جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

فلسطین در کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو

مسکو- ایرنا- مسائل فلسطین و منطقه در کانون بحث دیپلماتیک با حضور میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و تعدادی از سفیران کشورهای اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو بود.

مکرون: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مراسم به آب اندازی سومین زیردریایی دیزلی برزیل به نام «تونِلِرو» که طراحی آن توسط فرانسه انجام شده است، گفت: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم.

Loading

رسانه ها؛ واکنش‌ها به حملات پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکو و…

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: واکنش‌ها به حملات رزمندگان یمنی به تاسیسات نفتی عربستان، تماس تلفنی ترامپ با بن‌سلمان، اظهارات پمپئو درباره حملات پهپادها به عربستان، اذعان وزیر سعودی به توقف ۵۰درصدی تولید نفت عربستان، تاسف سازمان ملل از سیاست های مهاجرتی آمریکا، هشدار آلمان نسبت به خروج نیروهای نظامی ناتو از افغانستان، تاکید مجدد جانسون بر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در تاریخ مقرر، ادامه تلاش ژاپن برای عادی سازی روابط با کره شمالی، گفتگوی وزرای انرژی آمریکا و عربستان پیرامون ساخت رآکتور هسته ای، خط و نشان ترامپ برای طالبان، تاکید دبیر کل سازمان ملل بر  مقابله با تغییرات آب و هوایی ، گفت‌وگوی ترامپ و نتانیاهو درباره پیمان دفاعی متقابل، دیدار روسای ستاد کل ارتش‌ ترکیه و آمریکا  و انگلیس پشت پرده اعتراضات هنگ‌کنگ از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

یورونیوز: حملات حوثی‌های یمن با ۱۰ فروند پهپاد به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو در مناطق بقیق و خریص عربستان، واکنش‌هایی را در میان دولتمردان همچنین کارشناسان بارزار بین‌المللی انرژی در پی داشت. این حملات باعث وقوع انفجار همچنین آتش‌سوزی در بزرگترین مجموعۀ پالایشگاهی جهان شد.آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) که یک سازمان مستقل بین دولتی مستقر در پاریس است و در چهارچوب سازمان همکاری اقتصادی و توسعه کار می‌کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد که وضعیت را در عربستان سعودی از نزدیک زیر نظر دارد.کاخ سفید هم اعلام کرد که ایالات متحده خود را متعهد می‌داند که در پی حمله به تاسیسات نفتی عربستان، نفت مورد نیاز برای بازارها را تامین کند.

پارس تودی: “دونالد ترامپ” رئیس جمهور آمریکا در گفت‌ وگوی تلفنی با “محمد بن سلمان” ولیعهد سعودی اعلام کرد واشنگتن آماده دفاع از امنیت عربستان است. ترامپ در این گفت و گوی تلفنی با اشاره به عملیات پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن علیه تاسیسات شرکت ملی نفت عربستان “آرامکو” اظهار داشت این حمله تأثیر منفی بر اقتصاد آمریکا و جهان خواهد گذاشت.

اسپوتنیک روسیه:پمپئو وزیرامورخارجه ایالات متحده در توییتر نوشت که ایران مسئول حملات به عربستان است.وی در این خصوص گفت:« با اطمینان کامل اعلام می‌کنم که مقامات ایران در پشت حملات به پالایشگاه Saudi Aramco عربستان سعودی  قرار دارند.

خبرگزاری تسنیم:  وزیر انرژی عربستان سعودی رسماً توقف پنجاه‌درصد از تولیدات نفت این کشور بر اثر عملیات پهپادی انصارالله یمن علیه تأسیسات نفتی شرکت آرامکو را تأیید کرده است. «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان سعودی، بامداد امروز ــ یکشنبه ــ اعلام کرد حملات به تأسیسات شرکت آرامکو در «بقیق» و «خریص» روند تولید نفت خام شرکت حدود 5.7میلیون بشکه در روز یعنی معادل حدود 50 درصد تولید کشور را متوقف کرد.

خبرگزاری صداو سیما: آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد از تأثیر حکم دیوان عالی آمریکا بر پناهجویان ابراز تأسف کرد. آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد با تأسف از تأثیر حکم دیوان عالی آمریکا بر پناهجویان، تأکید کرد هر کس که از خشونت یا اذیت و آزار گریزان باشد، باید بتواند به روش‌های کامل و مؤثر پناهندگی و حمایت بین المللی دسترسی داشته باشد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):آلمان ضمن هشدار نسبت به خروج نیروهای نظامی ناتو از افغانستان، تأکید کرد که این اقدام می‌تواند تبعات خطرناکی برای آینده این کشور و نیز امنیت جهان داشته باشد. آنگرت کرامپ-کارن باوئر، وزیر دفاع آلمان تصریح کرد که خروج نظامیان ناتو می‌تواند زمینه را برای حاکمیت یافتن یک رژیم افراطی توسط طالبان فراهم کند.

 خبرگزاری مهر: نخست وزیر انگلیس بار دیگر بر خروج این کشور از اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۱ اکتبر تاکید کرد. «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در مصاحبه با «میل آن ساندی» ضمن مقایسه خود با شخصیت خیالی «هالک شگفت‌انگیز»، عنوان داشت که سر مهلت تعیین‌شده کشورش را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.بوریس جانسون با وعده «خروج از اتحادیه اروپا در ۳۱ اکتبر، با توافق یا بدون توافق»، رهبری دولت را در دست گرفته‌است.

خبرگزاری ایرنا: چهار ماه پس از پیشنهاد نخست وزیر ژاپن برای مذاکره بی قید و شرط با رهبر کره شمالی، یک هیئت ژاپنی وارد پیونگ یانگ شد. این هیئت ژاپنی به سرپرستی “شینگو کانمارو”، ‌فرزند “شین کانمارو”، معاون فقید نخست وزیر ژاپن است که در سفر سال ۱۹۹۰ به پیونگ یانگ با “کیم ایل سونگ”، بنیانگذار کره شمالی، دیدار و گفت وگو کرده بود. قضیه ربوده شدن شهروندان ژاپن از سوی کره شمالی، یکی از موانع اصلی بر سر راه عادی سازی روابط دو کشور است.

الکوثرفارسی: وزیر انرژی آمریکا روز دوشنبه در دیدار با همتای سعودی خود پیرامون طرحهای عربستان برای ساخت رآکتورهای هسته ای در این کشور گفتگو می کند. «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد که روز دوشنبه با وزیر جدید انرژی عربستان دیدار و با وی در مورد طرحهای این کشور ساخت رآکتورهای هسته ای گفتگو خواهد کرد. ریک پری همچنین گفت که پیش از دستیابی به هر توافقی، پادشاهی عربستان باید با «استانداردهای منع اشاعه» موافقت نماید.

العالم:  رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری ضمن تهدید گروه طالبان، نوشت آنها با کشتن 12 نفر از جمله یک سرباز آمریکایی اشتباه بزرگی مرتکب شدند و ضربات سختی را دریافت خواهند کرد.«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه شنبه بار دیگر درباره انفجار تروریستی چند روز پیش در کابل و برعهده گرفتن مسئولیت آن توسط گروه طالبان، گفت آنها اشتباه بزرگی مرتکب شدند.وی سپس طالبان را تهدید کرد: «طالبان می‌داند که اشتباه بزرگی انجام داده و آنها اصلا نمی‌دانند که چگونه باید از این وضعیت بیرون بیایند».

ان .اچ.کی ژاپن: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد از جزایر باهاما که در اثر طوفان دریایی ویران شدند بازدید کرده و خواستار اقدام فوری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی شده است.دبیر کل سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران اظهار داشت که بحران آب و هوایی طوفان های دریایی و عادی تقویت شده ای را ایجاد کرده است.

آناتولی ترکیه: رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر اسرائیل پیرامون امضای پیمان دفاعی متقابل تلفنی گفت‌وگو کردند.دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت: امروز برای مذاکره درباره احتمال امضای پیمان دفاعی متقابل به منظور تقویت هرچه بیشتر ائتلاف باشکوه ایالات متحده با اسرائیل با نخست وزیر نتانیاهو تلفنی گفت‌وگو کردم.

تی .آر.تی ترکیه: ژنرال یاشار گولر و جوزف دانفورد روسای ستاد کل ارتش‌ ترکیه و آمریکا در اسلوونی دیدار و گفتگو کردند.وزارت دفاع ترکیه با اعلام این خبر، افزود که در این دیدار ژنرال گولر، نظرات و انتظارات آنکارا درباره منطقه امن در شمال سوریه را به اطلاع همتای آمریکایی خود رسانده است.همچنین موضوعات مربوط به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز از دیگر محورهای گفتگوی ژنرال گولر و ژنرال دانفورد بوده است.

خبرگزاری فارس: معترضان هنگ کنگی در ادامه اعتراضها و اغتشاشات، با تجمع مقابل کنسولگری انگلیس، آشکارا خواستار مداخله دولت انگلیس در این منطقه شدند. صدها نفر از معترضان هنگ‌کنگی روز یکشنبه (امروز) با در دست داشتن پرچم‌های ملی بریتانیا و سر دادن شعار «خدا ملکه را حفظ کند» در مقابل کنسولگری بریتانیا تجمع کردند و از قدرت استعماری سابق خواستند تا تضمین کند که چین به تعهدات خود در مورد آزادی‌های این منطقه احترام بگذارد.دولت محلی هنگ کنگ که تحت حاکمیت چین است هفته‌هاست که با خشونت‌هایی از سوی معترضان و اغتشاش گران مواجه شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *