاع ترکیه احتمال خروج نیروهای ترکیه از سوریه پس از انتخابات قانونی در این کشور را ممکن دانست. وی در این خصوص گفت: «هر وقت قانون اساسی باشد، انتخابات قانونی برگزار شود، دولت قانونی سرکار بیاید و دولت دمکراتیک ظاهر شود، در آن موقع ما خاک سوریه را ترک خواهیم کرد. وقتی رهبری دمکراتیک وجود داشته باشد، ما می‌رویم».

دویچه وله:  در حمله نظامی نیروهای بشار اسد به ادلب تاکنون ۱۶ سرباز ترکیه کشته شدند. ارتش ترکیه نیز در پاسخ به این حملات ۲۱ موضع ارتش سوریه را بمباران کرد. ترکیه برای تقویت مواضع سربازانش ده‌ها تانک و هزاران سرباز به ادلب اعزام کرد. در ظرف یک ماه گذشته ۱۶ سرباز ترکیه در ادلب کشته شده‌اند.

آناتولی  ترکیه:  وزرای دفاع ترکیه و روسیه به‌صورت تلفنی درباره بحران ادلب گفت‌وگو کردند.خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه با سرگئی شویگو، همتای روس خود به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.بنا به اعلام وزارت دفاع ملی ترکیه طرفین در این گفت‌وگو جهت یافتن راه‌‌حلی برای بحران ادلب به تبادل نظر پرداخته اند.

الکوثر فارسی: با آغاز هفته «کاهش خشونت» در افغانستان که در مذاکرات آمریکا با طالبان بر سر آن توافق شد، دولت افغانستان و سران طالبان به نیروهای خود دستور دادند از حمله به مواضع یکدیگر و مواضع نیروهای خارجی مستقر در افغانستان خودداری کنند. رئیس جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای از نیروهای امنیتی افغانستان خواست از بامداد شنبه به وقت محلی، در برابر مواضع گروه طالبان در حالت تدافعی قرار بگیرند و از حمله به آنها خودداری کنند.گروه طالبان نیز از نیروهای  خود در سراسر افغانستان خواسته است به پایگاه‌های نیروهای دولتی و آمریکایی در این کشور حمله نکنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا): وزارت خارجه روسیه آنچه مسؤولان آمریکایی درباره وجود صفحاتی مجازی مرتبط با روسیه در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اخبار و اطلاعاتی گمراه‌کننده علیه واشنگتن درباره کروناویروس منتشر می‌کنند را تکذیب کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اولین واکنش کشورش به اطلاعاتی که مسؤولان آمریکایی برای خبرگزاری فرانسه فاش کردند، گفت: این اخبار، شایعاتی تعمدی و اشاعه اخبار کذب هستند.

رادیو چین: شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین در نشست دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین با اشاره به گسترش درهای باز و همکاری بین المللی، بر هماهنگی با شرکای اقتصادی و ازسرگیری تولید شرکتهای مهم و بزرگ و حفظ ثبات زنجیره عرضه جهانی و همچنین شرکتهای مهم صادراتی تأکید کرد.

 ان. اچ.کی ژاپن: مقامات مالی کشورهای عضو گروه ۲۰ توافق کردند تا برای کمک به اقتصاد جهانی جهت پشت سر گذاشتن تاثیرات شیوع ویروس جدید کرونا، بطور کامل ابزارهای مالی و دیگر ابزارهای سیاستگذاری را به کار گیرند.نشست دو روزه وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی کشورهای گروه ۲۰ در ریاض عربستان سعودی آغاز شده است.

پارس تودی: «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی را محکوم کرد.  «جوزپ بورل» در بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی خواست به برنامه‌هایش در خصوص ادامه شهرک سازی‌ در سرزمین های اشغالی پایان دهد.

خبرگزاری فارس: یک مقام حماس از سفر یک هفته‌ای یک هیات سیاسی حماس به کشورهای عربی و همچنین روسیه خبر داد. ریاست این هیات بر عهده اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خواهد بود.  «صالح العاروری» به تلویزیون الاقصی گفته، حماس مایل به حفظ و توسعه روابط خود با روسیه است که حامی حقوق مردم فلسطین به شمار می‌رود.

خبرگزاری تسنیم: وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی از سفر رئیس سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) و فرمانده جبهه داخلی آن به قطر پرده برداشت. آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب موسوم به “اسرائیل خانه ما” فاش کرد که یوسی کوهین رئیس موساد و سرلشگر هرتسی هلیفی فرمانده جبهه جنوبی اوایل ماه جاری میلادی به قطر سفر کردند که طی آن با محمد العمادی سفیر قطر (در فلسطین) و محمد بن احمد السند رئیس سازمان اطلاعات و مشاور امنیت ملی امیر قطر دیدار کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *